پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 شهریور 1392 - 14 September 2013


معایب و مزایای اداره دانشگاه ها به صورت سنتی



معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی، گفت: این تفکر که همه امکانات در دانشگاه‌های خاص در تهران متمرکز شود، باید از بین برود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهارکرد: اولویت نخست فعالیت دانشگاهیان شامل اساتید و دانشجویان جهاد علمی است که باید در این مسیر گام بردارند.

وی کسب علم و دانش را در زمان حاضر یک اولویت برشمرد و گفت: در نظام سلامت باید چالش‌ها را بشناسیم و راهکارها را بدانیم و راه حل بدهیم تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این المپیاد در دنیا بی نظیر است و المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کار بومی و ویژه ماست، بنابراین در تحقق جهاد علمی باید به گذشته و سوابق خود نگاه کنیم و ببینیم نقطه آغاز و پایان و جایگاه فعلی ما کجاست و نباید خود را با کشورهای پیشرفته که از ۲۰۰ سال پیش پیشرفت علمی را آغاز کرده‌اند، مقایسه کرد.

وی با اشاره به رسالت جوانان در تحقق جهاد علمی، خاطرنشان کرد: باید به تلاش مضاعف و کوشش بپردازیم و اساتید و دانشجویان باید بیش از گذشته مطالعه و تلاش کنند تا به قله‌های مورد نظر برسند.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه باید کار گروهی را بیاموزیم و آن را انجام دهیم که یکی از محاسن المپیاد، کار گروهی و ارزش آن است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما با روش‌های سنتی با جزوه نویسی و جزوه دهی و حفظ مطالب و ارایه مطالب حفظی به جایی نخواهد رسید، بنابراین باید به فکر راهکارهای جدید و مسئله محور باشیم.

وی افزود: اهمیت به علوم پایه از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ادغام علوم پایه و بالینی به رشد علم منجر می‌شود و تحقیقات علوم پایه جزئی از علوم بالینی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر کیفیت کار نیز تاکید کرد و گفت: تلاش دو دهه همکاران ما نشان داده که کیفیت در درون ماست و متاسفانه در مواردی به این کیفیت سطح نگری می‌شود، در حالیکه در واقع کیفیت یک کار جامع است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل کیفیت استاد و دانشجو است، تصریح کرد: شاید تجهیزات به این اندازه مهم نباشد، باید به خود برگردیم و به بخش‌ها توجه کنیم و فکر نکنیم که کیفیت باید از تهران و یک دانشگاه خاص باشد، بلکه هر نقطه از کشور می‌تواند کیفیت ایجاد کند.

عین‌اللهی در پایان با اشاره به برگزاری چنین المپیادهایی، گفت: توجه به نخبگان و استعدادهای درخشان بدون توجه به مدرک‌گرایی و توجه ویژه به محتوا از جمله اهداف این المپیادهاست.

تگ ها بررسی اوضاع دانشگاه ها به صورت سنتی دانشگاه های سنتی معایب اداره دانشگاه ها به صورت سنتی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی