پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 شهریور 1392 - 31 August 2013


آغاز ثبت‌نام وام دانشجویی از ۱۲ شهریور‌ماه و افزایش نرخ غذای دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: سامانه صندوق از ۱۲ شهریورماه برای ثبت‌نام وام دانشجویی باز می‌شود و اعطای وام بر مبنای سال گذشته به دانشجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه نشست سرپرست وزارت علوم با رؤسای دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که وام شهریه بدون کاهش در لایحه وام شهریه بر یک مبنای حداقلی همانند سال گذشته به دانشجویان اعطاء شود.

وی افزود: این مبنایی است که آن را به دانشجویان ابلاغ کرده‌ایم تا در حال حاضر بر روی آن برنامه‌ریزی کنند اما انشاء‌الله مازاد اعتبار سال دانشجویی بیش از اعتبار سال گذشته را نهایتاً تا 15 مهر‌ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم که تا پایان ترم بتوانند آن را توزیع کنند.

مرادیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به آغاز فرایند انتخاب واحد در دانشگاه‌ها ثبت‌نام وام شهریه از چه تاریخی آغاز می‌شود، گفت: از 12 شهریور‌ماه عملا سامانه صندوق باز است و ابلاغ اعتبار به دانشگاه‌ها بر مبنای گفته‌ شده رسما صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: توقع و تأکید ما بر این است که دانشگاه‌ها حتما بر مبنای سال قبل دانشجویان را پوشش وام شهریه دهند و این مسئله به گونه‌ای نباشد که دانشجو ناچار باشد شهریه را کامل پرداخت کند و بعد از اینکه دانشگاه تسهیلات را گرفت پول را به دانشجو برگرداند.

مرادیان در ادامه خاطر نشان کرد: این قطعا خلاف است و مورد تایید وزارتخانه و صندوق رفاه دانشجویان نیست. همه مراکز نوبت دوم دانشگاه آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی و تمام مراکز شهریه پرداز موظف هستند طبق این قانون عمل کنند و تقاضای ما این است که همکاری جدی در پرداخت وام‌های شهریه داشته باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به قرارگرفتن وام اعتبار دانشجویی به حساب دانشگاه‌ها تصریح کرد: این اعتبار از همین حالا در اختیار دانشگاه قرار دارد و دانشگاه بر مبنای آن رقم می‌تواند وام شهریه را به دانشجو ابلاغ کند.

وی افزود: دانشجویان در حال حاضر باید مدارک را تحویل دانشگاه دهند و دانشگاه پول شهریه را از صندوق رفاه دانشجویان تحویل بگیرد و این مسئله بستگی به سرعت عمل دانشگاه دارد.

مرادیان در ادامه اذعان داشت: در میزان تعهد پرداخت بر مبنای سال قبل هیچ مشکلی وجود ندارد و ما خوشبختانه به لحاظ مدیریت زمان از حدود 15 تا 20 روز قبل ابلاغ اعتبار کرده‌ایم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: این مدیریت زمان تا کنون سابقه نداشته و ما در سال گذشته حدود یک هفته قبل از فرایند انتخاب واحد این کار را انجام دادیم و امسال آن را به میزان دو هفته قبل از شروع انتخاب واحدها تغییر دادیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در این زمینه مدیریت زمان داشته باشیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها دانشجویان با حداقل فشارها با این بحث درگیری داشته باشند.

مرادیان در ادامه در پاسخ به سؤال مربوط به نرخ جدید غذای دانشجویی تاکید کرد: برای نرخ غذا یک سقف مشخص کرده‌ایم منتها این موضوع در نهایت بستگی به نظر وزیر و یا سرپرست محترم علوم دارد.

وی با اشاره به امکان درصد افزایش نرخ غذا تاکید کرد: ما در محاسباتمان درصد افزایش نداریم و در جلساتی که با مسئولین و معاونین دانشگاه‌ها داشتیم افزایش بر حسب درصد را مبنای کارشناسی قرار نداده‌ایم.

وی افزود: مبنای کارشناسی ما در تعیین نرخ غذا درصد تمام شده است که در هر حال پیشنهادها تا 20 درصد افزایش بوده است. این افزایش به این دلیل است که دانشگاه‌ها به شدت تحت فشار تأمین هزینه غذای دانشجویان هستند ولی صندوق رفاه وزارت علوم فعلاً بیش از 15 درصد را نپذیرفته و طبق جلسات برگزار شده مقرر شده که نرخ غذا باید 15 درصد پایین‌تر از نرخ تمام شده باشد.

مرادیان در ادامه گفت: آن چیزی که ما برآورد کردیم نرخ غذا برای پرهزینه‌ترین نوع آن کمتر از 800 تومان سنجیده شده است و بر همین میزان نرخ بقیه انواع غذا نیز تعیین می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین با اشاره به نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی اظهار داشت: علی‌القاعده به جهت تنظیم بین اجاره بهای دانشجویان داخل خوابگاه‌ها و وامی که دانشجویان بیرون از خوابگاه از این منابع می‌گیرند چندان تناسبی دیده نمی‌شود چرا که حدود 5 یا 6 دانشجوی درون خوابگاهی پول یک دانشجوی بیرون خوابگاهی را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: طبق این نگاه نهایتاً نمی‌گذاریم رقم ریالی نرخ اجاره بیش از 3 تا 5 هزار تومان افزایش داشته باشد و افزایش اجاره بها قطعا کمتر از 20 درصد خواهد بود.

تگ ها نرخ غذای دانشجویی وام دانشجویی شرایط دریافت وام دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی