پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 آذر 1391 - 02 December 2012




راه اندازی مقطع دکترا در رشته مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب انجام می شود


پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار  مهر: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: رشته مطالعات زنان در چهار گرایش راه‌اندازی می‌شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر محمد نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌ در زمینه گسترش فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: معاونت آموزشی این دانشگاه برای سال آینده راه‌اندازی رشته مطالعات زنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات مرتبط با زنان و خانواده بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان دانشگاهی که خود را همراه و هم‌مسیر با حوزه‌های علمیه می‌داند، تلاش می‌کند با پرداختن به این موضوع در این مسیر پیچیده نقشی ایفا کند.

ضرورت توجه به نقش زنان در ایجاد روحیه مذهبی در خانواده

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: زنان به عنوان ستون اصلی خانواده نقش مهمی در ایجاد روحیه معنوی و مذهبی اعضای خانواده ایفا می کنند. همین امر باعث شده است که با تدوین رشته‌هایی در زمینه مطالعات زنان در سطوح عالی به بررسی و تحلیل این نقش مهم و زیربنایی بپردازیم.

وی گفت: این رشته در چهار گرایش برای ارائه به دانشجویان دکترا در سال آینده تدوین شده که سه گرایش آن از شورای گسترش وزارت علوم با انجام ویرایش‌هایی مجوز گرفته و گرایش چهارم در دست پیگیری است.

نصیری اظهار داشت: رشته مطالعات زنان در چهار گرایش مطالعات تطبیقی ادیان، مطالعات تطبیقی مذاهب، نظریه جنسیت و نظام حقوق زن در ادیان تدوین شده است.

دیدگاه فقهی فرق مختلف درباره زنان بررسی می‌شود

وی ادامه داد: در گرایش مطالعات تطبیقی زنان در ادیان، موضوع زنان در ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی و نگاه پیروان این ادیان به این قشر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی افزود: داوطلبان می‌توانند از دو طریق کنکور سراسری و کنکور اختصاصی دانشگاه برای تحصیل در این رشته اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: در رشته مطالعات تطبیقی زنان در مذاهب اسلامی نگاه‌های فقهی مذاهب مختلف اسلامی به زنان مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت یک تیم کارشناسی قوی برای تدوین این رشته اظهار کرد: کارشناسان متبحری از دانشگاه ادیان و مذاهب و دیگر مراکز علمی سرفصل‌های این رشته را مورد مطالعه قرار داده‌اند.


تگ ها راه اندازی مقطع دکتری در رشته مطالعات زنان دانشگاه دکترا

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی