پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 تیر 1392 - 22 July 2013


ضرورت ایجاد نظام‌نامه فرهنگی در دانشگاه‌ها

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با فرهنگ در دانشگاه‌ها برخورد سلیقه‌ای صورت می‌گیرد، ایجاد یک نظام‌نامه فرهنگی و وحدت رویه در دانشگاه‌ها ضروری است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدمرتضی احمدزاده عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در میزگرد «مطالبه تشکل‌های دانشجویی از وزیر علوم دولت یازدهم» در خبرگزاری فارس، با بیان اینکه وزیر علوم آینده باید تصور درستی از دانشگاه داشته باشد، گفت: وزیر علوم باید جایگاه وزارت علوم و نقش آن را در تمدن سازی اسلامی بداند و نقش خود را در اعتلای اهداف انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کنند.

وی وزارت علوم را وزارتخانه‌ای تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی در موارد مختلف از دانشگاه شروع می‌شود، وزارت علوم به عنوان یک وزارتخانه موثر در روندهای انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار است چراکه اگر دانشگاه به حرکت بیفتد قطعا جامعه نیز به دنبال آن حرکت خواهد کرد.

احمدزاده با اشاره به ضرورت توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه، افزود: باید برای هر طرح و برنامه‌ای کار علمی صورت بگیرد و در همین راستا توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطرح می‌شود که البته به تدریج این ارتباط در دانشگاه‌ها در حال توسعه است.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) دانشگاه را قلب تپنده جامعه سیاسی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تمام آرمانخواهی‌ها از دانشگاه ایجاد شده و نشاط سیاسی از دل دانشگاه‌ها بیرون بیاید و همچنین دانشگاه باید در بحث صدور انقلاب نیز فعالیت‌های جدی داشته باشد.

پاسداری دانشگاه از انحراف، ویژگی دیگر وزیر علوم از منظر احمدزاده بود که وی در همین رابطه اظهار داشت: وزیر علوم باید به جایگاه خود و دانشگاه توجه کند و دغدغه اسلامی کردن دانشگاه‌ها را داشته باشد، وزیر علوم باید پاسدار دانشگاه از انحراف باشد و در یک کلام نقاط قوت گذشته را دارا بوده و نقاط ضعف را برطرف کند.

* گسترش امکانات آموزشی نقطه قوت وزارت علوم نهم و دهم

وی در ادامه پیرامون نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم در حوزه دانشگاه، گفت:‌ در ارتباط با نقاط ضعف و قوت باید بگویم که رشد علمی در دولت گذشته از سرعت بالایی برخوردار بود که باید وزیر علوم آینده این رشد را تقویت کند. همچنین گفتمان سازی دانشگاه انقلاب اسلامی انتظار دیگر ما از وزیر علوم آینده است تا پرچم انقلاب بالا نگه داشته شود.

احمدزاده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نقطه قوت دولت نهم و دهم گسترش امکانات آموزشی بود که این ویژگی باید در دولت آینده نیز ادامه پیدا کند. البته نقاط ضعفی نیز وجود داشته که باید وزیر علوم آینده در برطرف کردن آن همت کند.

به گفته وی، وزیر علوم باید تلاش کند تا دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه و انقلاب اسلامی تولید علم کنند.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: کسی می‌تواند وزیر علوم شود که دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی به وجود آورد به همین دلیل وزیری که مدرکش را از خارج کشور اخذ کرده باشد به درد این کشور نخواهد خورد.

* ضرورت ایجاد نظام‌نامه فرهنگی در دانشگاه‌ها

احمدزاده پیرامون مباحث فرهنگی دانشگاه، گفت: اولین مقوله پیرامون فرهنگ، تعریف آن است که ما طبق تعریف آن به فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دانشگاه‌ها جهت می‌دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر با فرهنگ در دانشگاه‌ها برخورد سلیقه‌ای صورت می‌گیرد، ایجاد یک نظام‌نامه فرهنگی و وحدت رویه در دانشگاه‌ها ضرورت دارد که البته این کار وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

احمدزاده با تاکید بر اینکه ما یک فرهنگ انقلاب اسلامی داریم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که به مقوله فرهنگ نگاه ریشه‌ای نداشته باشیم نمی‌توانیم مشکلات دانشگاه را در حوزه فرهنگی برطرف کنیم. ما اگر بتوانیم اندیشه‌های بزرگانمان را در دانشگاه‌ها گسترش داده و لایه اندیشه‌ای دانشجویان را ساماندهی کنیم شاهد رشد کافی سطح فرهنگ در دانشگاه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اینکه جامعه علمی جهانی به دنبال عقب نگه داشتن ملت ماست و از رشد علمی ما می‌ترسد، یک واقعیت است. ما باید این واقعیت را در دانشگاه‌ها به فرهنگ تبدیل کنیم تا دانشجو بداند باید به دنبال رشد علمی خود برود و از ورود تفکرات غربی و شرقی به دانشگاه جلوگیری کند.

به عقیده وی، دانشگاه‌ها به عنوان قلب تپنده جامعه باید به سمت اهداف انقلاب حرکت کند تا جامعه هم به همین سمت به حرکت بیفتد.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید جهت‌گیری علمی دانشگاه‌ها جهت‌گیری انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت:‌ دانشگاه‌هایمان باید بر اساس نیاز جامعه فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند و در این راه با تعریف ساز و کاری مناسب این فعالیت‌های پژوهشی را جهت‌دهی کنند. برای مثال جذب اساتید انقلابی یکی از ساز و کارهای رسیدن به این اهداف است که با این شرایط دانشجویی با دغدغه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها تربیت می‌شود که خروجی دانشگاه نیز متناسب با نیاز جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به نیاز ارتباط علمی کشور ما با دیگر جوامع اسلامی، گفت: یکی دیگر از ماموریت‌های دانشگاه‌های انقلاب اسلامی این است که ارتباط دو طرفه‌ای با دیگر جوامع اسلامی داشته باشد که نتیجه آن باعث فعال‌تر شدن دانشگاه‌ها خواهد شد.

*دانشجویان باید مطالبه اهداف انقلابی را فارغ از حزب‌‌گرایی دنبال کنند

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه سخنان خود پیرامون مباحث سیاسی دانشگاه‌ها، گفت:‌ دانشگاه باید در صدر مطالبه‌گری باشد و مسئولان باید خودشان را نسبت به دانشجویان پاسخگو بدانند که لازمه این امر حضور آنان در دانشگاه‌هاست. البته دانشجویان نیز باید مطالبه اهداف انقلابی را فارغ از حزب‌‌گرایی دنبال کنند.

احمدزاده در ادامه تصریح کرد: مطالبه ما از وزیر علوم آینده این است که بسترسازی لازم برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به وجود آورد و در مباحث مختلف، فراجناحی عمل کند.

وی ادامه داد:‌ البته جریانات سیاسی نباید از دانشگاه‌ها سوءاستفاده کند و این دانشگاه است که باید جریان‌ساز باشد و لازمه جریان‌ساز بودن نیز داشتن اندیشه مستقل است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهی آزاداندیش و فارغ از حزب‌گرایی داشته باشیم تشکل‌های مستقل و با اندیشه انقلاب اسلامی به وجود خواهند آمد که مطالبه‌گری را وظیفه اصلی خود می‌دانند.

تگ ها اخبار دانشگاه اخبار دانشگاهی ایجاد نظام فرهنگی در دانشگاهها ضرورت ایجاد نظام‌نامه فرهنگی در دانشگاه‌ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی