پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 فروردین 1392 - 03 April 2013


ایجاد 120 رشته گرایش جدید در مقاطع مختلف در دانشگاه  و  آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد 120رشته جدید در دستور کار حوزه معاونت آموزشی دانشگاه مازندران قرار گرفته است.


پرتال دانشگاهی به نقل ازاحمد احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر درباره فعالیت‌های سال گذشته بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران بیان داشت: در سال 91 شاهد به بار نشستن فعالیت‌های سه سال گذشته دانشگاهیان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی بوده‌ایم که مهم‌ترین آنها‌ جذب 105 عضو هیئت علمی جدید، بورس 43 دانشجوی دکترای داخل و 9 دانشجوی دکترای خارج از کشور که در آینده نزدیک به هرم هیئت علمی دانشگاه خواهند پیوست.

وی افزود: بیش از 35 جلسه هیئت اجرایی جذب در سال 91 برگزار شده که به بررسی پرونده‌های صلاحیت‌های عمومی و توانایی‌های علمی متقاضیان جذب، بورس، طرح سربازی و اعضای هیئت علمی متقاضی تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی و رسمی قطعی که در کارگروه‌های مذکور مورد ارزیابی قرار گرفته بودند پرداخته است.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: در این سال همچنین پرونده تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه در هیئت ممیزه مورد بررسی قرار گرفت و هم اکنون شاهد 38 مربی، 160 استادیار، 57 دانشیار و 20 استاد در ترکیب اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستیم و دانشگاه مازندران در پایان سال 91 توانسته است با جذب اعضای هیات علمی مجرب و جوان، نسبت اعضای هیات علمی را از یک به شصت به یک به چهل ارتقاء بخشد.

احمدپور افزود: در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز ایجاد 15 رشته کارشناسی، 65 رشته گرایش کارشناسی ارشد، 40 رشته گرایش دکترا در دستور کار حوزه معاونت آموزشی قرار گرفت که هم اکنون در کلیه رشته‌های ایجاد شده دانشجویان به تحصیل مشغول هستند.

* مازندران مجری طرح آمایش آموزش عالی

رئیس دانشگاه مازندران افزود: بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی استان با اجرای موفقیت‌آمیز طرح آمایش آموزش عالی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های مجری این طرح انتخاب شده و بر همین اساس دانشکده‌های علوم محیطی، میراث فرهنگی و گردشگری در نوشهر و علوم دریایی مطابق نیاز استان و منطقه طراحی و مجوز تاسیس آنها از وزارت علوم اخذ شده است و از سال 92 در این دانشکده‌ها نیز فعالیت آموزشی آغاز خواهد شد.

* آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در مازندران

احمدپور ادامه داد: از نیمه دوم سال 91 نیز مجوز راه‌اندازی پردیس بین‌الملل دانشگاه از شورای گسترش وزارت علوم اخذ و در 12 رشته کارشناسی ارشد و شش رشته دکترا دانشجویان این واحد نیز پس از شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی ارزیابی و برای ادامه تحصیل به دانشکده‌ها معرفی شدند.

رئیس دانشگاه مازندران درباره فعالیت‌های معاونت پژوهشی این دانشگاه نیز گفت: نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و بین‌المللی، رشد و توسعه علمی کشور را شتاب مضاعفی بخشیده است و حضور درخشان اساتید فرهیخته و دانشجویان خلاق و مبتکر در همایش‌ها و سمینار‌های علمی و رقابت‌های بین‌المللی موجب ارتقای بنیه و توان علمی منطقه شده است.



این مسئول اضافه کرد: در سال 91 شاهد انتشار 212 مقاله اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات ISI و 102 مقاله در مجلات ISC، علمی پژوهشی، علمی ترویجی و مجلات خارجی غیر ISI بوده‌ایم.

وی افزود: شرکت دانشگاهیان در کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری چندین کنفرانس و کارگاه آموزشی به میزبانی دانشگاه، حضور اعضای هیئت علمی در دوره‌های تحقیقاتی خارج از کشور از عمده فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه محسوب می‌شود.

احمدپور ادامه داد: همچنین 9 هزار و 725 میلیون ریال اعتبار از طریق قرارداد‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی جذب شد و اعتبار طرح‌های داخلی مصوب 55 میلیون ریال بوده همچنین 26 قرارداد تحقیقاتی برون دانشگاهی و 31 طرح تحقیقاتی داخلی منعقد شده و شش تفاهمنامه همکاری تحقیقاتی منجر به قرارداد به امضا رسیده که در سال 91 مجموعا 32 کتاب تالیفی و ترجمه‌ای در این دانشگاه منتشر شده و در حال حاضر نیز هشت عنوان مجله علمی در این دانشگاه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش دریافتی 108 هزار جلد کتاب فارسی و 33 هزار و 600جلد کتاب لاتین برای تقویت کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تخصصی دانشکده‌ها خریداری شده، گفت: این دانشگاه با توجه به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تقویت ارزش‌های اسلامی در کانون مقدس علم و دانش، رویکردهای فرهنگی چشمگیری را در سال 91 داشته که برگزاری بیش از 20 کارگاه مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، بیش از 54 اردوی علمی، فرهنگی و زیارتی، بزرگداشت یادمان‌های بزرگ تقویمی از جمله روز دانشجو، حماسه نهم دی ماه، بزرگداشت مقام شامخ شهدای هسته‌ای جوان کشور، هفته دفاع مقدس و... با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری، برگزاری بالغ بر 20 کارگاه آموزشی ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی، اعزام 350 دانشجو و کارمند به اردوی راهیان نور، اعزام گروه‌های متعدد دانشجویی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برگزاری شش کارگاه اخلاق حرفه‌ای ویژه اساتید، نظارت بر انتشار 15 نشریه دانشجویی و... از جمله فعالیت‌های این حوزه به شمار می رود.

* پرداخت قریب به 8 میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان

رئیس دانشگاه مازندران یادآور شد: در بخش دانشجویی و در راستای ارائه تسهیلات رفاهی به دانشجویان 2 میلیارد و 997 میلیون ریال وام شهریه، 5 میلیارد و 205 میلیون ریال وام تحصیلی و 419میلیون ریال وام مسکن برای نیمسال دوم تخصیص یافته که مشابه همین مبالغ در نیمسال اول نیز تخصیص یافته بود.

وی بیان داشت: همچنین برای 11هزار و 48 نفر از دانشجویان تسهیلات بیمه حوادث ارائه شد و برای 45 نفر از دانشجویان دفترچه بیمه خدمات درمانی صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: بدون تردید کسب عنوان دانشجویان برتر کشور توسط سه دانشجوی دانشگاه مازندران از افتخارات شایان توجه این دانشگاه در سال 91 بوده که 2 نفر از دانشجویان مقطع دکتری و یک دانشجوی کارشناسی ارشد موفق به کسب لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری شدند.

* ضرورت ورود خیرین به ساخت خوابگاه دانشجویی

احمدپور در مورد فعالیت‌های حوزه دانشجویی این دانشگاه گفت: همواره دغدغه اسکان دانشجویان برای مسئولان وجود دارد و علی رغم ساخت چندین بنای خوابگاهی در سال‌های اخیر باز هم شاهد وجود تقاضاهای بسیار زیاد دانشجویان برای استفاده از خوابگاه‌ها هستیم که امید است تا با خیران دانش‌دوست استان، دست دانشگاه را در این مساله بفشارند و برای رفاه حال فرزندان جویای دانش کشورشان دانشگاه را یاری رسانند .

وی خاطرنشان کرد:  لازم به ذکر است هم اکنون 1854 دانشجوی دختر در هفت بلوک خوابگاهی و 729دانشجوی پسر در 9 بلوک خوابگاهی اسکان دارند.

رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی مازندران افزود: در این بخش نسبت به تجهیز امکانات مجتمع‌های خوابگاهی توجه ویژه شده که از جمله آنها راه‌اندازی بوفه دانشجویی، راه‌اندازی تاکسی تلفنی ویژه دانشجویان دختر، راه‌اندازی مکان اسکان موقت برای خانواده دانشجویان، نصب دستگاه خودپرداز بانک ملت در مجتمع خوابگاهی حضرت زینب، تجهیز خوابگاه‌ها به خدمات سایت کامپیوتر، سالن مطالعه، طبخ و توزیع روزانه یک میلیون و 100 هزار پرس صبحانه، ناهار و شام از جمله فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: توجه به تندرستی و نشاط دانشگاهیان به ویژه دانشجویان از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه به شمار می‌رود برگزاری جشنواره‌های متعدد ورزش‌های همگانی، بومی محلی، درون و برون دانشگاهی، اعزام دانشجویان به یازدهمین المپیاد ورزشی بیرجند که منتج به کسب چهار مدال طلا، شش مدال نقره، چهار مدال برنز، دو مقام مقام سومی، یک مقام نائب قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستیابی به مقام قهرمانی مسابقات کشتی المپیک توسط کمیل قاسمی دانشجوی دانشگاه مازندران اذعان داشت: در سال 91 بالغ بر 500 میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات ورزشی اختصاص یافته است.

این مسئول متذکر شد: دانشگاه مازندران با عزم راسخ دانشگاهیان چشم‌انداز روشنی از نقشه جامع علمی کشور و استان را برای 20 سال آینده طراحی کرده و مسئولان این دانشگاه بر این باورند با توجه به رشد بسیار خوب حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر منطقه در آینده نزدیک نقش‌آفرینی خواهیم کرد.

تگ ها رشته های جدید رشته های جدید دانشگاهی دانشگاه پذیرش دانشجویان خارجی در ایران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی