پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 آذر 1391 - 04 December 2012




ماجرای خواسته ساواکی‌ها از سنجش /  تفکیک کارمندانی که فرزند کنکوری دارند


رئیس سازمان سنجش و مشاور عالی سازمان به بیان برخی تقاضاها و درخواستهایی که از این سازمان می شود، پرداختند و گفتند: هیچ فردی در هیچ منصبی به خود اجازه طرح درخواستی خارج از ضوابط و مقررات برای ورود به دانشگاه را نمی‌دهد.

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر در گفتگو با  دکتر ابراهیم خدایی - رئیس سازمان سنجش و دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان  پاسخگوی سئوالات خبرنگاران مهر بودند. یکی از پرسشهایی که همیشه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند این است که سازمان سنجش در برابر درخواستهای نامتعارف از سوی برخی افراد برای معرفی خود و وابستگانشان به دانشگاهها چه واکنشی از خود نشان می دهد.

دکتر توکلی: به هیچ مسئول عالی رتبه ای برخورد نکرده ام که درخواستی غیرمعمول از سازمان سنجش داشته باشد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش و فردی که از سال 1348 که کنکور در این سازمان برگزار می شود در سازمان حضور داشته است، با اشاره به خاطراتی در این زمینه گفت: در سالهایی بوده است که فرزندان روسای مجلس و یا سایر افراد عالی رتبه کشوری در کنکور شرکت کرده بودند. در آن زمان ها، لیست قبولی ها در روزنامه ها منتشر می شد و زودتر از موعد از دفتر آنها تماس می گرفتند که فرزند آقای فلانی قبول شده است و کجا قبول شده است؟ ما در پاسخ می گفتیم که اگر اجازه بدهید در زمان مقرر اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: من در تمام این سالها به هیچ مسئولی در سمت های عالی رتبه برخورد نکرده ام که درخواستی غیر از این موضوع داشته باشد. پس از توضیحات ما به دفترشان آنها تنها تشکر می کردند.

توکلی : سازمان سنجش نه به شخصیت افراد، نه به تهدید افراد و نه تطمیع و نه منصب افراد فکر می کند

مشاور عالی سازمان سنجش درباره درخواست هایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس در دوره های مختلف مطرح می شده است، گفت: در برخی موارد هم پیش می آید که نمایندگان مجلس درباره کار فردی خود یا فرزندشان پیگیری هایی کرده اند اما تقاضای ناسالمی نداشته اند. بر اساس تجربه ای که داشته ام، اعتقاد دارم که از زمانی که سازمان سنجش پذیرش دانشجو را عهده دار بوده است تا آنجایی که من مطلع هستم سعی کرده مقررات را رعایت کند و نه به شخصیت، تهدید، تطمیع و منصب افراد فکر نکرده است.

وی با ذکر خاطره ای در این زمینه گفت: در اوایل انقلاب عده ای به سازمان مراجعه کردند و تقاضای دانشنامه پزشکی از ما داشتند. این افراد پیش از انقلاب وارد دانشگاه شده و پزشک شده بودند. بعد از پیروزی انقلاب به ما مراجعه کردند که ما در دانشگاه فردوسی مشهد پزشک شده ایم و چرا دانشنامه به ما نمی دهید.

توکلی اظهار داشت: ما لیست های خود را نگاه کردیم دیدیم که نام آنها اصلا در میان داوطلبان کنکور نبوده است و فهمیدیم اینها افرادی بودند که ساواک فرستاده بوده سر جلسه و کلاس که آنجا را زیر نظر داشته باشند و آنها در آنجا درس هم خوانده بودند.

وی تأکید کرد: امکان ندارد سازمان سنجش فردی را خارج از مقرراتی که وجود دارد، بپذیرد. این مسئله چه زمان قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن رعایت شده است.

دکتر خدایی: کسی این اجازه را به خودش نمی دهد که درخواست غیرقانونی از سازمان سنجش داشته باشد

دکتر ابراهیم خدایی - رئیس سازمان نیز از منظر دیگری در این باره پاسخ گفت و افزود: درخواست هایی که به سازمان سنجش می آید بسیار متنوع است. بالاخره هرکس می تواند درخواستی ارائه کند اما از میان درخواست هایی که می آید من تاکنون ندیده ام که فردی بگوید من را بدون ضوابط و خارج از چارچوب بفرستید دانشگاه. کسی این اجازه را به خودش نمی دهد که چنین درخواستی از سازمان سنجش داشته باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: یکسری درخواست ها هستند مبنی براینکه فردی در جایی قبول شده که دلخواه اش نیست و یا در انتخاب رشته اشتباه کرده است که می خواهد برایش مساعدت صورت گیرد.
وی با ذکر خاطره ای اظهار داشت: در یکی از شوراها، فردی گفت سازمان سنجشی ها هر کسی را که دلشان بخواهد قبول می کنند. این ادعا در حالی عنوان شده بود که فرزند یکی از مسئولان سازمان سنجش همان سال در کنکور کارشناسی ارشد قبول نشده بود. من هم گفتم ما که زورمان نرسید فرزند رئیس مان را در دانشگاه قبول کنیم شاید شما بتوانید.

خدایی معتقد است مسئولان سازمان سنجش در برابر درخواست های خارج از موضوع تنها لبخند می زنند.

این دو مسئول سازمان سنجش آموزش کشور در برابر این پرسش که اگر فرزند خود این افراد یا بستگان شان در کنکور شرکت کنند، مسئولیت سازمانی آنها چگونه خواهد بود، نیز توضیحاتی ارائه کردند.

توکلی: به فرزندان کنکوریم می گفتم تلویزیون را روشن کنید توکلی راهنمایی می کند

دکتر توکلی در این باره گفت: من در برابر داوطلبی که از من راهنمایی بخواهد چه در درون سازمان، چه از طریق مطبوعات و و یا صدا و سیما وظیفه دارم راهنمایی درستی انجام دهم ولی وقتی فرزندان خودم کنکور داشتند به آنها گفتم تلویزیون را روشن کنید توکلی دارد صحبت می کند بروید گوش کنید.

وی افزود: سختگیری در مورد همکاران سازمان سنجشی بیشتر است و همه هم سعی می کنند مقررات را رعایت کنند به بستگان هم می گوییم ما سئوالات را زودتر داده ایم و داریم، در کتاب است بروید بخوانید.

خدایی: تفکیک کارمندانی که فرزند کنکوری دارند

خدایی نیز در این باره تاکید کرد: حسب مورد هر کدام از معاونان سازمان سنجش و یا همکاران سازمان فرزند کنکوری داشته باشند آن سال از دفتر آزمون سازی منفک می شوند تا در محیط حضور پیدا نکنند.

تگ ها خواسته ساواکی ها ز سنجش تفکیک کارمندانی که فرزند کنکوری دارند کنکور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی