پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 آذر 1392 - 28 November 2013


بازهم زمزمه تغییر رئیس دانشگاه تهران و گزینه‌های احتمالی جانشین فرهاد رهبر

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور همیشه در تمامی عرصه های مربوط به آموزش عالی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اکنون نیز که بحث تغییر و تحولات به میان آمده به یکی از گزینه های حاشیه ساز برای تغییر و تحولات مدیریتی تبدیل شده و هراز گاهی گزینه هایی نیز برای جانشینی فرهاد رهبر مطرح می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :خبرنگار مهر، بعد از روی کار آمدن دولت جدید و استقرار جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم هیاتی به منظور بررسی وضعیت دانشگاهها و عملکرد روسای دانشگاهها در وزارت علوم تشکیل شد که به گفته عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم اکنون هم این هیات در حال رصد وضعیت دانشگاه‌ها است.


بعد از تشکیل این هیات، روند تغییر ریاست دانشگاه‌های علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان و یاسوج کلید خورد و این روسا جای خود را به سرپرست های جدید دادند.

این روند ادامه داشت تا اینکه دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد و پس از رای اعتماد نمایندگان خانه ملت، سکان وزارت علوم را دردست گرفت.

دکتر فرجی دانا نیز درراستای تغییرات صورت گرفته در اولین اقدام، رئیس دانشگاه های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را تغییر داد.

با توجه به اهمیت دانشگاه تهران کوچکترین شایعات درباره آن واکنشهای بسیاری را در رسانه ها به دنبال دارد و طی چند سال گذشته این بار نیز برای چندمین بار بحث تغییر مدیریتی در این دانشگاه بر سر زبانها افتاده است و زمزمه هایی از تغییر دکتر فرهاد رهبر - ریاست دانشگاه تهران در هیات مربوطه به تغییرات روسای دانشگاههای وزارت علوم به گوش می رسد.

همواره تغییر ریاست این دانشگاه با چالش هایی روبرو بوده است به طوریکه سال گذشته محمود احمدی نژاد روز دوشنبه 28 اسفند 91 نامه ای به وزیر علوم برای تعویض رؤسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس نوشت و در این نامه به نکات مثبت و منفی مدیریت فرهاد رهبر اشاره کرد و خواستار برکناری فوری ریاست این دانشگاه و تربیت مدرس شد که این اقدام با بازخوردهای مثبت و منفی رو برو شد و در نهایت ریاست دانشگاه تهران برکنار نشد.

حال دوباره زمزمه های تغییر ریاست دانشگاه تهران شنیده می شود و براساس این شنیده ها، دکتر مسعود نیلی - رئیس سابق دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف، دکترعباس کریمی - رئیس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و استاد دانشگاه تهران، دکتر شریعتی از اساتید دانشگاه تهران و دکتر محمدرضا عارف برخی گزینه های احتمالی جایگزین فرهاد رهبر به شمار می آیند.

دکتر مسعود نیلی اما در این رابطه به مهر گفت: پیشنهادی برای ریاست دانشگاه تهران نداشتم.

وی درخصوص اینکه آیا اگر پیشنهاد ریاست دانشگاه تهران مطرح شود می پذیرید، گفت: خیر من اقتصاددان هستم و ارتباطی با حوزه ریاست دانشگاه تهران پیدا نمی کنم.

دکتر عباس کریمی گزینه دیگری که نام وی برای ریاست دانشگاه تهران شنیده می شود نیز به مهر گفت: بحث تغییر یا عدم تغییر رئیس دانشگاه تهران در وزارت علوم درحال بررسی است اما هنوز قطعی نشده است.

وی درخصوص اینکه آیا برای ریاست دانشگاه تهران به وی پیشنهادی شده است، گفت: افراد مختلفی برای ریاست دانشگاه تهران مطرح هستند.

برخی شنیده ها نیز حاکی از آن است که ابتدا ریاست دانشگاه تهران به دکتر محمدرضا عارف پیشنهاد شده ولی وی نپذیرفته است.

خبرگزاری مهر، در این رابطه از مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم نیز پیگیری کرد. وی درباره تغییر ریاست دانشگاه تهران به مهر گفت: "چنین موضوعی در حال حاضر در وزارت علوم مطرح نیست."

و اما شخص فرهاد رهبر چندی پیش در واکنش به این شایعات به مهر گفت: "جایی ندارم بروم همین جا می مانم."


تگ ها روسای دانشگاه تهران تغییر روسای دانشگاه تغییر مدیر دانشگاه تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی