پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 بهمن 1391 - 11 February 2013






ایجاد رشته‌ها و دانشگاهها متناسب با اشتغال دانشجویان




سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: نحوه ایجاد دانشگاه‌ها، رشته‌ها و مقاطع در طرح آمایش باید به صورتی باشد که فارغ التحصیلان بتوانند بعد از فراغت از تحصیل به کار گرفته باشند.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات رونمایی طرح راهبردی آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین گفت: این طرح یک طرح کلان در حوزه آموزش عالی است که برمبنای آن چشم انداز، اهداف، برنامه‌ها، راهبردها و اقداماتی که باید در حوزه آموزش عالی در افق 1404 صورت گیرد آماده شده است.
وی ادامه داد: این طرح محورهای  مختلفی دارد که مهمترین هدف آن توسعه آموزش عالی براساس ماموریت گرایی و هدفمندی است. در این طرح، نحوه ایجاد دانشگاه‌ها، رشته‌ها و مقاطع باید به صورتی باشد که فارغ التحصیلان بتوانند بعد از فراغت از تحصیل در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، خدماتی و اجرایی به کار گرفته شده و متناسب با بوم و پتانسیل هر منطقه باشد.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: در این طرح سیاست‌های کلان حوزه آموزش عالی در برنامه‌ریزی و تربیت نیروی انسانی و توسعه آموزش فراملی لحاظ شده است و بعد از این انتظار می رود، استان‌های مختلف کشور در درخواست ایجاد رشته و توسعه آن با اهداف طرح مذکور هماهنگ باشند.

وی بابیان اینکه براساس این طرح برخی رشته‌ها را توسعه داده توسعه برخی دیگر از رشته ها را محدود خواهیم کرد خاطر نشان کرد: در مورد اینکه در مقاطع مختلف چه تعداد دانشجو دوره دکتری یا کاردان تربیت کنیم و اینکه چه تعداد دانشجوی علوم انسانی داشته باشیم همه در گزارش تفضیلی طرح گنجانده شده است.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم یادآورشد: تا افق 1404 باید به تمام اهدافی که در این طرح مشخص شده دست یابیم بنابراین یک برش پنج ساله را مشخص کردیم که مشخص می کند میزان پیشرفت در هر 5 سال باید به چه سمتی باشد.

وی در ادامه افزود: هنوز هم مشاهده می کنیم، برخی تقاضا‌هایی که برای ایجاد رشته ارایه می شود متناسب با آمایش استان نیست که باید رشته‌هایی درخواست شود  که براساس آمایش استانی باشد.

وی تصریح کرد: در سطح استان‌ها 30 کمیته آمایش تشکیل شده که تمام این 30 کمیته گزارش خود را که مبتنی بر سیمای توسعه آموزش عالی است آماده کرده و ارایه داده اند.








تگ ها دانشگاه ایجاد رشته ها در دانشگاه ها دانشجویان رشته های متناسب با اشتغال

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی