پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 امرداد 1392 - 31 July 2013


ثابت ماندن شهریه در چند سال اخیر و  یکسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های دولتی

رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد با بیان اینکه شهریه دانشجویان این دانشگاه در چند سال اخیر ثابت ماند است، گفت: این دانشگاه آماده همکاری با دولت اعتدال در حیطه علم و فرهنگ است.
خبرگزاری فارس: ثابت ماندن شهریه در چند سال اخیر/ یکسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های دولتی

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال 10 آبان 1365 تأسیس و با 30 نفر دانشجو حرکت دانشگاهی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر این واحد دانشگاهی با دارا بودن 3 هزار و 386 امتیاز، رتبه «جامع» را از آن خود کرده است.

احمد شاهورانی، علی معصومی، مرتضی خسروی، پیمان مهستی و احمد یعقوب‌نژاد از همان سال 65 ریاست این واحد را بر عهده داشتند و مسعود اخوان‌فرد رئیس فعلی واحد تهران شمال است.

واحد تهران شمال دانشگاه آزاد در ترکیب رشته‌ای دانشجویان، تعداد 5 هزار و275 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 206 نفر در مقطع دکترا و 15 هزار و 800 نفر در مقاطع تحصیلی کاردانی وکارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در دانشکده‌های تابعه، دانشجوی مشغول به تحصیل دارد.

همچنین 519 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت 545 نفر به عنوان مدرس مدعو در واحد تهران شمال در امر تدریس و تعلیم دانشجویان اهتمام دارند و بیش از 65 هزار و 21 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

این واحد دانشگاهی همچنین در زمینه چاپ مقالات مختلف و نشریات علمی نیز فعالیت هایی داشته است که اخوان‌فرد رئیس این واحد دانشگاهی اهم این فعالیت‌ها را در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیان کرده است.

فارس:
اخوان‌فرد: دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با سابقه 26 سال قدمت یک دانشگاه جامع است که در 9 دانشکده شیمی،‌علوم پایه، علوم زیستی، الهیات، علوم انسانی، مدیریت، فنی و مهندسی، علوم و فنون دریایی و زبان‌های خارجه فعالیت می‌کند.

برنامه‌های این دانشگاه از سال گذشته یعنی از اردیبهشت سال 91 حول دو محور اصلی علمی_تخصصی و ارزشی_فرهنگی سامان داده شده است.

* توسعه رشته‌های میان‌رشته‌ای بر اساس قوانین مصوب و توصیه‌های مقام معظم رهبری

 دانشگاه در بخش علمی_تخصصی چه فعالیت‌هایی داشته است؟

اخوان‌فرد: در بحث علمی_تخصصی گسترش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا را داشته‌ایم.

افزایش تعداد دانشکده‌ها از 9 دانشکده به 10 دانشکده و افزایش رشته‌ها به خصوص در مباحث حقوق و فلسفه و همچنین رشته‌های فرهنگی در سیکل اداری قرار گرفته است.

بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری بحث تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز در تمام دانشکده‌ها مورد توجه است و توسعه رشته‌های میان‌ رشته‌ای بر این اساس صورت می‌گیرد.

به طور مثال راه‌اندازی رشته اقتصاد با گرایش اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های این دانشگاه است که اقدامات لازم برای راه‌اندازی این رشته صورت گرفته است و در انتظار اعلام مراجع ذی‌ربط هستیم.

به محض اعلام مجوز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی و وزارت علوم این رشته راه‌اندازی می‌شود.

همچنین برای راه‌اندازی 20 رشته همچون مدیریت صنعتی، حقوق بین المللی هسته‌ای، حقوق بین المللی فناوری، حقوق بین الملل محیط زیست ، حقوق دریایی، مدیریت قضایی، زیست شناسی،‌مدیریت راهبردی فرهنگ، مدیریت رسانه، مدیریت اخلاق، حقوق زیستی، فلسفه اسلامی، ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به مراجع ذیربط در سازمان مرکزی و نیز شورای گسترش آموزش عالی درخواست داده‌ایم تا پس از موافقت آنها این رشته‌ها در دانشگاه راه‌اندازی شود.

* راه‌اندازی مراکز رشد برای توسعه پژوهش دانشگاه

 واحد تهران شمال در بخش پژوهشی چه دستاوردهایی داشته است؟

اخوان‌فرد: در بخش پژوهشی به توسعه توانمندی‌های علمی تخصصی از طریق انجمن‌های علمی و بر اساس قالب‌های وزارت علوم پرداخته‌ایم.

پیگیری مسائل مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در حیطه فناوری‌های نوین و ایجاد و گسترش مراکز رشد نیز از دیگر اقدامات در بخش پژوهشی است.

همچنین بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات علمی در این دانشگاه با توجه به پیاده‌سازی تدابیر ولایت فقیه صورت می‌گیرد.

برای توسعه بخش پژوهش دانشگاه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهش‌های مختلفی را در دست اجرا داریم و دوره‌های آکادمیک پژوهش محور نیز برنامه‌ریزی شده است.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام تعاملات علمی در سطح منطقه، استان و کشور و همچنین سطح بین‌المللی از طریق تدوین و نهایی کردن تفاهم‌نامه‌های بین بخشی صورت می‌گیرد.

همچنین با رویکرد هم‌افزایی و تعامل مؤثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی با دانشگاه‌های جهان اسلام در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

ترویج فصل‌نامه‌های علمی اعم از علمی پژوهشی و علمی ترویجی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است ولی برای تحقق این امر باید چند دانشگاه با یکدیگر مشارکت کنند که سعی داریم این کار را انجام دهیم.

همچنین در این دانشگاه سلسله نشست‌های علمی، تخصصی و کارگروه‌های مختلف در راستای حل معضلات کشور داشته‌ایم. این کارگروه‌ها به بحث تولید اقتصاد، سبک زندگی و عفاف و حجاب می‌پردازد.

 * اختصاص 6 درصد منابع دانشگاه به پژوهش

در بخش پژوهش حدود 6 درصد از منابع دانشگاه به منظور هزینه‌کرد در حوزه پژوهش پیش‌بینی شده است. در عرصه فرهنگی نیز با رویکرد علمی فرهنگی طرح‌های پژوهشی ارزشی را در دستور کار داریم.

* یکسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های دولتی

 در بخش رفاهی برای رفاه حال اعضای هیئت علمی و دانشجویان چه برنامه‌هایی داشته‌اید؟

اخوان‌فرد: توجه ویژه به مباحث رفاهی اعضای هیئت علمی یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه است که در این راستا به تطبیق هرچه سریعتر با دانشگاه‌های دولتی در زمینه همانند سازی پرداخته‌ایم.

با توجه به اینکه تفاوت حقوق اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد بسیار زیاد است، تقاضا کردیم که برنامه‌هایی را داشته باشیم تا این تفاوت‌ها به صفر برسد.

در رابطه با مباحث بیمه و حقوق اساتید و کارکنان نیز برنامه‌ریزی‌هایی را داریم. همچنین تعدادی کرسی آزاد‌اندیشی در سال گذشته داشته‌ایم و تعدادی نیز در سال 92 انجام می‌دهیم.

* ثابت ماندن شهریه دانشگاه در چند سال اخیر

برای رفاه حال دانشجویان چطور؟

اخوان‌فرد: با توجه به اینکه با پدیده تورم روبرو هستیم و هزینه‌ها چند برابر شده است، اینکه شهریه دانشجویان افزایش نیافته است، به منزله تخفیف 30 درصدی به قشر دانشجو تلقی می‌شود.

شهریه این دانشگاه از دو سال پیش تاکنون افزایشی نداشته است و مهر امسال نیز سعی داریم شهریه را ثابت نگه داریم. تا دانشجویان با رفاه حال بیشتری به تحصیل بپردازند.

* فرهنگ سازی در دانشگاه بر اساس طرح مباحث ارزشی

 باتوجه به اهمیت بحث‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و تاکید مقام معظم رهبری به این موضوع در واحد تهران شمال برای بحث فرهنگ‌سازی چقدر فعالیت داشته‌اید؟

اخوان‌فرد: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه برگزار می‌شود که به مباحث آسیب‌شناسی فرهنگی،‌طرح سبک زندگی اسلامی ایرانی از نظر اساتید و دانشجویان می‌پردازد.

کارگاه‌های ویژه جنگ نرم نیز در عرصه‌‌های مختلف، کارگاه پوشش و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و اقتصاد مقاومتی نیز در این دانشگاه دایر شده است.

فرهنگ‌سازی در این دانشگاه بر اساس موازین ارزشی برای پیاده‌سازی ابعاد مختلف قانون اساسی و تدابیر مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

* همکاری واحد تهران شمال با دولت اعتدال

در راستای فرهنگ سازی در دانشگاه کمک به دولت اعتدال نیز در حیطه علم و فرهنگ رفتاری صورت می‌گیرد.

همچنین برنامه‌ریزی مستمر برای بازدید دانشجویان از اماکن فرهنگی و دیدار چهره به چهره با ایثارگران و جانبازان و برگزاری مناسبات مختلف مذهبی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است. در این دانشگاه درس اخلاق هفتگی آیت‌الله صدیقی نیز در محوطه دانشگاه برگزار می‌شود.

* استقرار تمام دانشکده‌های واحد تهران شمال در پردیس حکیمیه

 در بخش عمرانی برای توسعه دانشگاه چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

اخوان‌فرد: در رابطه با مسائل عمرانی در حال تکمیل سایت پردیس حکیمیه به مساحت 22 هکتار زمین هستیم که تمام دانشکده‌ها در این سایت تجمیع شوند.

برنامه‌ریزی برای تکمیل ساختمان آزمایشگاه‌های دانشگاه در دستور کار است که تاکنون بیش از 70 درصد این پروژه در زیربنایی به مساحت 23 هزار متر مربع انجام شده است.

این آزمایشگاه یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های کشور است و می‌توان گفت که مجتمع آزمایشگاهی حکیمیه بزودی افتتاح می‌شود.

تکمیل دانشکده فنی مهندسی در زیربنای 22 هزار متر مربع نیز در دستور کار است. همچنین اجرای لوله‌کشی گاز محوطه مجتمع دانشگاهی حکیمیه را نیز در دست اقدام داریم.

برنامه‌هایی مانند جانمایی و آغاز عملیات ساخت مسجد دانشگاه، رفع مشکلات فناوری اطلاعات، مذاکره برای اخذ وام‌های خاص دانشجویی و اخذ اعتبارات مشخص برای صندوق رفاه دانشجویی نیز در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

تگ ها مقایسه حقوق اساتید دانشگاهها با اعضای هیئت علمی یکسان سازی شهریه دانشگاه ها شهریه دانشگاه ها تغییرات شهریه دانشگاه ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی