پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 شهریور 1391 - 02 September 2012




دانشگاه پدافندهوایی از سال آینده دانشجو می پذیرد

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء درباره زمان راه اندازی دانشگاه اختصاصی پدافند که پیش از این فرمانده این قرار گاه از آن خبر داده بود، توضیح دادکه در حال حاضر محل دانشگاه و حوزه مدیریتی آن مشخص شده است و از سال 92 دانشجو می پذیرد.
پذیرش دانشجو در دانشگاه پدافندهوایی از سال آینده/ در الکترونیک احاطه کامل داریم

اول نیوز:امیر سرتیپ شاهرخ شهرام معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه این قرارگاه به عنوان یکی از سازمان ها و یگان هایی شناخته می شود که نیازمند بروز رسانی است، افزود: قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء خود را نسبت به تهدیدهای هوایی و موشکی به روز می کند. ضمن آنکه بسیاری از برنامه ها محدود به قرارگاه نمی شود و ما از نقطه نظرات دانشگاه ها و مراکز علمی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه پدافند در بعد امنیت هوا و فضا مسئول است اظهار داشت: ما سعی داریم تا تلاش ها در این عرصه دیده نشود اما اگر دیده شود نیز هیچ ترس و هراسی نداریم و معتقدیم نباید در مقابل دشمن انفعالی عمل کنیم.

این مقام مسئول در قرارگاه پدافند با بیان اینکه نقش پدافند در امنیت ۲۴ ساعته است، افزود: مسئولیت پدافند فقط در عرصه نظامی خلاصه نمی شود بلکه می توان عرصه سیاسی نیز برای آن برشمرد، امروز اگر سیاستمداران ما با دلگرمی در مذاکرات شرکت می کنند به خاطر تکیه بر توان نظامی است، اگر توان نظامی ضعیف باشد قطعا کشور در تصمیم گیری ها متزلزل ظاهر خواهد شد، اما کشور ما تا کنون با اقتدار در مجامع بین المللی ظاهر شده است و این قدرت و اقتدار به خاطر پشتوانه قوی نظامی ایران است.

سرتیپ شهرام در ادامه درباره روند علمی پیش رو در قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: بعد از جنگ تحمیلی ما از تجربه نیروها استفاده کردیم و بنا را بر آن گذاشتیم تا از منابع علمی در راستای خودکفایی استفاده کنیم، این خودکفایی باعث آن شد که امروز توانسته ایم سامانه های بومی را راه اندازی کنیم.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند در ادامه با اشاره به تاکید این قرار گاه بر بهره گیری از نیروهای جوان

در تلاشیم تا از این نیروها در رزمایش‌ها‌ی خود استفاده کنیم و معتقدیم این رویکرد می تواند توان خوبی را ایجاد کند.

آخرین خبر از دانشگاه اختصاصی پدافند هوایی

وی در ادامه این گفتگو درباره زمان راه اندازی دانشگاه اختصاصی پدافند که پیش از این فرمانده این قرار گاه از آن خبر داده بود توضیح داد: در حال حاضر محل دانشگاه و حوزه مدیریتی آن مشخص شده است و امیدواریم به زودی شاهد پذیرش دانشجو در این دانشگاه باشیم. البته پیش از این قرارگاه دانشجویان خود را از طریق دانشگاه شهید ستاری پذیرش می کرد اما با راه اندازی این دانشگاه دانشجویان اختصاصی در دانشگاه خاتم الانبیاء پذیرش می شوند.

وی گفت: هم اکنون در حال رایزنی برای توسعه فضای دانشگاه هستیم وامیدواریم در سال ۹۲ اولین دانشجویان این دانشگاه پذیرش شوند.

شهرام در پاسخ به این سئوال که با توجه به فعالیت دانشگاه شهید ستاری چه الزامی برای راه اندازی دانشگاه اختصاصی خاتم الانبیاء وجود داشت، افزود: هر نیرویی برای خود دانشگاه اختصاصی دارد ضمن آنکه دانشگاه اختصاصی می تواند تفکرات و ماموریت های متناسب نیروها را به نحو مطلوب آموزش دهد.

وی گفت: با راه اندازی دانشگاه اختصاصی پدافند قدرت این قرارگاه نیز بیشتر خواهد شد.

تشکیل کارگروه های اقتصاد مقاومتی در پدافند هوایی

این مقام مسئول در قرارگاه پدافند همچنین به تحریم های غرب علیه کشورمان اشاره کرد و در پاسخ به این سئوال که با توجه به این تحریم ها، خودکفایی نیروهای نظامی را در ارائه تجهیزات نظامی چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: من امروز می توانم با قاطعیت اعلام کنم که تمامی تجهیزات نیروهای نظامی و به خصوص تجهیزات قرارگاه پدافند کاملا داخلی است و ما از هیچ محصولات خاص خارجی استفاده نکرده و نمی کنیم و این مرهون جهاد خوکفایی است.

وی گفت: البته ما می توانستیم قطعاتی را خریداری کنیم اما این کار را نکردیم و معتقدیم که باید خودمان تجهیزات را تولید کنیم. از سوی دیگر خودکفایی و استفاده از تجهیزات داخلی برگرفته از اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول در قرارگاه پدافند با بیان اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری کارگروه هایی در نیروهای مسلح برای تشکیل فرمایشات ایشان تشکیل شد، افزود: پس از اینکه معظم له بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند ما تمامی برنامه های خود را در این حوزه متمرکز کردیم و در تلاشیم برنامه های جدی را آغاز کنیم.

شهرام تاکید کرد: همین که وابستگی ایران به کشورهای دیگر قطع شده است اقتصاد مقاومتی ما را نشان می دهد.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند در پاسخ به سئوالی درباره دستاورهای جدید این قرارگاه گفت: ما تلاش کردیم تجهیزات خود را به روز کنیم قابلیت هایی را به این تجهیزات اضافه کردیم. بطوریکه سازنده های آنها از این قابلیت ها و بروز کردن آنها بی اطلاع هستند.

دشمن در جنگ الکترونیک برابر ایران ناتوان است

وی در پاسخ به سئوالی درباره برنامه های قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن گفت: ما از طریق شبکه های گسترده دیده بان هوایی تمامی برنامه ها و فعالیت های دشمن را رصد می کنیم.

شهرام استفاده از نیروی انسانی را یکی دیگر از اقدامات مناسب برای مقابله با دشمن دانست و با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء از نیروهای انسانی خوب و خبره استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به نیروهای انسانی و سامانه‌هایی که در اختیار داریم شک نداریم که دشمن در جنگ الکترونیک نمی تواند خللی به ما وارد کند.

وی گفت: همچنین ما تهدیدها را طبقه بندی می کنیم و بر اساس آن تهدیدها برنامه های مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش دیگری از این گفتگو درباره شبکه یکپارچه پدافند هوایی نیز توضیح داد: این شبکه در گستره ای بسیار وسیع کنترل هوایی را بر عهده دارد و هیچ هواپیمایی بدون مجوز نمی تواند وارد مرز شود.

شهرام گفت: اگر هواپیمایی بدون مجوز وارد مرز ما شود توسط سامانه های دفاعی که در اختیار داریم با آن برخورد خواهیم کرد و مانع ورود این هواپیماها به خاک کشورمان می شویم. همچنین شبکه یکپارچه پدافند در سراسر کشور استفاده می شود.

وی گفت: برای شبکه یکپارچه پدافند هوایی ما نیاز به تعامل و همکاری سایر نیروها نیز داریم و تا به امروز جلسات خوبی برای هماهنگی این شبکه برگزار شده است و این هماهنگی ها باید ادامه یابد.

ویژگی خاص رزمایش های پدافند هوایی

شهرام در پاسخ به این سوال که آیا پدافند خاتم الانبیاء برنامه ای برای برگزاری مانور ندارد؟ افزود: اگر بخواهیم مانوری برگزار کنیم حتما آن را رسانه ای خواهیم کرد. همچنین مانورهای ما در چند رده دیده می شود. مانورها در حد تمرین تاکتیکی و مانورها در حد رزمایش اصلی که در رده دوم مانورها به صورت اصلی و با حجم بالا و استفاده از نیروهای انسانی برگزار می شود.

به گفته شهرام، پدافند خاتم الانبیاء طبق برنامه باید هر سال ۲ یا ۳ مانور داشته باشد.

وی درباره اینکه مانور قرارگاه خاتم الانبیاء چه تفاوتی با نیروهای نظامی دیگر دارد، تصریح کرد: قرارگاه باید در همه رزمایش ها شرکت کند به عنوان مثال اگر نیروی زمینی رزمایشی برگزار کند ما باید در آن رزمایش شرکت کنیم تا مسئولیت امنیت هوا و فضای آن رزمایش را بر عهده بگیریم.

شهرام گفت: همچنین در رزمایش های اختصاصی پدافند ما از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنیم که این هواپیماها نیز ساخت قرارگاه هستند.

وی در پایان این گفتگو کشف، شناسایی، درگیری و انهدام را ۴عامل مهم در رزمایش های قرارگاه خاتم الانبیاء عنوان کرد و گفت: این ۴ عامل در دکترین دفاعی نیز تعریف می شوند.






تگ ها دانشگاه پدافندهوایی پذیرش دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی