پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 آذر 1391 - 09 December 2012




برای انتقاد به جاسبی هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: نمایندگان اتحادیه‌های دانشگاه آزاد درباره مدیریت سابق این گفتند: تشکل‌هایی بودند که جلوی مسئولین دانشگاه ایستادند ولی دفترشان بسته شد و ۱۰ سالی هست که برخی از دانشجویان به دنبال اخذ مدرکشان هستند.

انتقاد از جاسبی

پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ نشست اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو با حضور نمایندگان اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه اول)، سازمان اسلامی دانشجویان ایران -سادا (اتحادیه دوم) و مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) عصر امروز (یکشنبه) در اتحادیه اول دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این نشست علی بازگیر دبیر کل اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حوادث 16 آذر و تداوم آن تا پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز جنبش دانشجویی به دنبال تحقق پیشرفت و عدالت در کشور است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد تشکل‌های دانشگاه آزاد گفت: بنده موافق این نیستم که دانشگاه‌های سراسری در این زمینه بیشتر فعالیت می‌کنند ولی موافق هستم که در تهران فعالین دانشگاه‌های دولتی قوی‌تر هستند. دلیل این موضوع نیز عدم توانایی دانشگاه آزاد در مطرح کردن خود به عنوان یک قطب است.

بازگیر با اشاره به گستردگی تشکل‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور گفت: از این پتانسیل تا کنون به درستی استفاده نشده است.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در حال حاضر فضا را برای ورود به انتخابات صلاح نمی‌دانیم؛ تا زمانی که اسامی نامزدهای انتخاباتی اعلام و تائید نشود، ما فعالیتی نمی‌کنیم،

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ما اعلام حمایت از فرد و جریان را تا اظهار نظر رهبری درباره کاندیدای اصلح اعلام نخواهیم کرد. در حال حاضر نیز 7 ماه تا انتخابات باقی مانده است و صحبت در این‌باره خیلی زود است.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا و تبریک نامزد شکست خورده به نامزد پیروز را یک درس انتخاباتی دانست و گفت: ولی متاسفانه در کشور، آنقدر تنور انتخابات را زود داغ می‌کنیم که نان حاصله سوخته به دست مردم می‌رسد.

بازگیر با اشاره به تغییر و تحولات دانشگاه آزاد اسلامی و بدون نقد نبودن این فضا، تصریح کرد: رئیس جدید این دانشگاه 9 ماه است که بر سر کار آمده و در این مدت برخی مدیران فضای فکری فرهاد دانشجو را قبول ندارند که حل این مساله کمی زمانبر است.

دبیر کل اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی درباره کاندیداتوری فرهاد دانشجو در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دانشجو فردی آکادمیک و اخلاقی است ولی فضای سیاسی ندارد و کمتر در این فضا قرار گرفته است. رئیس دانشگاه آزاد خود شخصا اعلام کرد که به هیچ عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نخواهند شد.

بازگیر در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت تشکل‌های دانشجویی در دوران ریاست جاسبی با بیان اینکه در سال‌های آخر فضا کمی سخت شده بود، گفت: معتقدم فردی که 30 سال در دانشگاه آزاد ریاست داشته دیگر تجربه‌ای ندارد که بخواهد ارائه کند. چرا همه تجربیاتش را عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: 30سال ریاست یک فرد مدیران اطرافش را مطمئن می‌کند که آنها نیز تا ابد خواهند ماند و هر آن چه را که بخواهند عملی خواهند کرد. بر همین اساس فضای پاسخگویی به صفر می‌رسد که در دانشگاه آزاد این اتفاق افتاد و مجموعه دانشگاه آزاد به هیچ نهادی پاسخگو نبود.

این فعال دانشجویی با اشاره به تحت فشار بودن تشکل‌های دانشجویی در دوران جاسبی اظهار داشت: در مجموعه دانشگاه آزاد مدیران هژمونی وجود داشتند و این مدیران مشخص می‌کردند که چه اتفاقی بیفتد و اگر هم جنبش دانشجویی قصد فعالیتی داشت از آن فعالیت جلوگیری می‌شد.

بازگیر به دوران کنونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فشاری به جنبش دانشجویی برای اتخاذ مواضع تحمیل نمی‌شود. تشکل‌های دانشگاه آزاد نیز تلاش دارد گفتمان انقلاب را که در دانشگاه فراموش شده بود، زنده کند.

وی در خصوص تاثیر گرفتن جنبش دانشجویی از ریاست دانشگاه آزاد نیز گفت: در گذشته فشار بر تشکل‌ها بسیار زیاد بود و جنبش دانشجویی توان انتقاد از ریاست دانشگاه را نداشت چرا که این فرد 30 سال ریاست کرده بود و عملا پدر معنوی دانشگاه آزاد به حساب می‌آمد.

دبیر کل اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هزینه‌های سنگین انتقاد به پدر معنوی دانشگاه آزاد گفت: ما با اینکه در چارچوب قانون حرکت می‌کردیم در بسیاری از مواقع در برابر ما سد ایجاد می‌کردند. آنها می‌گفتند در چارچوب حرکت کنید ولی عملا شکل آن را خودشان تعیین می‌کردند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی وظیفه‌اش گفتمان سازی بیرونی است، اظهار داشت: ترویج گفتمان احزاب سیاسی وظیفه جنبش دانشجویی نیست اگر ما بخواهیم اینگونه عمل کنیم، پیرو احزاب خواهیم بود.

بازگیر با اشاره به تمایل احزاب برای به دست گرفتن جریان دانشجویی گفت: وقتی دانشجویان مترسک احزاب شوند، عملا به بن بست خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه در گفتمان جدید جنبش دانشجویی از اشخاص عبور می‌کند، افزود: ما از گذشته درس می‌گیریم و از آبرو و شرافت جنبش دانشجویی دفاع می‌کنیم. شاید در این راه هزینه هم بدهیم.

این فعال دانشجویی در خصوص عملکرد تشکل‌ دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در شورای مرکزی اتحادیه اول به جهت وجود سلایق مختلف امکان اجماع روی یک کاندیدای خاص وجود نداشت و در حوادث پس از انتخابات نیز اقدامی علیه فضای کشور از اتحادیه اول مشاهده نشد.

وی درباره خود مرجعی جنبش دانشجویی در گرفتن سفارت آمریکا، گفت: ما با حضور در برابر سفارت موافق بودیم ولی با ورود موافق نبودیم؛ اما قبول داریم که جنبش دانشجویی می‌تواند اشتباه کند.

بازگیر ادامه داد: در ماجرای تسخیر سفارت آرمانگرایی محض در دانشجویان تداعی شده بود. اگر آن روز جنبش دانشجویی واقعیت جامعه را می‌دید به سفارت حمله نمی‌کرد.

*خودمرجعی جنبش دانشجویی را قبول ندارم

محمد مهدی سعادتی قائم‌مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران -سادا (اتحادیه دوم) با بیان اینکه دانشجو باید تحلیل کند ولو تحلیلش اشتباه باشد، گفت: اینکه جنبش دانشجویی دچار خودمرجعی شده است را قبول ندارم؛ چرا که دانشجو می تواند در تحلیل‌هایش اشتباه هم داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 اظهار داشت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کرمان، 9 برنامه در دوران انتخابات برگزار کرد؛ در بعد از انتخابات نیز برخی اغتشاشات مانع از برگزاری امتحانات شد.

*بستن دفاتر تشکل‌ها در دوره جاسبی

احسان عباسی دبیرکل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت تشکل‌های دانشگاه آزاد در سایر استان‌های کشور به غیر از پایتخت، قوی‌تر از دانشگاه‌های دولتی است، گفت: اگر انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای شهر را بررسی کنیم، دانشگاه‌های آزاد فعالتر از دانشگاه‌های دولتی به میدان آمده‌اند.

وی ترغیب مردم به حضور حداکثری و بسترسازی برای انتخابات بدون تنش را از وظایف جنبش دانشجویی خواند و تصریح کرد: سیاست ما بر این امر استوار است که پس از فرمایشات رهبری درخصوص کاندیدای اصلح، از فرد واجد شرایط حمایت خواهیم کرد.

عباسی درباره عدم تاثیرپذیری از رؤسای دانشگاه‌ها در گذشته و حال گفت: در گذشته نیز تمام تشکل‌ها تحت فرمان آقایان نبودند. تشکل‌هایی داشتیم که جلوی مسئولین دانشگاه آزاد ایستادند، هزینه دادند، دفتر تشکلشان بسته شد و کماکان 10 سالی هست که به دنبال اخذ مدرکشان هستند

وی با اشاره به اینکه آرمانخواهی جنبش دانشجویی نمی گذارد دانشجو تحت فرمان ریاست گذشته و حال باشد، گفت: متاسفانه هر زمانی که جنبش دانشجویی وارد قدرت شد، از هدف اصلی خود یعنی آرمانخواهی فاصله گرفت و تلاش ما بر این است که به دنبال سهم از قدرت نباشیم.


تگ ها انتقاد از جاسبی دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی