پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 دی 1391 - 29 December 2012



اختصاص 85درصدی بودجه دانشگاهها تا پایان سال ولی بودجه سال 92 افزایش ندارد

معاون اداری مالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید مشکلات بودجه ای خود را به من بگویند نه به خبرنگاران، از یک قول بودجه ای معاونت ریاست جمهوری خبر داد و از وضعیت بودجه 92 دانشگاهها گفت.

پرتال دانشگاهی به نقل از  علی اکبر متکان در گفتگو با خبرنگار مهر، به آخرین وضعیت بودجه های جاری و عمرانی دانشگاههای کشور در سه ماه پایانی سال، بودجه تجهیزات و بودجه سال آینده مواردی را مطرح کرد.

انتقاد متکان از گله های برخی روسای دانشگاهها

معاون اداری مالی وزارت علوم در واکنش به انتقادات رئیس دانشگاه ارومیه در خصوص مصرف درآمدهای اختصاصی این دانشگاه برای پرداخت حقوق استادان، گفت: درآمد اختصاصی هم جزیی از بودجه دانشگاه است که می تواند صرف امور دانشگاه شود اما رئیس دانشگاه ارومیه در نظر داشته باشد که حقوق استادان این دانشگاه را او پرداخت نمی کند بلکه دولت پرداخت می کند.

وی با طرح این سوال که چرا روسای دانشگاهها مشکلات بودجه ای خود را به خبرنگاران می گویند، گفت: مگر من با روسای دانشگاهها دعوا می کنم که از مشکلات مالی دانشگاهها موضوعی را با من طرح نمی کنند، این مسئولیت من است که به مسائل بودجه ای دانشگاهها رسیدگی کنم، من هم یک عضو هیأت علمی هستم و حقوق استادان بدون یک قران کم و زیاد از بند " و " وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت می شود.

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، حقوق کامل استادان رسمی و تمام کارمندان رسمی کشور از بند " و " وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت می شود.

متکان همچنین در خصوص گله برخی دانشگاهها در خصوص مشکل پرداخت حقوق استادان حق التدریس، گفت: اگر از سال گذشته هنوز در دانشگاهها حق التدریسها فعالیت می کنند، کم کاری رئیس دانشگاه است.

خوش شانسی دانشگاهها نسبت به سایر دستگاهها

این مقام مسئول در وزارت علوم، در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه سخنان یک رئیس دانشگاه ملاک عمل نیست، با اشاره به تخصیص بودجه 150 میلیارد تومانی برای تجهیز دانشگاهها تاکید کرد که رشد بودجه دانشگاهها در سال گذشته بالای 42 درصد بوده در حالیکه این رشد در سایر دستگاهها بین 10 تا 15 درصد اعلام شده و امسال بر عکس سال گذشته بودجه تجهیزاتی مناسبی اختصاص یافت و دولت اجازه نمی دهد برای دانشگاهها مشکلی پیش آید.

قول پرداخت بودجه جاری تا سقف 85 درصد

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحریمها را یک عامل اختصاص نیافتن 100 درصدی بودجه دانشگاهها در سال جاری عنوان و به یک قول معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این باره اشاره کرد و گفت: بودجه دانشگاهها در ماههای پایانی سال ممکن است به خاطر تحریمها 100 درصد تخصیص نیابد که اگر روسا این موضوع  را مطرح کرده اند حرف درستی است؛ با این حال معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که قبلاً قرار بود 60 درصد بودجه دانشگاهها را پرداخت کند قول داده 85 درصدی این بودجه را تا پایان سال در اختیارشان قرار دهد.

اختصاص تنها 5 درصد بودجه عمرانی

متکان در خصوص وضعیت بودجه های عمرانی دانشگاهها تا پایان سال گفت: دانشگاهها امسال نمی توانند طرح توسعه داشته باشند و تنها دانشگاههایی که طرحهای نیمه کاره دارند، می توانند تکمیل کنند و تاکنون 5 درصد بودجه عمرانی و 10 درصد بودجه خرید تجهیزات اختصاص یافته است.

بودجه سال 92 افزایش ندارد

متکان در پاسخ به پرسش مهر در خصوص بودجه سال آینده دانشگاهها، اظهار داشت: هم اکنون در حال مراحل کار کارشناسی و انتقال بودجه به دولت هستیم.

وی افزود: احتمالاً با توجه به مسائل فعلی کشور افزایشی در بودجه سال آینده دانشگاهها نخواهیم داشت و اگر قرار باشد این بودجه بر اساس سال گذشته باشد، طبق تدبیری که دانشگاهها در مدیریت هزینه ها داشتند، باز هم مشکلی نخواهیم داشت.








تگ ها بودجه دانشگاه دانشگاه بودجه سال 92 دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی