پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 دی 1391 - 27 December 2012



مسئولان دانشگاه  مشکلات را با مشورت باید حل کنند


یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه فضای کشور باید فضای اتحاد و همدلی باشد، تأکید کرد: تلاش فراوانی برای ایجاد وحدت در حوزه علمیه انجام شده است مراقب باشید کسی ایجاد اختلاف نکند.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم،‌ با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) بر ضرورت پرهیز از خشم و غضب به زیردستان توصیه کرد و گفت: غضب به دیگران مورد سرزنش و ملامت است.

وی به تعریف غضب پرداخت و ابراز کرد: حقیقت غضب برافروختگی و هیجان نفس است به طوری که قوه عاقله تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد و انسان دست به اعمالی می زند که پشیمانی به دنبال دارد.

استاد برجسته حوزه با بیان این‌که بسیاری از قتل‌ها و جرایم به سبب خشم و غضب به وجود می‌آید، اظهار کرد: این عمل قوه قضائیه که استفاده کنندگان از سلاح سرد و کسانی که در مردم خوف و وحشت به وجود می‌آورند را محارب اعلام کرد جای تشکر دارد.

وی در ادامه بر ضرورت اتحاد و همدلی در کشور تأکید کرد و گفت: با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها فضای کشور باید در اتحاد و همدلی باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که حوزه علمیه باید سمبل وحدت باشد، اظهار داشت: تلاش فراوانی برای ایجاد وحدت در حوزه علمیه انجام شده است مراقب باشید کسی ایجاد اختلاف نکند.

وی ادامه داد: تشکل اساتید در حوزه از گذشته با ارتباط با جامعه مدرسین به کار خود مشغول است و با نوشتن اساسنامه، فکری جز حرکت در مسیر ارزش های حوزه علمیه، رهبری و مراجع تقلید را ندارد.

تورم در کشور بیشتر از میزان اعلام شده است

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به گلایه‌ها و نامه های فراوان مردمی به دفاتر مراجع از گرانی در کشور، افزود: در کشور بن بست وجود ندارد و مسئولان باید مشکلات را با مشورت حل کنند؛‌ آمار تورم 27 درصدی که عنوان شد ممکن است در حساب‌های برخی درست باشد اما آنچه در جامعه ملموس است بیش از آن است.

وی مایحتاج اصلی مردم را مواد غذایی، پوشاک، مسکن، وسائل اولیه زندگی و دارو ذکر کرد و گفت:‌ برخی از این مواد 50 درصد و برخی نیز 100 درصد افزایش قیمت یافته است.

آیت الله مکارم با اشاره به گرانی مرسوله‌های پستی‌، ابراز کرد: قیمت هزینه مرسوله‌های خارج از کشور ده برابر شده است و باید برای این مسئله فکری کرد زیرا لازم است مرتبا کتاب‌های دینی به خارج کشور ارسال شود.

باید مردم را راضی نگه داریم

وی در ادامه بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و ابراز داشت: اگر ما انتظار داریم مردم در انتخابات شرکت کنند و ان شاءالله مشکلات انتخابات گذشته با تدبیر مسئولان و هشیاری مردم تکرار نشود باید مردم را راضی نگه داریم و حل مشکلات جامعه با فکر چند نفر نمی‌شود و باید برای آن همفکری کرد و مشورت گسترده با همه صاحب نظران لازم است.

از خداوند می خواهیم مشکلات کشور اسلامی را به لطف و کرمش حل فرماید.






تگ ها دانشگاه حل مشکلات با مشورت مسئولان دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی