پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 آبان 1392 - 29 October 2013


 وارد کردن دانشگاه ها از حاشیه به متن تحولات جامعه

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برنامه ریزی های آموزش عالی در 35 سال گذشته به صورت حاشیه ای و جزیره ای بوده است، خواستار ورود دانشگاه ها از حاشیه به متن تحولات جامعه شد.





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، «جعفر توفیقی» روز دوشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه «رضا فرجی دانا» وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، بر لزوم بازبینی و اصلاح در روش های هدفگذاری برای نظام علمی کشور تاکید کرد.

وی به مسوولیت خود در کارگروه انتخاب وزیرعلوم و تعدادی دیگر از نهادهای کشور پس از انتخابات 24 خردادماه اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی پس از انتخابات، مسوولیت این کارگروه را به عهده من گذاشت و ما هم پنج نفر را برای تصدی وزارت علوم به وی معرفی کردیم که فرجی دانا یکی از آنها بود.

توفیقی ضمن تشکر از رییس جمهوری بخاطر اعتماد به وی، ادامه داد: از همان ابتدای قبول سرپرستی وزارت علوم به دکتر روحانی اعلام کردم چه یک روز، سه ماه و یا هر زمان دیگری که مصلحت دیدند می توانند فرد دیگری را جایگزین من کنند و من خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در هر زمان، افتخار خود می دانم.

وی تاکید کرد: با توجه به اشراف رییس جمهوری به مسائل کشور بنابر مصلحت، هر تصمیمی که بگیرند همه ما پایبند آن خواهیم بود.

توفیقی، خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی را یک عبادت خواند و گفت که هرجا باشد برای اعتلای نظام و خدمت به کشور تلاش خواهد کرد.

وی همچنین از فرجی دانا بخاطر قبول مسوولیت وزارت علوم در شرایط سخت کشور قدردانی کرد و گفت: در 71 روزی که در وزارت علوم بودم کارهای زیادی برای انجام دادن به ذهنم می رسید اما مهم ترین دغدغه من این بوده و هست که روحیه امید و نشاطی که در پس از انتخابات در جامعه حاکم شده را در دانشگاه ها عملیاتی کنیم.

سرپرست وزارت علوم افزود: در این مدت بررسی کردیم که چه نارضایتی هایی در دانشگاه ها انباشته شده است تا بتوانیم با رفع این نارضایتی ها نشاط را به دانشگاه ها بازگردانیم.

وی بیان داشت: معتقدم که فضای شور و نشاط و امید، مهم ترین محرک دانشگاهیان برای پیشرفت است و الان که با همه فراز و نشیب های کشور، نظام علمی ما در 35 سال گذشته درخشان ترین کارنامه خود را نسبت به دیگر بخش ها دارد باید برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت های علمی و حفظ دستاوردهای موجود وارد عمل شد.

وزیرعلوم دولت هشتم ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در هدفگذاری نظام علمی کشور و یگانگی آن با نظام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: تا جای ممکن باید فرآیندهای تصمیم گیری در نظام آموزش عالی کشور را به سمت دانشگاه سوق دهیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید احساس کند که در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، جایگاه روشنی دارد نه اینکه حس کند به جای او تصمیم می گیرند.

توفیقی توجه به رفتارهای انسانی را یکی از اصول آموزش عالی دانست و گفت: سرمایه های انسانی مهم ترین ذخیره های کشور هستند اما اینها به صورت بالقوه وجود دارند که باید با رفتار اخلاقی و انسانی، کاری کرد که هیات علمی و دانشجو، دانشگاه را خانه خود بداند.

وی تصریح کرد که انسان های تحقیر شده نمی توانند منشا هیچ تحولی باشند و دانشگاه نباید احساس تحقیر پیدا کند.

سرپرست وزارت علوم یادآور شد: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که عشق به کار قادر به انجام چه معجزاتی است و الان هم همان فضا است و فقط شکل مبارزه، تغییر کرده است.

توفیقی بیان داشت: الان در تهاجم تمام قد جهانی و جنگ اقتصادی و فناوری، نوبت دانشگاه هاست که به جای بسیجیان، سپاهیان و ارتشی های دوران دفاع مقدس، وارد کارزار شوند و تربیت عاشقان علم و فناوری، تنها رمز پیروزی در این میدان است.

مراسم تودیع «جعفر توفیقی» سرپرست و «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» معاون امور مجلس ریاست جمهوری، معاونان، مدیران و کارکنان وزارت علوم و شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در محل وزارت علوم برگزار شد.


تگ ها اخبار روزانه دانشگاه ها تحولات جامعه رابطه تحولات دانشگاه و جامعه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی