پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 اردیبهشت 1392 - 11 May 2013


پا فشاری عده‌ای با حاشيه سازی بر القای تعطيلی دانشگاه ها در ايام انتخابات


وزیر علوم از فراهم آمدن امکانات دانشگاهها برای برنامه های کاندیداهای تایید صلاحیت شده خبر داد و گفت: عده‌اي با قصد حاشيه سازي در دانشگاهها بر القاي تعطيلي دانشگاهها در ايام انتخابات پافشاري مي كنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، كامران دانشجو در جلسه شوراي معاونين و مشاورين وزارت علوم با اشاره به جايگاه شوراي نگهبان بعنوان فصل الخطاب در تاييد صلاحيت ها، گفت: در دانشگاهها براي همه افرادي كه احراز صلاحيت مي شوند و در معرض آراء مردم قرار مي گيرند،‌ شرايط مناسب فراهم مي شود تا ديدگاهها و برنامه هاي خود را ارائه كنند.

وی با اشاره به اينكه گفتمان سازي از ماموريت هاي اصلي دانشگاههاست، گفت: ما بايد در دانشگاهها به دنبال حاكميت گفتمان انقلاب اسلامي و پويايي و بالندگي آن در فضاي فكري جامعه باشيم و دانشگاهيان با طرح منطقي و عالمانه مسائل مختلف جامعه و آزادي نظرات در چارچوب قانون و مقررات در جهت تقويت حاكميت عقلانيت توام با اخلاق و دين مداري و پويايي گفتمان انقلاب اسلامي حركت كنند.

به گفته وزیر علوم، دشمنان به دنبال حاشيه سازي در دانشگاهها هستند و در همين راستا مي‌بينيد كه به يكباره هجمه تبليغاتي به دانشگاهها زياد مي شود كه در اين شرايط مسئولين آموزش عالي و دانشگاهها بايد با تدبير و تبيين منطقي موضوعات، پويايي فعاليت سياسي دانشگاهها همراه با آرامش و عقلانيت را در برابر تز ايجاد هيجان كاذب و تنش در دانشگاهها پيگيري كنند.

دانشجو با اشاره به اينكه پافشاري برخي بر القاي تعطيلي دانشگاهها در ايام انتخابات براي حاشيه سازي در دانشگاههاست، اظهار داشت: اگر افرادي كه چنين مطالبي را مطرح مي كنند يكبار به درستي بخشنامه معاونت آموزشي براي چگونگي برگزاري امتحانات در ايام انتخابات با توجه به تقويم آموزشي دانشگاهها را بخوانند و آنچه كه اينجانب و معاونين وزارت علوم مبني بر عدم تعطيلي دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها در ايام امتحانات گفته‌ايم را مرور کنند به خوبي متوجه مي‌شوند كه آنچه را كه مطرح كرده اند كاملا بي اساس است و برخلاف گفته هاي آنان دانشگاهها و خوابگاههاي دانشجويي باز است و خدمات رفاهي دانشجويي نيز ارائه مي شود تا دانشجويان با آرامش ذهن و بدون داشتن دغدغه امتحان در فعاليت هاي انتخاباتي مشاركت بيشتري داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه در نیمسال تحصیلی جاری تاكنون بيش از 570 نشست در دانشگاههاي كشور با حضور كانديداهاي احتمالي و نمايندگان آنان برگزار شده است، گفت: با اينكه بيشترين نشست كانديداها با سلايق مختلف در دانشگاهها صورت مي گيرد و فضا براي نشست هاي كانديداها در ايام انتخابات كاملا آماده شده به نحوي كه دانشجويان بدون داشتن دغدغه امتحان و مشغوليت‌هاي ذهني ديگر بتوانند فعالانه و با شور و نشاط كافي فعاليت انتخاباتي انجام دهند، باز هم عده‌اي با قصد حاشيه سازي در دانشگاهها بر القاي تعطيلي دانشگاهها در ايام انتخابات پافشاري مي كنند.

وي افزود: در طي سالهاي گذشته كه مقام معظم رهبري استوار بر مواضع آرماني انقلاب اسلامي استوار مانده و پافشاري کرده اند متأسفانه برخي‌ها با طرح موضوعاتي با واژه‌هايي زيبا مانند تنش‌زدايي و گفتگوي تمدن‌ها و نيز تغيير هنجارهاي جامعه و بها دادن به ارزش‌هاي غير از آموزه‌هاي ديني سعي کردند گفتمان امام را به حساب خودشان به موزه‌ها بسپارند و گفتمان انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي را به حاشيه ببرند. برخي نيز با اظهار پشيماني از گذشته خود سعي كردند چنين القاء كنند كه دوره انقلابي گري و آرمانخواهي اسلامي تمام شده است و بايد تغيير رفتار داد و گفتمان ديگري را جايگزين کرد كه وادادگي و تسليم مقابل زياده‌خواهي و زورگويي‌هاي استكبار به نام تنش‌زدايي و واژه‌هايي از اين قبيل از شاخصه‌هاي اصلي اين تغيير رفتار است.

وزير علوم گفت: هم اكنون نيز عده اي كه بر تغيير رفتار نظام اصرار دارند در صدد هستند با حمله به دولت انتقام خود را از احياء گفتمان انقلاب اسلامي بگيرند.

دانشجو اظهار داشت: نقد عملكرد دولت همانند دولت هاي گذشته امري طبيعي است، اما اينكه عده اي در پناه نقد عملكرد دولت درصدد باشند القاء كنند كه گفتمان انقلاب اسلامي و امام و رهبري ديگر پاسخگو نيست و بايد گفتمان ديگري حاكم شود نكته اي است كه دلسوزان انقلاب و نظام اسلامي بايد به آن توجه کرده و جلوي آن را بگيرند.

وزير علوم با اشاره به اينكه القاي نااميدي و ناكارآمدي از روش هاي اصلي دشمنان نظام جمهوري اسلامي است، گفت: عده اي مي خواهند نظام را در حالت بحراني و ناكارآمدي نشان دهند.

وي افزود: همه اين جوسازي ها صورت مي گيرد تا يك نفر را مثلاً و به حساب خودشان منجي و نجات‌دهنده معرفي نمايند، اين در حالي است كه مي دانيم فتنه‌گران به دنبال براندازي نظام بودند. آيا كساني كه در فتنه نقش داشته اند مي توانند با مظلوم نمايي خود را نجات‌دهنده كشور معرفي كنند؟ كساني كه با فتنه‌گران برانداز نظام اسلامي همراهي كرده‌اند مي‌توانند منجي نظام اسلامي معرفي شوند؟!

دانشجو تصریح کرد: ای کاش برخی از ما که حالا به یاد قانون افتاده ایم و دم از قانون گرایی می زنیم و به یاد مردم افتاده ایم و در آمدن و نیامدن به صحنه انتخابات از ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری هزینه می کنیم، در حوادث و فتنه سال 1388 که با هدف براندازی نظام صورت گرفت نیز قانون گرایی را سر لوحه اعمال مان قرار می دادیم و ولایت مداری عملی خود را حداقل با اعلام برائت از فتنه بعد از خطبه های مقام معظم رهبری نشان می دادیم، حقوق اکثریت را به رسمیت می شناختیم و با مردم 9 دی همراه می شدیم.

تگ ها تعطیلات خوابگاه در انتخابات اوضاع دانشگاه در ایام انتخابات تعطیلی دانشگاه ها در ایام انتخابات

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی