پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 دی 1391 - 10 January 2013




نظر وزیر علوم راجع به فرهاد دانشجو


رئیس دانشگاه آزاد در نشستی که در خبرگزاری مهر داشت در رابطه با برادرش وزیر علوم گفت: دو انسان معقول در وزارت علوم و دانشگاه آزاد سر کار آمده‌اند اما اگر کامران در وزارت علوم نبود راحت‌تر مسائل دانشگاه آزاد را در وزارت علوم حل و فصل می‌کردم.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دانشجو ضمن حضور در خبرگزاری مهر با خبرنگاران گروه حوزه و دانشگاه این خبرگزاری به گفتگو نشست.


از زمانی که شما ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده گرفتید همکاری دانشگاه آزاد با وزارت علوم بیشتر از قبل شده و با هماهنگی بیشتری تصمیمات گرفته می شود و به اجرا در می آید آیا این موضوع به نسبت برادری شما و وزیر علوم ارتباطی دارد؟ اصولا ارتباط شما با برادرتان کامران دانشجو در مسائل کاری و شخصی چگونه است؟

- فرهاد دانشجو: دکتر کامران دانشجو دو سال نیم از من بزرگتر است، او متولد 1336 و من متولد 1338 هستم، از زمانهایی که به یادم دارم به عنوان مثال از دو سالگی تاکنون، به یاد ندارم حتی یک کلمه یا جمله با من تند صحبت کرده باشد، به تبع برادر کوچکتری شاید گاهی بلند صحبت کرده باشم اما ما حتی یک بار هم با یکدیگر دعوا نکردیم.

همیشه حمایت برادرم را در تمام مراحل زندگی داشته ام و ارتباط من و کامران جدا از یک ارتباط خونی، رابطه ای قلبی و حسنه است، از این رو همواره در تمام مراحل زندگیم حتی در مواقع مشکلات، بعد از توکل به خدا و امید به پدر و مادرم به کامران رجوع می کنم.

* ارتباط و همکاری دکتر دانشجو در وزارت علوم برای انجام امور دانشگاه آزاد را چگونه می بینید؟ آیا از حمایت وی در این وزارتخانه برخوردار هستید؟

- اگر برادرم وزیرعلوم نبود قطعاً مسائل مربوط به دانشگاه آزاد را در وزارت علوم راحت تر حل و فصل می کردم و اگر نبود من خیلی سریع تر موافقتهای مورد نظرم را برای دانشگاه از این وزارتخانه دریافت می کردم.

در زمان وزارت دکتر زاهدی، من رئیس دانشگاه تربیت مدرس بودم و یکجا تمام مجوزهای رشته های دوره مجازی دانشگاه تربیت مدرس را از شورای گسترش وزارت علوم دریافت کردم.

اگر کامران وزیر علوم نبود بهتر می توانستم با داد و بیداد کارم را پیش ببرم و اجازه نمی دادم برخی دلائل که منطقی نیست مانع کارم شوند و باز هم اگر اخوی وزیر نبود خیلی زودتر از اینها می توانستم مجوز پذیرش دانشجوی بدون کنکور را در مقطع کاردانی به کارشناسی دریافت کنم و اصلاً معنی ندارد وقتی من در دانشگاه آزاد صندلی خالی دارم، این مجوز به راحتی صادر نشود.

بنابراین وقتی برادرم وزیرعلوم است، معذوریتهای اخلاقی دارم.

* پس علت حسنه شدن روابط دانشگاه آزاد و وزارت علوم را در چه می دانید؟

- برای اینکه دو نفر آدم بسیار منطقی و معقولی که دلشان را به هم داده اند در وزارت علوم و دانشگاه آزاد مسئول هستند.

* در زمانی که قرار بود رئیس دانشگاه آزاد شوید حمایت برادرتان از شما چگونه بود؟

- وزیر علوم توصیه ای مبنی بر اینکه ریاست دانشگاه آزاد را بپذیرم یا نپذیرم نداشت اما در طول زمانی که برای ریاست این دانشگاه تعیین شدم، همواره پشتیبان تمام تصمیماتم و در جلسات هیئت امنا، یک رای مثبت من، دکتر دانشجو بود.

سخنان وزیر علوم درباره فرهاد دانشجو



کامران دانشجو در هفته جاری قرار بود پس از پایان نشست خبری‌اش با خبرنگاران در جلسه ای دیگر حاضر شود که با دریافت یادداشتی از مشاورش مواجه شد.

وزیر علوم این یادداشت طنزگونه را با مضمون "سیاسی صحبت نکنید مثل برادرتان آکادمیک صحبت کنید" در جمع خبرنگاران خواند و درباره فرهاد دانشجو گفت: در مبارزه علیه طاغوت و دلسوزی برای نظام و انقلاب، برادرم " فرهاد" از من جلوتر است.




تگ ها وزیر علوم رای مثبت دانشگاه فرهاد دانشجو نظر وزیر علوم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی