پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 مهر 1391 - 02 October 2012



کیفیت پائین دانشگاهها سیاه‌نمایی است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههای ما در بهترین سطح کیفیت قرار دارند و آنها که می گویند کیفیت پائین است سیاه نمایی می کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از مهر، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز با حضور کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاونان وزات علوم و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس و دانشجویان ورودی جدید سال 92-91 برگزار شد.

وزیر علوم در ابتدای جلسه از دانشجویان خواست که سئوالات خود را پیرامون مسایل دانشگاهی مطرح کنند و پس از شنیدن سولات دانشجویان با بیان این مطلب که رمز عاقبت به خیری چیست سخنان خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: رمز عاقیت به خیری در راستای ولایت حرکت کردن است، اگر تا آخر عمر ولایت مدار ماندیم عاقبت به خیر هستیم ، اگر زاویه گرفتیم، از این عاقبت به خیری دور شده ایم؛ کم وزرا، وکلا، رئیس جمهور نداشتیم که عاقبت به خیری آنها با فاصله گرفتن از ولایت مداری مخدوش شد. مرجع تقلیدی که با فاصله گرفتن از ولایت عاقبت به خیری خود را مخدوش کرد.

دانشجو در ادامه با اشاره به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص رتبه بندی دانشگاهها و اینکه چرا دانشگاههای داخلی رتبه بالایی در این رتبه بندی ها ندارند، گفت: ما به این رتبه بندی ها قائل نیستیم، در این رتبه بندی ها نگاههای سیاسی و کلان لحاظ می شود، ما 17 هزار مقاله فارسی زبان داریم که محسوب نمی شود که اگر این مقاله ها هم محسوب شود رتبه خوبی خواهیم داشت.

وی درپاسخ به سئوال دانشجوی دیگری که خواستار تامین تجهیزات دانشگاهی شده بود، افزود: دانشگاههای ما از بعد تجهیزات دانشگاهی و آزمایشگاهی چیزی از دانشگاههای خارجی کم ندارد اساتید ما از اساتید آنها برترند. اینکه برخی مواقع اعلام می شود کیفیت دانشگاهها پایین است به خاطر سیاه نمایی برخی رسانه ها است که این مساله توهین به استاد دانشجو و دانشگاهیان است .

دانشجو ادامه داد: اگر کیفیت دانشگاه ما پایین است چگونه رتبه ما در نانو فناوری در سال 88 از 16 به هشت، در بخش انرژی نو از رتبه 20 به 12، در بخش فناوری اطلاعات از 18 به 13 رسیده است.

وی در ادامه به سئوال دیگر دانشجویی مبنی بر افزایش بی رویه ظرفیت دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت تحصیلات تکمیلی زیاد شده است هنوز ما از یک سوم توانمان در این زمینه استفاده نکرده ایم اکنون 35 هزار استادیار به بالا داریم که هرکدام می توانند یک دانشجو اضافه تر پذیرش کنند که اگر این کار را انجام ندهند خیانت است و برای جامعه مشکل ایجاد می شود.

وزیر علوم افزود: رسانه ای که سیاه نمایی کرده و می گوید کیفیت پایین است رسانه صهیونیستی است، برخی از رسانه ها یک تیتر مثبت ندارند گویی ما در سیاهی محض هستیم، ما نمی گوییم مشکل نیست ولی کنار آن پیشرفت هم است.

وی با بیان اینکه دانشگاههای ما در بهترین سطح کیفیت قرار دارند، یادآورشد: هر دانشجو 10 تا 12 میلیون تومان هزینه دارد و وظیفه ماست که در حد توانمان به وضعیت دانشجویان به ویژه دانشجویان دکتری رسیدگی کنیم تا با فراغ بال تر به تحصیل خود ادامه دهند.

وزیر علوم از درخواست  دانشجویی برای ایجاد تریبون دانشجویی در دانشگاهها استقبال کرد و گقت: اگر در دانشگاه نتوانیم نظرات خود را مطرح کنیم در کجا باید مطرح کنیم اما شان دانشگاه با شان استادیوم متفاوت است. نشاط دانشگاهها در این است که بحث ها علمی و منطقی مطرح شود نه با هو کردن.

وی گفت: ما سکولاریسم را قبول نداریم، اگر قرار است تربیت نیرویمان در راستای مجموعه انقلاب باشد باید محیط اسلامی بوده و اساتید قائل به جهان بینی اسلامی باشند. دانشگاه محلی است برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص که باید هر دو تعریف شود آیا نیروی متعهد نظام جمهوری اسلامی با نیروی متعهد نظام سکولار یکی است؟ کسی در نظام اسلامی متعهد است که کرامت انسانی را پاس بدارد نه اینکه سربند نماد عشق به اهل بیت، یا زهرا، یا مهدی، یا حسین را به عنوان نماد تاریکی معرفی کند.

 

 

 

تگ ها دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی