پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 آذر 1391 - 05 December 2012



بازدید وزیر آموزش عالی تونس از دانشگاه امام صادق(ع)

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر آموزش عالی تونس از دانشگاه امام صادق(ع) بازدید کرد.

وزیر آموزش عالی تونس که از شخصیت‌های انقلابی و عاشق امام خمینی(ره) است روز گذشته از دانشگاه امام صادق (ع) بازدید کرد.

بنا بر این گزارش، در بدو ورود هیئت تونسی مورد استقبال حجت‌الاسلام میرلوحی مدیر کل روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه امام صادق(ع) قرار گرفتند و از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کردند.

حجت‌الاسلام میرلوحی با اشاره به فلسفه تأسیس و ویژگی‌های دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در آغاز انقلاب طلاب حوزه‌های علمیه و علمای حوزوی به دلیل آشنا نبودن با زبان‌های خارجی و اصطلاحات علوم رسمی دنیا قادر نبودند ادبیات علوم انسانی اسلامی را ترویج کنند.

وی بیان داشت: پیرو سخن امام خمینی(ره) راجع به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه ایده‌ای شکل گرفت تا دانشگاهی تاسیس شود و در آن دانشجویان ضمن فراگیری علوم متعارف، دروس پایه حوزوی را نیز بیاموزند تا با هر دو بال علوم متعارف و دروس معارف اسلامی به کشور و انقلاب خدمت کنند.

در ادامه این بازدید بن سالم وزیر آموزش عالی تونس به قدمت تاریخی تونس و سابقه هزار و 200 ساله دانشگاه زیتون اشاره کرد و گفت: ملت تونس، ملتی اصیل است و این فرهنگ کهن در انقلاب تونس موثر بوده است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب کشور تونس این کشور پر از اختناق بوده است، بیان داشت: در زمان بن علی حتی علما و خطبا بر بالای منبر بایستی بن علی را با ذکر کامل نامش مدح می‌کردند. این فشار به گونه‌ای بود که اگر پلیس در هنگام صبح متوجه می‌شد چراغ خانه کسی روشن است او را با این تصور که برای اقامه نماز صبح بیدار شده است مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

وزیر آموزش عالی کشور تونس با اشاره به شکنجه‌های خود در دوران مبارزه با دیکتاتوری در تونس گفت: من را به عنوان فرد فعال سیاسی برای مدت 24 سال زندانی کردند در این مدت تمام ضروریات زندگی مثل آب و تلفن و ارتباطات پستی و الکترونیکی را از من گرفتند و همیشه پلیس در جلوی درب خانه‌ام ایستاده بود.

بن سالم ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: وقتی شنیدیم انقلاب اسلامی ایران پیروز شده است اشک شوق ریختیم.

در این دیدار همچنین آیت‌الله مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) نیز ضمن عرض خوشامد گویی به مهمانان تونسی، از خداوند متعال موفقیت کشور تونس را خواستار شد و تصریح کرد: هنگامی که انقلاب تونس پیروز شد ما هم مسرور گشتیم.

لازم به ذکر است، سخنرانی بن سالم وزیر آموزش عالی کشور تونس در مسجد دانشگاه و در جمع دانشجویان و نمازگزاران پیرامون مشکلات تمدن غرب، وضعیت تونس، ضرورت شروع تعاملات علمی با کشور ایران بخش پایانی این دیدار بود.




تگ ها بازدید وزیر آموزش عالی تونس دانشگاه امام صادق(ع)

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی