پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 آذر 1391 - 05 December 2012



فارغ‌ التحصیلان دانشگاه 10 برابر از دیپلمه‌ها بیکار هستند

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در دیپلمه‌ها دو درصد و در جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی 20 درصد است.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی بعد از ظهر امروز در همایش ملی علمی تخصصی «شناسایی راهکارهای ارتقای فرهنگ کار و تلاش» اظهار داشت: رشد آموزش عالی پس از انقلاب بسیار سریع بوده اما بسیاری از دانشجویان ما در رشته‌های تئوری و نظری تحصیل می‌کنند که با نیاز بازار کار هماهنگ نیست.

وی افزود: فردی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود در پاسخ به اینکه چه مهارتی دارد به مدرک خود اشاره می‌کند در حالی که مدرک به معنای کاربلدی نیست.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: امکان ندارد فردی که در یک رشته حرفه‌ای باشد بیکار بماند و در مواردی بسیاری امور پول‌ساز در کشور وجود دارد که برای آن حرفه‌ای کاربلد به تعداد کافی در دسترس نیست.

وی بیان کرد: در مورد آموزش‌های مهارتی در کشور غفلتی رخ داد که اکنون به تدریج در حال برطرف شدن است.

این مقام مسئول ادامه داد: در هیچ جای دنیا تحصیلات تکمیلی مانند ایران طرفدار ندارد و تنها عاشقان واقعی علم حاضر هستند مشقات این کار دشوار را به جان بخرند به گونه‌ای که 70 درصد دیپلمه‌ها به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌روند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در دیپلمه‌ها دو درصد و در جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی 20 درصد است

به گفته شیخ‌الاسلامی، تعداد بالای مشتاقان تحصیل در مقاطع تکمیلی مزایایی برای کشور در تولید علم دارد اما باید تکنسین‌هایی باشند که علم تولید شده را به ثروت تبدیل کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر قرار است کشورمان را معرفی کنیم باید کارمان را معرفی کنیم و در مورد کشور و ملتی با نگاه آرمانی و جایگاه معنوی لازم است که تلاش بیشتری صورت گیرد.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: کار بی‌کیفیت در شان ایرانی مسلمان نیست و کار ما باید نشان‌دهنده روح ما باشد.

به گفته وی، انگیزه ایرانی مسلمان برای کار کردن باید الهی باشد و طراز ایران حتی بالاتر از رتبه اول منطقه شدن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نباید تنها مسئولان و وزرای اقتصادی دغدغه اشتغال داشته باشند بلکه مسئولان فرهنگی نیز در ایجاد فرهنگ کار و تلاش، ترویج آداب بهره‌وری، تبیین قوانین حوزه کار و رابطه بین کارگر و کارفرما مسئول هستند.

شیخ‌الاسلامی در ادامه گفت: این یک ایراد فرهنگی است که خانواده‌های ما تنها به دنبال کار دولتی برای جوانان خود هستند.

وی افزود: به نسبت افزایش دو برابری جمعیت در حال حاضر جمعیت کارمندان دو برابر شده است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ آب باریکه در کشور رایج شده و همگی می‌خواهند در این آب باریکه سهمی داشته باشند.

وی بیان کرد: در کشورهای دیگر از کودکی فرد را در محیط مشاغلی مانند باغبانی، آتش نشانی، نجاری و ... قرار می‌دهند تا فرد برای آینده شغلی خود تعلیم ببیند.

شیخ‌الاسلامی همچنین ابراز داشت: ایجاد مرکز آموزش مهارت‌های کسب و کار ویژه خردسالان در شیراز اقدام مفیدی است که باعث می‌شود کودکان پیش‌دبستانی محیط واقعی کاری را تجربه کنند.

وی در ادامه یک آسیب دیگر در حوزه فرهنگ کار و تلاش را مصداق ضرب‌المثل یک شبه ره 100‌ ساله رفتن دانست و افزود: تبلیغاتی که در مورد جوایز میلیونی بانکی و .. می‌شود آسیب‌زا است و باعث می‌شود برخی گمان کنند بدون خون دل و زحمت می‌توان ثروت کسب کرد.

در این مراسم تمبر همایش و سند راهبردی فرهنگ کار و تلاش رونمایی شد و از ارائه‌کنندگان مقالات برتر تجلیل به عمل آمد.





تگ ها استخدام فارغ‌ التحصیلان دانشگاه استخدام دیپلمه‌ها آمار بیکاری نرخ بیکاری

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی