پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 شهریور 1392 - 10 September 2013


 مخاطب اصلی اسلامی شدن دانشگاه ها ما مسئولان هستیم


سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه باید گرایشهای سیاسی را با پوشیدن لباس خدمت فراموش کنیم، گفت: مخاطب اصلی اسلامی شدن دانشگاهها، ما مسئولان هستیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، جعفر توفیقی امروز دوشنبه با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، در مراسم معارفه سرپرست جدید و تودیع رئیس سابق شرکت کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه اگر ما نتوانیم ساده ترین رفتارهای مدیریتی مان را مبتنی بر احترام، اخلاق، محبت و عقلانیت نشان دهیم، صحبت از اسلامی کردن دانشگاه ها منتفی خواهد بود، ادامه داد: دانشگاه ها به عنوان مهمترین متولیان توسعه و فناوری رسالت مهمی بر عهده داشتند و باید دست به دست هم داده تا کشور در مقابل تهدیدات خارجی با سربلندی و عزت رهنمون شود.

سرپرست وزارت علوم، درباره سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: به عقیده من حمایت و پشتیبانی دانشجویان از سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان بزرگترین سرمایه برای وی است.

توفیقی اضافه کرد: رفتار مدیریتی اخلاق مدار مهمترین عنصری است که می تواند این انسجام و همبستگی را در دانشجویان در جهت حمایت از مسئولان دانشگاه حفظ کند، به هیچ وجه اجازه ندهید به حرمت، کرامت و عزت دانشگاه و دانشگاهیان توهین شود.

باید به دنبال مدیریتی علمی و کارشناسی باشیم

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد، فرهنگ و علوم کشور همگی دانش بنیان هستند و نقطه اتکای آن دانشگاه هاست، ادامه داد: برای به حاشیه راندن سایر مسایل، باید یک مدیریت علمی و کارشناسی را مدنظر قرار داد و بهتر است پس از پوشیدن لباس خدمت، گرایش های سیاسی را فراموش کنیم و به دنبال مدیریتی کارشناسی و علمی باشیم و از همه ظرفیت های موجود برای پیشبرد اهداف بهره مند شویم.

باید خارج از خطوط سیاسی در خدمات دانشگاه بود

سرپرست وزارت علوم با اشاره به بحث اعتدال که امروزه و پس از استقرار دولت دکتر روحانی در جامعه مطرح شده است، گفت: در راستای اعتدال گرایی باید از تمام ظرفیت های کشور بدون افراط و تفریط های سیاسی استفاده کرد؛ به عبارتی یکی از ترجمه های اعتدال این است که هر فرد با عشق و علاقه خارج از خطوط فکری و سیاسی در خدمت دانشگاه و مردم باشد.

توفیقی با اشاره به دانشگاه توانمند، اظهار داشت: دانشگاهی می تواند به مردمش خدمت کند که کارآفرین باشد یعنی به گونه ای برنامه ریزی کند که در جامعه بتوان بیشترین بهره را از آن برد. دانشگاهی کارآفرین است که مشکلات مردم را مد نظر قرار دهد و برای رفع آن برنامه ریزی کند. دانشگاهی کارآفرین است که برای توسعه از ذی نفعانش مشورت بگیرد به عبارتی باید بداند نیاز جامعه و منفعت مردم و اقتصاد در چیست. دانشگاه کارآفرین صرفاً یک دانشگاه عرضه محور نیست چرا که از منابع مردمی چه در بخش دولتی چه خصوصی بهره مند است.

وی اشتغال را مهمترین معضل روز جامعه دانست و گفت: مهمترین معضل امروز اشتغال دانش آموختگانی است که می توانند محرک توسعه علمی و اقتصادی کشور باشند.

وی با اشاره به زمانی که هزینه کردن برای دانشگاه را هدر رفت هزینه ها می انگاشتند، ادامه داد: امروزه همه مسئولین به خوبی می دانند که برای توسعه اقتصادی و رفع تورم ناهنجاری های اجتماعی و پیشرفت در همه امور چاره ای نیست جز آن که به دانشگاه ها احترام بگذاریم و شرایطی ایجاد کنیم تا بازده آنان به حداکثر برسد.

توفیقی خطاب به سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، تاکید کرد: ما در کشورمان 6 سند بالادستی در حوزه علم و فناوری داریم. یکی از این اسناد سند سال 1404 است که به موجب آن باید در حوزه علم و فناوری رشد کنیم. سند دیگر نقشه جامع علمی کشور است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. ما قانون اهداف و وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مصوب سال 83 داریم، به علاوه اینکه سند اسلامی کردن دانشگاه ها نیز یکی دیگر از اسناد بالادستی محسوب می شود.

سرپرست وزارت علوم، فناوری وتحقیقات، ادامه داد: این اسناد حدود 28 سرفصل، 140 راهبرد و 650 اقدام را دارا است که همگی مرتبط با علم و فناوری است و دانشگاه ها باید عملیاتی کردن این اسناد را به عنوان اولویت کارهایشان در نظر بگیرند.

در اسلامی شدن دانشگاهها مخاطب اصلی ما مسئولان هستیم

وی با اشاره به بحث اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: این بحث طی سال های اخیر در مجامع علمی و فرهنگی بسیار مطرح شده است اما بهتر است بدانیم در اسلامی شدن دانشگاه ها مخاطب اصلی ما مسئولین هستیم و نباید به محض طرح این دیدگاه، نگاه مان به دانشجو و رفتارش باشد؛ در صورتی که ما بتوانیم در رفتار و گفتارمان اسلام راستین را متجلی کنیم می توانیم از دانشجو نیز انتظار اسلامی عمل کردن داشته باشیم پس بهتر است همگی تلاش کنیم تا دانشگاه محیطی شاداب و سرشار از محبت و احترام باشد و دانشگاهیان دانشگاه را خانه نخست شان فرض کنند، این تضمینی برای موفقیت برنامه های ما به شمار می آید.


تگ ها اسلامی شدن دانشگاه اسلامی کردن دانشگاه ها دانشگاه های اسلامی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی