پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 آبان 1391 - 19 November 2012




هزینه های گمرکی کالاهای اساسی دانشگاه ها باید حذف شود



پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، منصور حبیب پور گودرزی، روز دوشنبه در پنجاه و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در محل سازمان امور دانشجویی گفت: دولت برای حذف هزینه های گمرکی کالاهای اساسی در بخش تغذیه مانند گوشت، مرغ یا برنج با دانشگاه ها همکاری کند تا این هزینه علاوه بر دانشگاه ها بر دانشجویان نیز تحمیل نشود.

وی این سیاست را در راستای حمایت از دانشگاه ها توصیف کرد و گفت: کاهش هزینه های اعتباری دانشگاه ها از دغدغه های روسای آنهاست از این رو لازم است تدابیری برای این موضوع اتخاذ شود.

این مقام مسوول به چهار منبع تامین کالاهای اساسی دانشگاه ها در بخش تغذیه اشاره کرد و گفت: کمک های صندوق رفاه دانشجویی، سرانه پرس غذای دانشجویی ، ردیف های رفاهی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه چهار منبع مهم تامین هزینه تغذیه دانشجویان است که روسای دانشگاه ها باید به آن توجه کنند.

حبیب پور گودرزی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه ها گفت: شفاف نبودن خدمات رفاهی در دفترچه های آزمون سراسری به هنگام پذیرش دانشجویان تبعات و مشکلات بعدی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 رییس دانشگاه با قید صریح شرایط خدماتی خود تبعات این امر را کاهش دادند، اضافه کرد: لازم است همه دانشگاه ها شرایط و امکانات رفاهی خود را به صورت صریح در دفترچه ها قید کنند تا هم دانشگاه و هم دانشجو با مشکل رو به رو نشود.

وی بر تعامل دانشگاه ها با خیرین تاکید کرد و گفت: ما در زمینه کمک به دانشگاه ها از سوی افراد خیر توفیق چندانی نداشتیم بنابراین لازم است تعامل خود را با بخش غیردولتی و خیرین برای ساخت خوابگاه های دانشجویی مورد توجه صندوق دانشجویی قرار گیرد.

حبیب پور گودرزی بر لزوم سطح بندی خوابگاه ها تاکید کرد و گفت: نوسازی و یا قدیمی بودن ساختمان، محل استقرار خوابگاه در جنوب یا شمال شهر و یا حتی در شهرهای مختلف کشور باید در رتبه بندی خوابگاهها لحاظ شود تا هزینه های دریافتی از دانشجویان بر اساس این معیارها طبقه بندی شود.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین اعلام کرد در نیمسال اول سال تحصیلی جاری بیش از 152 میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی از سوی صندوق رفاه در اختیار دانشگاهها قرار گرفته است.

وی گفت: وام چهار درصدی قرض الحسنه برای تهیه خوابگاه های غیر دولتی که مصوبه هیات وزیران است با اختلافات محاسباتی در سود بانکی رو به رو بود که مجددا پیگیری شده و تا پایان امسال و یا در نهایت در سال 1392 به طور حتم اجرایی خواهد شد.

پنجاه و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور به مدت یک روز در سازمان امور دانشجویی برگزار می شود.



تگ ها خذف شدن هزینه های گمرکی دانشگاه ها هزینه های گمرکی کالاهای اساسی دانشگاه ها باید حذف شود

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی