پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 دی 1391 - 07 January 2013




مدرنیسم در ایران از دانشگاه و ‌ورود تحصیل کرده‌های خارج


استاد حوزه علمیه گفت: مدرنیسم در ایران از دانشگاه و ‌ورود تحصیلکرده‌های خارج شروع شد.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی عصر امروز در نشست فرهنگی که با عنوان «اسلام و مدرنیزم» در شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد، اظهار داشت: اینکه با پذیرفتن پدیده مدرنیزم از عقب‌ماندگی جدا شده و به تفوق علمی می‌رسیم، یک نوع ساده‌اندیشی بیش نیست چراکه مدرنیزم یک پدیده انسانی و جهت‌دار است که استکبار از آن برای محدود کردن دین استفاده می‌کند و کابین‌داری در انحصار علم است.

وی گفت: آغاز مدرنیسم در کشور ما از دانشگاه و از زمان ورود تحصیلکرده‌های خارج شروع شد و آن‌را کسانی که از دین زخم خورده بودند و از اعتقادات دینی می‌ترسیدند وارد کشور کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کشتی یک مدیریت عرشه‌ای داریم و یک مدیریت کابینی، که مدیریت کابینی سمت و سوی حرکت و سیاست‌ها را مشخص می‌کند و مدیریت عرشه‌ای نیز وظیفه هم‌زیستی و مصالحت بین افراد حاضر در کشتی را بر عهده دارد.

آیت‌الله حائری افزود: آنها می‌خواهند دین فقط در عرشه مدیریت کند و سرنوشت را ولایت تعیین نکند و حکومت‌ها را لائیک می‌کنند برای اینکه آن را عرشه‌ای کنند و کابین را به دست گیرند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه را به ایران و علما را از کابین به عرشه آوردند تا مدیریت و قانونگذاری را از دستشان بستانند و امور را به دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه سپردند.

وی ابراز داشت: اگر دانشگاه علم بومی داشت و تولید علم می‌کرد مصیبت نبود اما علم را غرب تولید و در دانشگاه‌ها ترجمه و مونتاژ کردند و سرانجام نتیجه این شد که هنگامی کابین در دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه افتاد در واقع در اختیار غرب قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: در علوم انسانی یک مطلب بیاورید که نقل از کسی نباشد چرا که سراسر نظریه و نقل قول دیگران است اما در علوم تجربی این‌گونه نیست.

وی اضافه کرد: در علوم انسانی دو مشکل وجود دارد، اول اینکه مترجم و واردکننده علم باشیم نه تولید کننده آن و دیگر اینکه جهت‌دار بوده و جهتش جبری است نه حسابی و در واقع علم به معنای حقیقی نیست، بنابراین چطور می‌تواند راه‌گشا باشد.

حائری گفت: راه علوم انسانی از انسان‌شناسی می‌گذرد و خداوند می‌گوید این جهان با تمام کرات و کهکشان‌ها تنگ اما قلب انسان برایم گشاد است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند که تولید علم کنید تا کابین به دست دینداران بیفتد چرا که مدرنیزم یعنی اشغال کابین و راندن دین به عرشه و سیاست را از دین جدا و آن را آلوده می‌کند و دین نباید به سیاست آلوده شده، نزدیک شود.

حائری گفت: برای آمریکا مهم است که بتواند از نیروهای مذهبی برای مهار نهضت‌های بیداری اسلامی استفاده کند، القاعده، طالبان و سلفی‌ها را راه انداخت تا بتواند با بیداری مبارزه کند و شگرد آنها این است که مذهب در مقابل مذهب و دین را در مقابل دین قرار دهند.

امام جمعه پیشین شیراز خاطرنشان کرد: آمریکا جز درگیری چیز دیگری نمی‌خواهد چراکه اگر با درگیری نتواند به سرانجام برسد با چیز دیگری نیز نمی‌تواند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرجا اختلاف، فحش و فحاشی باشد، بدانید پشت سرش آمریکایی‌ها هستند و امام (ره) و رهبری فحاشی نکرده بلکه افشاگری، صحبت واضح و رفع ابهام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: استکبار علامت دارد و آن این بوده که نمی‌تواند آزادی و استقلال بقیه را بپذیرد، صدام را از بین برد اما در پنهان صدامی‌ها را پرورش داد و این علامت مدرنیزم است.

حائری در پایان گفت: در مورد انسان‌شناسی باید سخن گهربار شهید مهدی عراقی را در نظر بگیریم که گفت، دین کاتالوگ انسان بوده و خدا این کاتالوگ را نوشته است.





تگ ها مدرنیسم ایران دانشگاه تحصیل کرده های خارج تحصیلکرده

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی