پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 امرداد 1391 - 21 August 2012




کمک دانشگاهیان به هموطنان مصیبت زده استان آذربایجان شرقی



پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: کمک 3میلیون تومانی دانشگاه مراغه به دانشجویان زلزله زده، توزیع غذای گرم توسط دانشگاه تبریز، نصب شبکه لرزه نگاری در مناطق زلزله زده و چند اقدام دیگر از جمله کمکهای خودجوش برخی دانشگاههای کشور به هموطنان مصیبت زده استان آذربایجان شرقی است.

پس از وقوع زلزله دلخراش در استان آذربایجان شرقی همچنین کشته و آواره شدن برخی از هموطنانمان، بعضی دانشگاهها و ارگانهای آموزش عالی کشور به صورت خودجوش اقدامات خیرخواهانه خود را برای کمک به زلزله زدگان آغاز کردند که تاکنون این یاری رسانیها نیز ادامه دارد.

ساخت سرویس بهداشتی و حمامهای صحرایی برای زلزله زدگان توسط دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای، جمع آوری کمکهای نقدی از سوی کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج، توزیع غذای گرم میان زلزله زدگان توسط دانشگاه تبریز و برخی اقدامات دیگر از جمله کمکهای این دانشگاهها برای فراهم آوردن اندک رفاهی میان زلزله زدگان به شمار می آید. این گزارش به برخی اقدامات دانشگاهها از زمان وقوع زلزله می پردازد.

اقدامات دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشجویان رشته جوشکاری خود برای مشارکت در ساخت دستشویی و حمامهای صحرایی برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی دعوت به عمل آورد.

علاوه بر این، جمعی از مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای، به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی عزیمت کردند و بخشی از کمکهای غیرنقدی استادان و کارکنان این دانشگاه را جهت توزیع پس از هماهنگی با ستاد مربوطه به آموزشکده فنی و حرفه‌ای چمران اهر تحویل دادند.

موسسات اعزام دانشجو هم کمک کردند
طی روزهای گذشته که آحاد مردم کشور از راههای گوناگون به یاری هموطنان زلزله زده می شتافتند، کانون موسسات اعزام دانشجو نیز آمادگی خود را برای کمک به زلزله زدگان این استان اعلام کرد.

این کانون اعلام کرد که موسسات اعزام دانشجو هر یک به سهم خود به زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمک کردند، همچنین نامه ای تهیه  شد که چنانچه دانشگاههای همکار این موسسات تمایل به شرکت در این امر خیرخواهانه داشتند، در کمک رسانی شرکت کنند.

تماس با دانشجویان و ساماندهی آنها در محلهای آسیب دیده

دانشگاه مراغه هم با بسیج تمامی امکانات خود اعم از پرسنل اداری و اساتید، تجهیرات فنی و پشتیبانی از همان ساعات اولیه حادثه آمادگی کامل خود را جهت اعزام نیرو، امکانات و اسکان آسیب دیدگان شهرستانهای حادثه دیده اعلام کرد و مراکزی به عنوان محل جمع آوری کمکهای مردمی در سطح شهر مراغه توسط این دانشگاه ایجاد شد.

یکی دیگر از اقدامات دانشگاه مراغه  در این خصوص برپایی محل جمع آوری کمکهای مردمی بالاخص کمکهای نقدی و غیرنقدی اقشار دانشگاهی مراغه در یکی از میادین اصلی این شهر است که در راستای کاهش آلام زلزله زدگان و اظهار همدردی با آنان صورت پذیرفته است.

همچنین گروهی متشکل از کارکنان، استادان و دانشجویان این دانشگاه جهت دلجویی و تفقد از خانواده های داغ دیده به خصوص خانواده های دانشجویان دانشگاه مراغه که ساکن شهرهای زلزله زده هستند به این مناطق اعزام شدند.

در این رابطه، تماس تلفنی با تک تک دانشجویان و ساماندهی به آنها در محلهای آسیب دیده همچنین تلاش برای رفع مشکلات مالی دانشجویان آسیب دیده ورودی مهرماه 91 دانشگاه مراغه در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است و کمک نقدی 3 میلیون تومانی نیز از طرف دانشگاه مراغه جهت کمک به دانشجویان زلزله زده اختصاص یافته است.

تشکیل ستاد حمایت از زلزله زدگان در آذربایجان شرقی

در پی حادثه دلخراش وقوع زلزله در برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی، جامعه دانشگاهیان کشور ستاد حمایت از آسیب دیدگان زلزله را با محوریت دانشگاه تبریز تشکیل داد. 

هدف از تشکیل این ستاد، حمایت همه جانبه و امدادرسانی از طرف جامعه دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاهها، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری به مردم آسیب دیده از زلزله در این استان اعلام شد.

کمکهای نقدی دانشگاه ارومیه

کمک رسانی دانشگاه ارومیه به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی با اهدای 125 میلیون ریال کمک نقدی در همان روزهای اول وقوع زلزله آغاز شد. دانشگاه ارومیه با اختصاص 2 روز از حقوق اعضای هیات علمی و مدیرانش در امر کمک رسانی نقدی و غیر نقدی به مصیبت زدگان اقدام کرد.

این دانشگاه اعلام کرد که کمک رسانی به زلزله زدگان در روزهای آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

نصب شبکه لرزه نگاری موقت در مناطق زلزله زده

متخصصین ‌ژئوفیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم ‌‌پایه زنجان یک شبکه لرزه‌ نگاری موقت در منطقه زلزله‌ زده آذربایجان شرقی نصب کردند و یک گروه تحقیقاتی متشکل از متخصصین ‌ژئوفیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌‌پایه زنجان به منطقه اعزام شدند.

همچنین با مشارکت فعال اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و به منطقه زلزله‌زده ارسال شد.

توزیع غذای گرم میان زلزله زدگان توسط دانشگاه تبریز

با اعلام دانشگاه تبریز، خوابگاه‌های این دانشگاه به صورت موقت در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت و یک تیم پزشکی از این دانشگاه هم آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اعلام کرد.

همچنین یک تیم روانشناسی از دانشگاه تبریز به محل حادثه اعزام شده تا به ارایه خدمات روانشناسی به بازماندگان حادثه زلزله بیردازد.

در این راستا، سلف مرکزی دانشگاه تبریز هم روزانه بیش از یک هزار پرس غذای گرم را آماده کرده و در مناطق حادثه دیده توزیع می کند.

کادر پزشکی دانشگاه آزاد به یاری زلزله زدگان شتافت

کادر پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تبریز خدمات درمانی لازم را برای مجروحان حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی در نظر گرفت.

بیمارستانها و مرکز درمانی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز و سایر نقاط کشور در حال کمک رسانی به زلزله زدگان هستند.

تعویق زمان برگزاری المپیاد علمی علوم پزشکی در تبریز

معاون آموزشی وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تصمیم وزیر بهداشت مبنی بر تعویق برگزاری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تبریز به دلیل شرایط بحرانی و تداوم امدادرسانی به هموطنان زلزله زده خبر داد.

همچنین پیش از این قرار بود در روزهای 9 تا 16 شهریورماه المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاههای علوم پزشکی در تبریز برگزار شود که این المپیاد هم به علت وقوع زلزله به تعویق افتاد.






تگ ها کمک دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی زلزله دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی