پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 آذر 1391 - 20 December 2012




به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی دانشگاه از شیوه آموزشی حوزه اقتباس کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه آموزشی اجتهادی در حوزه علمیه گفت: دانشگاه می‌تواند از شیوه آموزشی حوزه اقتباس کند و دانشجویان با این شیوه دروس را به صورت دقیق فرا می‌گیرند.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: دانشگاه آزاد از لحاظ آموزشی رشد زیادی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر پایین آمدن سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌ها گفت: اصولا وقتی حجم و کمیت یک باره گسترش پیدا کند کیفیت با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحاظ کلی توسعه دانشگاه‌ها بعد از پیروزی انقلاب با جدیت دنبال شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اشکالاتی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد وجود دارد که باید این اشکالات رصد شده و رفع شود.

* نیروی انسانی متخصص یک سرمایه ارزشمند

لاریجانی ابراز داشت: نیروی انسانی متخصص یک سرمایه در داخل کشور است و اگر با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت نیروی انسانی متخصص استفاده شود به دستاوردهای مطلوبی خواهیم رسید.

وی افزود: یک مشکل این است که برنامه‌ریزی‌ها متناسب با نیاز‌ها صورت نگرفته است و بخشی از این برنامه ریزی را باید سازمان‌های دولتی انجام داده و بخشی را هم باید با تعامل جامعه حل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی در شورای انقلاب فرهنگی این بحث مطرح شد که میزان آموزش‌ها و رشته‌ها متناسب با نیازهای کشور نیست و دانشجویانی که در دانشگاه پذیرفته می‌شوند این دغدغه را نباید داشته باشند که پس از اتمام تحصیل باید عهده‌دار چه شغلی شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارتباط جامعه و دانشگاه باید سامان پیدا کند، اما چرا این امر محقق نمی‌شود به دلیل این است که بسیاری از بخش‌های ما فاقد امکانات هستند، مثلا بیشتر حجم اقتصاد دولتی است و واحد‌های صنعتی احساس نیاز به پژوهش نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های رشد پژوهش واقعی در کشور باید فراهم شود گفت: ما در سال گذشته بودجه‌های پژوهش را افزایش داده و میزان بودجه در این بخش رشد قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما راه‌حل موضوع محوری شدن پژوهش نیست، باید بسترهای ساده‌تر برای پژوهش ایجاد شود و راه‌اندازی موسسات تحقیق و توسعه یکی از آن روش‌ها است.

* شرکت‌های دانش بنیان حلقه‌ای که دیگر مفقود نیست

لاریجانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز که قانون آن در مجلس تصویب شد، یکی دیگر از حلقه‌های این موضوع بود تا اساتید و صاحب‌نظرانی که می‌توانند در کنار کارهای آموزشی، پژوهش‌های مورد نیاز جامعه را سامان دهند وارد گود شده و تسهیلاتی برای آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: در سال جاری ما با توفان‌ها و مشکلاتی مواجه شدیم که قدری ما را از این روال طبیعی دور کرد البته امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود جامعه در مسیر طبیعی خودش قرار گیرد.

و‌ی با تاکید بر بهره‌گیری از شیوه آموزشی حوزه در دانشگاه تاکید کرد: روش کار حوزه روش اجتهادی است یعنی با یک نگاه دقیق  افراد با بحث ارتباط برقرار می‌کنند و این روش بسیار مناسب است ولی ما در دانشگاه‌ها چنین رویکردی به علم آموزی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین دلیل است کسانی که از حوزه به دانشگاه می‌روند علمای برجسته‌ای در دانشگاه‌ها هستند و این موفقیت مقداری به روش تحصیل در قم و حوزه‌های علمیه بر‌می‌گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این نکته در حوزه‌های علمیه کاملا قابل اقتباس است و باید در دانشگاه‌ها به آن توجه کنیم.




تگ ها دانشگاه شیوه آموزشی دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی