پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 مهر 1391 - 07 October 2012


تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوری و ایجاد خوشه فناوری در علمی کاربردی

تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوریرئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تازه ترین مصوبات در این دانشگاه و تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوری خبر داد و در خصوص ارتباط دانشگاه علمی کاربردی با بخش صنعت به راه اندازی خوشه و کریدورهای فناوری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس صبح امروز در نشست خبری دانشگاه جامع علمی کاربردی به مهمترین مصوبات در حوزه مهارتی و فناوری این دانشگاه اشاره کرد.

تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوری

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست خبری، خبر از تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوری داد و گفت: تصویب این نظام با راه اندازی نظام صلاحیت حرفه ای کشور همزمان شده و نظام صلاحیت حرفه ای به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین در راستای نظام جامع ملی مهارت و فناوری اعلام کرد که دوره های مهندسی فناوری خبره از سال آینده در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو می پذیرد.

پورعباس در توضیح این دوره اظهار داشت: این نظام آخرین و معتبرترین دوره مهارتی در کشور است که برای تولید علم و ایجاد تکنولوژی طراحی نشده بلکه برای تربیت نیروی ماهر در سطح عالی در نظر گرفته شده تا این نیرو بتواند با توانایی خود مشکلات و معضلات محیط کار را برطرف کند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، این دوره متشکل از یک بخش نظری در حد رفع نیاز و پروژه مسئله محور است که منجر به گسترش تکنولوژی موجود در محیط کار می شود.

زمان راه اندازی دوره کارشناسی حرفه ای ارشد

این مقام مسئول در دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد که دوره کارشناسی حرفه ای ارشد برای رشته های فرهنگ و هنر و علوم انسانی که در واقع رشته هایی نظری هستند از مهرماه سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

پورعباس تاکید کرد که خبرنگاران هم می توانند از سال آینده دانشجوی این دوره در رشته های مربوط به حرفه خود شوند.

ممنوعیت آموزش دوره های نظری در دستگاههای کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هیچ موسسه ای در کشور حق ورود به دوره های نظری برای آموزش نیروی انسانی خود را ندارد و این حق از آنان سلب شده است.

وی گفت: به همین منظور، 10 موسسه علمی کاربردی در دستگاههای کشور راه اندازی شده، در همین رابطه 15 وزارتخانه به طور مستقیم با دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتباط دارند و 70 مرکز علمی کاربردی در ارگانهای کشور تاسیس شده اند.

افزایش تعداد مدرسان علمی کاربردی

پورعباس در ادامه این نشست خبری، گفت: تعداد مدرسان در دانشگاه علمی کاربردی از عدد 20 هزار در سال 89 به عدد 50 هزار در سال 91 رسید.

وی ادامه داد: این مدرسان، استاد کاران محیط و تمام دانشجویان دارای سوپروایزرهای علمی و کاری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، آیین نامه ارتقا مدرسان تدوین شده و هم اکنون در دست تصویب است.

آغاز فعالیتهای بین المللی علمی کاربردی

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که این دانشگاه در دو بخش ایرانیان خارج از کشور و کشورهای هدف، فعالیتهای بین المللی خود را آغاز کرده است.

پورعباس با بیان اینکه در سطح آموزشهای ایرانیان خارج از کشور دوره های نیمه حضوری طراحی و با 80 دفتر رایزنی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف همکاریها شروع شده است، ادامه داد: رشته های مدیریت خانواده، گرایشهای دیپلماسی و برخی رشته های فرهنگی از جمله این رشته ها به شمار می آیند که برای ایرانیان خارج از کشور و کارکنان ایرانی شاغل در آن کشورها و خانواده هایشان تدارک دیده شده است.

وی درباره این رشته ها تاکید کرد: هیچ کدام از این رشته ها نظری نیستند چون اگر قرار بر نظری کردن رشته های مذکور باشد دانشگاه علمی کاربردی تعطیل می شود. رشته ای مثل مدیریت خانواده به افراد امور مربوط به منزل از جمله تعمیر و نگهداری وسائل موجود در خانه تا آشپزی و شیوه های نگهداری فرزند را آموزش می دهد.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، برخی کشورها هم خواهان همکاری نزدیک با دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند و در همین راستا طی هفته های گذشته با دانشگاه ایرلند تفاهم نامه هایی امضا شد.

ایجاد خوشه و کریدور فناوری در دانشگاه علمی کاربردی

پورعباس در ادامه سخنان خود، به بخش ارتباط با صنعت دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار مراکز علمی کاربردی صنعت، اقدام به راه اندازی مرکز رشد تحقیقی در کارخانجات کرده که نخستین مرکز به زودی در شیراز راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراکز، فرایند تبدیل ایده به محصول و گسترش فضای اشتغال در کشور اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اعلام کرد که در کنار این مراکز، خوشه های فناوری به شکل پایلوت آغاز به کار کرده اند، این خوشه ها یک بسته کامل آموزشی درباره تولید و بازاریابی به شمار می آیند.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه جامع علمی کاربردی نخستین خوشه فناوری در اصفهان به سمت خراسان جنوبی و سپس افغانستان در حوزه سنگ راه اندازی خواهد شد.

پورعباس تاکید کرد که اجتماع مراکز رشد و خوشه های فناوری کریدورهای فناوری را تشکل می دهد که شامل پژوهش و امور تحقیقاتی می شود و نخستین کریدور هم در مشهد راه اندازی می شود.






تگ ها مهارت و فناوری نظام جامع

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی