پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 شهریور 1392 - 27 August 2013


دلایل مخالفت دانشگاه علمی کاربردی با دانشکده خبر و معاون دانشگاه: نگاه ما تعطیلی نیست

در حالیکه این روزها اخبار منتشر شده حاکی از تعطیلی دانشکده خبر و مخالفت دانشگاه علمی کاربردی با پذیرش دانشجو در این دانشکده شنیده می شود، معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی به دلایلی که اجازه پذیرش دانشجو به این دانشکده را نمی دهد، اشاره کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، مدتهاست با اعلام مسئولان دانشکده خبر، دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک نهاد نظارتی به این دانشکده دانشجو و رشته ای نداده است. همین امر موجبات نارضایتی دانشجویان و مسئولان این دانشکده را به دنبال داشته است.

توضیحات رئیس دانشکده خبر

در این باره، قاسم فرج الهی - رئیس دانشکده خبر در گفتگو با خبرنگار مهر، از مشکلات موجود بر سر راه پذیرش دانشجو، خبر داد و با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی از حدود دو سال پیش تاکنون هیچ دانشجویی به این دانشکده نداده است، اظهار داشت: دانشکده خبر از بهترین و قوی ترین زیرمجموعه های کل دانشگاه جامع علمی کاربردی به شمار می آید و طی چهار سال گذشته ساختار و تشکیلات علمی و دانشگاهی بسیار مطلوبی نسبت به سالهای گذشته کسب کرده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد هیأت علمیهای دانشکده خبر، عضو هیأت علمی دانشگاههای دولتی کشور به شمار می آیند، اظهار داشت: هر کدام از این استادان حداقل 20 سال سابقه حرفه ای و مهارتی در زمینه رسانه و خبر دارند و 20 درصدشان دانشیار هستند، در حالیکه در هیچ مرکز دیگر علمی کاربردی چنین پتانسیلی وجود ندارد.

رئیس دانشکده خبر با بیان اینکه بر اساس یک سری تصمیمات که محور اصلی آن فضای آموزشی است، به دانشکده خبر دانشجویی اختصاص داده نشده، ادامه داد: ما می دانیم فضای فیزیکی آموزشی دانشکده خبر استاندارد نیست اما به این معنا نیست که فرد یا افرادی در حق یک بخش از نظام جمهوری اسلامی ایرانی ظلم کنند. یکی از ضعفهای بی خردانه مدیریت گذشته دانشکده خبر این بود که وقتی می توانستند در سال 80 زمینی را با قیمت 50 یا 100 میلیون تومان خریداری کنند الان باید با مبلغ 10 میلیارد تومان این زمین را تهیه کرد.

تنگ نظری مسئولان دانشگاه علمی کاربردی

فرج الهی از تنگ نظری برخی مسئولان دانشگاه علمی کاربردی در حق دانشکده خبر گله کرد و گفت: برخی از مسئولان دانشگاه علمی کاربردی نمی توانند انتقاد را بپذیرند و اگر به نکته ای اشاره می کنند تصورشان این است که وحی منزل است، به عبارت روشن بگویم این افراد رسانه را نمی شناسند.

وی ادامه داد: درست است فضای آموزشی دانشکده خبر مناسب نیست اما دلیلی وجود ندارد مشتاقان تحصیل در این دانشکده بی انگیزه شوند و برخورد با این مرکز، اصلاً صحیح نیست؛ مجموعه وزارت ارشاد و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در این باره تلاش بسیاری انجام دادند اما به نتیجه ای نرسید. دانشگاه علمی کاربردی حتی به درخواست وزیر ارشاد هم توجهی نمی کرد و رئیس این دانشگاه با پذیرش 30 تن از بورسیه های نخبگان استخدام در مطبوعات کشور مخالفت کرد.

به گفته فرج الهی، عبدالرسول پورعباس - رئیس دانشگاه علمی کاربردی در نامه مخالفت خود نوشت: "این مقطع حرفه ای و مهارتی است و فقط برای افرادی که در استخدام مطبوعات هستند، امکانپذیر است."

این مقام مسئول، در ادامه این گفتگو با اشاره به فضایی آموزشی که از سوی خبرگزاری ایرنا برای دانشکده خبر در نظر گرفته شده، گفت: فضای بسیار وسیعی برای دانشکده خبر حوالی میدان راه آهن در نظر گرفته شده است اما منطقه آن برای دانشکده خبر و دانشجویانش مناسب نیست و در این زمینه کمی مخالفت دارم و زیر بار حرف زور هیچ فردی در این باره نمی روم.

وی در ادامه این گفتگو اعلام کرد: بسیار متاسفم که دانشکده خبر مدتی است اختیار جذب دانشجو ندارد و مسئولان مرتبط با این مشکل باید اشتباهاتشان را جبران کنند.

دانشکده خبر خروجی دارد؛ ورودی ندارد

رئیس دانشکده خبر همچنین با بیان اینکه تمام مراکز دانشکده خبر رشته های مرتبط با خبرنگاری، مترجمی خبر و روابط عمومی را دارند و دانشکده خبر مدتی است در این رشته ها اجازه پذیرش دانشجو ندارد، گفت: تنها ورودیهای دانشکده خبر در دوره های پودمانی، کاردانی و کارشناسی ارشد به شمار می آیند و به عبارت دیگر دانشکده خبر خروجی دارد در حالیکه این دانشکده در هر ترم می تواند حداقل 400 دانشجو را جذب کند.

توضیحات دانشگاه جامع علمی کاربردی

 رجبعلی برزویی - معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با ارائه توضیحاتی درباره دانشکده خبر و مشکلات پیش آمده، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشکده خبر و حوزه ای که می تواند خبرنگاران را برای ماموریت خاص تعیین کند، استقبال و حمایت می کند و تلاشش این است که دانشکده خبر یکی از کیفی ترین مراکز علمی کاربردی باشد که بتواند خبرنگاران را مهارتی تر و علمی تر پرورش کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، دانشگاه علمی کاربردی شاخصهای آموزشی و مدیریتی مکان را مد نظر قرار می دهد تا به این هدف برسد؛ در یکی دو سال اخیر، برخی از این مشکلات در دانشکده خبر ایجاد شده که دانشگاه علمی کاربردی این موارد را به دانشکده اطلاع داده است.

فاقد مجوز بودن برخی مدرسان

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، برخی از این موارد برطرف شده اما یک سری از موارد هنوز برطرف نشده است که عبارتند از کمبود بعضی از امکانات آموزشِ، غیرمرتبط و فاقد مجوز بودن بعضی از مدرسان.

رئیس قانونی دانشکده خبر کیست

برزویی در ادامه اظهار داشت: مهمترین نکته این است که مدتهاست دانشکده خبر رئیس قانونی خود را معرفی نمی کند تا توسط دانشگاه علمی کاربردی به تایید برسد و دانشگاه در این باره به فرد نگاه ندارد، به دلیل این مشکلات، دانشکده خبر محدودیتهایی را در توسعه داشته که به محض برطرف شدن این موارد، نه تنها وضعیت موجود را حفظ خواهد کرد بلکه می تواند ارتقا یابد و رشته های بسیار تخصصی تر و حتی در سطوح تحصیلات تکمیلی را اجرا کند و دانشگاه علمی کاربردی از این دانشکده حداکثر حمایت خود را به عمل می آورد.

این مقام مسئول دانشگاه علمی کاربردی، تاکید کرد: البته، دانشگاه علمی کاربردی نه تنها درباره دانشکده خبر بلکه درباره تمام مراکز این گونه عمل می کند و تاکنون برای مراکز زیادی تصمیمات مشابه گرفته شده و بعد از رفع آن مشکلات، مرکز بار دیگر با قوت به فعالیت خود ادامه داده، این امر در حرکت دانشگاه طبیعی است و بحث نظارت و ارزیابی یک فرایند دائمی به شمار می آید و هر مرکزی که از استانداردها کوتاه بیاید، علمی کاربردی یقیناً اقدامات لازم را انجام می دهد.

برزویی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تمام این مشکلات، دانشکده خبر تعطیل می شود یا خیر، تاکید کرد: نگاه دانشگاه علمی کاربردی، تعطیل شدن دانشکده خبر نیست.

تگ ها مشکلات دانشگاه خبر دانشگاه خبر دلایل مخالفت دانشگاه علمی و کاربردی با دانشگاه خبر

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی