پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 آذر 1391 - 13 December 2012


درخواست اساتید دانشگاه  برای همکاری سازمان ملل در آزادی دکتر عطاردی


امضا کنندگان بیانیه دفاع از حقوق دکتر سید مجتبی عطاردی خواستار همکاری دبیر کل سازمان ملل برای آزادی این استاد بازداشت شده دانشگاه شریف شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، یوسف پیرزاده صبح امروز چهارشنبه در همایش همت، حمایت و عزت که به مناسبت سالگرد حصر دکتر مجتبی عطاردی استاد بازداشت شده دانشگاه شریف در آمریکا، برگزار شد به تشکیل کمپین دفاع از حقوق دکتر سید مجتبی عطاردی اشاره کرد و گفت: این کمپین برای حمایت از استاد عطاردی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کمپین یک کمپین غیر سیاسی و غیر دولتی است که می خواهد از طریق مردم و جامعه فرهیخته مسیری را باز کند تا در راستای دیپلماسی عمومی از تمام مردم ایران در اقصا نقط جهان دفاع کند.
رئیس کمیسیون دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور به شعارهایی که در رابطه با حقوق بشر توسط کشورهای غرب عنوان می شود اشاره کرد و گفت: آنها به شعارهایی که می دهند عمل نمی کنند ما امیدواریم با راه اندازی کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور از اقدامات غیر بشردوستانه آنها جلوگیری کنیم.
در ادامه بیانیه کمپین دفاع از حقوق دکتر سید مجتبی عطاردی به شرح زیر عنوان شد و اساتید حاضر در جلسه به امضاء بیانیه پرداختند. متن بیاینه مذکور به شرح زیر است:
"با پیشرفت انسان و پایان یافتن دوره توحش و عبور انسان از دو جنگ جهانی و ایجاد قضای تفکر و تعقل اولین درخواست و نگاه هر انسان مترقی نسبت به یکدیگر برخوردار بودن از حقوق مساوی و احترام متقابل و رعایت آن است و امروزه در جامعه انسانی جهان هیچ فردی نسبت به دیگری برتری نداشته مگر به واسطه اخلاق و دانش.
متاسفانه بعضی از کشورها با استفاده از ابزارهای سیاسی موجود حقوق بخشی از دیگر انسان ها را پایمال یا نسبت به آنان تبعیض قائل می‌شوند.
مردم ایران به واسطه تنش‌های سیاسی 3 دهه گذشته و تشدید آن و ایجاد تحریم و فشار آسیب‌های زیادی را از نظر اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و علمی متحمل شده اند.
امضا کنندگان این بیانیه ضمن درخواست رعایت حقوق مساوی اتباع ایرانی هر گونه سوء استفاده ابزاری دولت‌ها از اتباع کشورها برای ایجاد فشار و استفاده از ‌آن برای دستیابی به اهداف سیاسی را محکوم و از جامعه بین‌المللی تقاضا دارد قوانینی به منظور جلوگیری و مقابله با این اعمال وضع و با کشورهای خاطی برخورد کنند.
همچنین از دبیر کل سازمان ملل تقاضا دارد در خصوص آزادی دکتر سید مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که به واسطه خدمت به دانش و ارتقاء علمی دانشجویان و عشق به آموزش در خصوص تهیه لوازم آزمایشگاه و به بهانه تحریم در کشور آمریکا دستگیر و در بازداشت به سر می‌برد همکاری کنند.
بر کسی پوشیده نیست پژوهش و تولید عمل و دانش توسط یک شخص یا کشور می‌تواند صورت گیرد ولی در نهایت تولیدات و محصول آن جنبه عمومی و جهانی داشته و عموم مردم جهان از آن بهره خواهند برد و ترویج این گونه اعمال و برخورد با فعالان این حوزه‌ها اساتید و دانشمندان را نسبت به حقوق اجتماعی و موقعیت‌ و امنیت خود حساس و بی اعتماد نموده و از رشد و ارتقاء دانش در جهان جلوگیری خواهد کرد.
آیندگان رفتار ما را نظاره خواهند کرد امید است با تفکری انسانی جهانی عاری از بی‌عدالتی و جنگ بسازیم.




تگ ها اخبار دانشگاه دانشگاه اساتید دانشگاه آزادی دکتر عطاردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی