پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 امرداد 1392 - 27 July 2013


قدمت خوابگاه های 10 دانشگاه و  عمر 50 ساله خانه های دانشجویی و مشکلات مالی

خوابگاه های دانشگاه های بزرگ با مشگل فرسودگی رو برو هستند، قدمت برخی از این خوابگاه ها به بالای 50 سال می رسد بررسی وضعیت دانشگاه ها نشان می دهد که هم اکنون که تابستان است و زمان تعمیر و تجهیز خوابگاههای دانشجویی، بودجه برای تعمیر و تجهیر و بازسازی کافی نیست و نیازمند توجه و اختصاص اعتبار ویژه است.



به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، ساختمان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی‌کشور با مشکل فرسودگی روبرو است، فرسودگی خوابگاه‌ها موجب شده تا در اکثر مواقع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، فاضلاب‌ها و تجهیزات این خوابگاه‌ها خراب بوده و برای دانشجویان مشکل ایجاد کند، قدمت برخی از این خوابگاه ها حتی به بالای 50 سال هم می رسد.

تابستان فرصت مناسبی است تا خوابگاه‌ها تعمیر، تجهیز و بازسازی شوند هر ساله نیز دانشگاهها در این زمان نسبت به تعمیرات اساسی محل سکونت دانشجویان اقدام می کنند. ولی مشکلی که وجود دارد این است که بودجه موردنیاز در حدی که دانشگاه‌ها بتوانند تعمیرات اساسی و یا بازسازی کنند در اختیار دانشگاه ها قرار داده نمی شود، معمولا بودجه‌ها طوری اختصاص می یابد که دانشگاه‌ها بتوانند به طورت مقطعی مشکل را حل کنند در صورتی که اصل مساله همچنان پا برجاست.

بنابراین رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها به ویژه خوابگاه های قدیمی و فرسوده که از قدمت بالایی برخوردار است باید در اولویت برنامه ریزان قرار گیرد تا این مشکل یک بار برای همیشه حل شود. دانشگاه‌های تهران، خوارزمی، صنعتی شیراز، شیراز، صنعتی شریف، ارومیه، خواجه نصیر طوسی، علامه و علم و صنعت از جمله دانشگاه هایی هستند از قدمت خوابگاهی بالایی برخوردار هستند.

وضعیت قدمت خوابگاه های 10 دانشگاه سراسری

شماره

دانشگاه قدمت خوابگاه  نیازمند تعمیر،تجهیز و بازسازی
1 خوارزمی بالای 50 سال 26 بلوک (تعمیر،تجهیز،بازسازی)
2 شیراز 40 تا 45 سال تمام خوابگاه‌ها(تعمیر،تجهیز،بازسازی)
3 تهران بالای 45 سال 4 خوابگاه نیازمند بازسازی مابقی تعمیرو تجهیز
4 صنعتی شیراز بالای 45 سال تمام خوابگاه‌‌ها(تعمیر،تجهیز،بازسازی)
5 صنعتی شریف بالای 40 سال تمام خوابگاه ها (تعمیر و تجهیز)
6 صنعتی اصفهان 20 تا 30 سال تمام خوابگاهها تعمیرو تجهیز شده است
7 ارومیه بالای 30 سال 7 بلوک (تعمیر،تجهیزو بازسازی)
8 خواجه نصیر  20 سال درحال انجام تعمیر و تجهیز
9 علامه کمتر از 30 سال تمام خوابگاه هاتعمیر،تجهیز و تجهیزشده است
10 علم و صنعت بالای 20 سال

درحال تعمیر و تجهیز

 دکتر علیرضا وجهی معاون دانشجویی و سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران درباره تعمیر و تجهیز خوابگاه های کوی دانشگاه تهران به مهر گفت: دانشگاه تهران دارای تعداد زیادی خوابگاه است، قدمت برخی از خوابگاه ها به بالای 45 سال می رسد. بنابراین به تعمیر و تجهیز نیاز دارد و با اختصاص 7 میلیارد تومان می توان خوابگاه ها را تجهیز کرد و اگر بخواهیم به بازسازی خوابگاه ها هم بپردازیم باید بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران داری 10 هزار دانشجوی خوابگاهی است، ادامه داد: در حال حاضر چهار ساختمان خوابگاهی دانشگاه تهران نیاز به بازسازی دارد.

همچنین دکتر زهرا بیگم حجازی زاده  - رئیس دانشگاه خوارزمی نیز با اشاره به قدمت بالای خوابگاههای این دانشگاه گفت: چون این دانشگاه سبقه 90 ساله دارد و خیلی قدیمی است قدمت خوابگاه های آن هم بالای 50 سال است و درحال حاضر  26 بلوک خوابگاهی آن نیازمند بازسازی و بهساز ی است درصورت اختصاص یک میلیارد تومان تا اندازه مشکلات خوابگاهی دانشگاه خوارزمی حل می شود.

شاهرخ جم- رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، نیز معتقد است: به دلیل قدمت این دانشگاه تمامی‌خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شیراز از مشکل فرسودگی رنج می‌برند.

و ی ادامه داد: با اختصاص بودجه ویژه ای حدود 4 میلیارد تومان می توان تا اندازه ای خوابگاه ها را سرپا نگاه داشت.

در حال حاضر بیش از چهار میلیون دانشجو در سراسر کشور وجود دارد که یک‌چهارم آن‌ها به خوابگاه‌ها نیاز جدی دارند، بنابراین برای استفاده بهینه از خوابگاه های دانشجویی و مقاوم‌سازی و تقویت ساختمان‌های آن باید چاره ای اندیشیده شود ، برخی از مسئولان دانشگاهی معتقدند باید برای تعمیر، تجهیز و بازسازی خوابگاه ها بودجه مستقلی به دانشگاه ها اختصاص دهند که توجه به این مساله در سال تحصیلی جدید ضروری به نظر می رسد.

تگ ها قدمت خوابگاه های 10 دانشگاه مشکلات خوابگاه های ایران مشکلات خوابگاه های دانشگاه های ایران قدمت خوابگاه های دانشگاه ایران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی