پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 شهریور 1392 - 19 September 2013


جرئیات شیوه تحصیل دانشجویان "ایران" از مهر و  پایان حاشیه های دانشگاه ایران

دانشگاه علوم پزشکی ایران که پیش از انقلاب اسلامی سه دانشکده پراکنده بود مولود انقلاب است و با 17 بیمارستان آموزشی و جذب هیات علمی و دارا بودن هرم هیات علمی استادیار و دانشیار یکی از بهترین دانشگاه های کشور است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران گفت: با رای قاطع شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتزاع "ایران"، دانشجویان در هر دانشکده با توجه به وضعیت خود ادامه تحصیل می دهند و مشکلی در این باره وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی امروز چهارشنبه در نشست خبری درباره تصمیم اتخاذ شده برای دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: همه باید ولو اینکه به قانون اعتراض داریم به قانون تکمین کنیم و به این دلیل که عالی ترین مرجع تصمیم گیری و قانون گذاری در حوزه دانشگاه ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات آن لازم الاجرا است. بنابراین مصوبه شورا که سه شنبه برای دانشگاه علوم پزشکی ایران به تصویب رسید پایانی بر همه این حاشیه ها است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: ادغام به هیچ وجه مورد قبول نبود و هیچ یک از دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از این ادغام راضی نبودند اما پس از تغییر وزیر شرایطی بوجود آمد که ادغام لغو شد و پرسنل دانشگاه، اساتید و دانشجویان از احیای مجدد دانشگاه و انتزاع از تهران بسیار استقبال کردند.

وی اظهار داشت: کمیته 7 نفره شامل مسئولان سه دانشگاه مستقر در تهران و معاونان وزیر بهداشت به همراه کمیته مطالبات دانشجویی تشکیل شد تا مشکلی برای ادامه کار دانشگاه بوجود نیاید. دانشگاه "ایران" طی این مدت با سختی های بسیاری از نظر اعتبارات مواجه بود و اساتید بدون هیچ چشم داشتی این کار را پیش بردند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت دانشجویان و ادامه تحصیل افراد در این دانشگاه گفت: دانشجویانی که پیش از سال 89 با کد رشته "ایران" در کنکورهای سراسری و علوم پزشکی پذیرفته شده اند تحصیل شان را مثل روال سابق در دانشگاه ادامه می دهند و دانشجویان پزشکی که ورودی پیش از سال 89 بوده اند اکنون در مرحله انترنی قرار دارند که این گروه اصرار داشتند در بیمارستانهای وابسته به "ایران" ادامه کار بدهند که از اردیبهشت ماه 92 کار خود را شروع کرده اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه "ایران" 1200 نفر ورودی سال 92 دارد و مقرر شده است که دو دانشگاه تهران و ایران در بخش خدمات و امکانات بیمارستانی نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند که مشکلی از بابت تحصیل دانشجویان بوجود نیاید. ضمن اینکه 34 نفر با رتبه دو رقمی در کنکور امسال دانشگاه "ایران" را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند.

عین اللهی یادآور شد: بیشترین مورد اعتراض مربوط به دانشجویان ورودی 90 و 91 است که نحوه ادامه تحصیل خود را نمی دانستند که این موضوع هم در کمیته مشخص شده است و تمامی این دانشجویان با کد رشته تهران پذیرفته شده اند و در همان دانشگاه نیز ادامه تحصیل می دهند.

وی اضافه کرد: ما در وزارت بهداشت معتقدیم تمام دانشگاهها باید بتوانند با یکدیگر رقابت کنند و از همین رو رتبه بندی را جایگزین تیپ بندی خواهیم کرد تا دانشگاهی که بیشترین کار را انجام می دهد بالاترین رتبه را کسب کند. ما دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشگاهی ممتاز می دانیم که رتبه یک کشور را دارد اما همین دانشگاه هم باید رقیب داشته باشد. لذا دانشگاهی که برتر است و امکانات بیشتری دارد باید خدمات بیشتری هم به مردم ارائه کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت کمیته ماده 2 که برای این منظور در شورای گسترش ایجاد شده بود گفت: کمیته همچنان فعال است و مطالبات دانشجویی هم پیگیری می شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاه "ایران" گفت: انتزاع دانشگاه "ایران" در 18 فروردین 92 انجام شد و در آن زمان بودجه هنوز تکمیل نشده بود، سعی زیادی شد که بودجه دانشگاه تفکیک شود اما این اتفاق نیافتاد و در نهایت بودجه "ایران" در قالب بودجه دانشگاه تهران دیده شده است. دیوان در گذشته مصوبه ای بر اساس توقف نقل و انتقال مالی دانشگاه داشت که با این مصوبه شورا، این ممنوعیت هم برداشته می شود. بودجه وجود دارد و باید به تدریج جدا شود.

وی درباره وضعیت پذیرش در شعبه بین الملل دو دانشگاه "ایران" و "تهران" گفت: دانشگاه "ایران" در شعبه پیام در کرج پیش از سال 89 یک دوره ورودی داشت و در سال های 90 و 91 هم ورودی نداشته است بنابراین مشکلی از نظر ورودی های 92 ندارد. در دانشگاه تهران هم ورودی های 90 و 91 شعبه بین الملل تهران در همین شعبه خود ادامه تحصیل می دهند.

عین اللهی درباره وضعیت ظرفیت پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به انتزاع "ایران" گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه امکانات کافی برای افزایش دانشجو ندارد با پیشنهاد خود دانشگاه ما در برخی از رشته ها ظرفیت را کاهش دادیم و به حداقل رساندیم.

وی درباره وضعیت شکایتی که در دیوان عدالت اداری درباره انتزاع "ایران" مطرح است، گفت: رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته بود که وضعیت دانشگاه "ایران" مشخص شود و شورا هم در جلسه سه شنبه با رای قاطع خود به انتزاع ایران، پاسخ این مسئله را داد.


تگ ها جرئیات شیوه تحصیل دانشجویان ایران دانشگاه ایران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی