پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 آذر 1392 - 12 December 2013


حل مشکل دسترسی به مقالات تمام متن و میزان حمایت مالی از پایان نامه ها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به محدودیت دسترسی به منابع الکترونیک در اثر تحریم گفت: در حال حاضر دسترسی دانشگاه های علوم پزشکی به منابع الکترونیک به دلیل تحریم سیستم بانکی با مشکل مواجه است اما در هفته های آینده دسترسی به تمام متن مقالات و موتور جستجو مجلات فراهم می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرنگار مهر، دکتر مسعود یونسیان در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به پرسش دانشجویان مبنی بر محدودیت دسترسی به منابع الکترونیک خارجی افزود: محدودیت دسترسی به منابع الکترونیک در اثر تحریم بوجود آمده است و به دلیل اینکه ما یعنی وزارت بهداشت نتوانسته ایم در بازه زمانی مقرر ارز لازم برای پرداخت حق عضویت را پرداخت کنیم بد حساب شدیم و دسترسی منابع را از دست داده ایم اما وزیر بهداشت و دکتر ملک زاده معاون وی با پیگیری موضوع منابع مالی آن را تامین کردند اما این بار بانک عامل تاخیر داشت و نتوانست ارز را منتقل کند. پس از پیگیری و شکایت دکتر ملک زاده از بانک، هیات مدیره بانک عذرخواهی کرد و قول پیگیری داد و این بار نیز در بانک مقصد با مشکل مواجه شدیم که صرافی ما را به دلیل اینکه سیستم بانکی ما تحریم است نپذیرفت.

وی یادآور شد: در حال حل موضوع هستیم و مشکل تحریم سیستم بانکی این مشکلات را هم برای ما ایجاد کرده است و در واقع محدودیت دسترسی ما به دلیل فعالیت سازمان های خارج از دانشگاه است . دسترسی ما به اسکوپوس و web of science  تا زمان رفع این مسائل باز نخواهد شد اما دسترسی به تمام متن مقالات و موتور جستجو مجلات بین المللی تا چند هفته آینده مشخص می شود.

یونسیان خاطرنشان کرد: تدبیر وزارت بهداشت این است که برای سال آینده منابع مالی این حق عضویت ها را تامین کند و مسیر جدیدی برای پرداخت آن درنظر گرفته شده است که مشکلات کمتری از شیوه فعلی خواهد داشت.

وی درباره کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نبود فضای مطالعه برای دانشجویان گفت: ما کتابخانه مرکزی داریم اما انتشار کاغذی محدود شده است و کتابخانه به صورت فیزیکی گسترده نیست اما فضای مطالعه به دلیل کمبود فضا در دانشگاه علوم پزشکی تهران محدود است و ما آن را قبول داریم و دانشجویان حق دارند که برای قرائت خانه جایی داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره پرداخت هزینه سفر خارج از کشور برای دانشجویانی که مقاله در خارج از کشور ارائه می دهند گفت: این موضوع در اختیار معاونت بین الملل قرار دارد و ما نمی توانیم در این زمینه فعالیتی انجام دهیم. ضمن اینکه تمام دانشکده ها و شعبه بین الملل هم دارای پژوهشیار هستند و به صورت جدی فعالیت پژوهشی را پیگیری می کنند.

اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای حمایت از پایان نامه های دانشجویی دکتری تخصصی

وی با اشاره به حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران از طرح های تحقیقاتی دانشگاه گفت: در سال 91 تعداد 562 طرح پذیرفته و مصوب شد و یک سوم این طرح ها پایان نامه های دانشجویان بودند که با مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان که 40 درصد منابع ما است مورد حمایت قرار گرفتند.

یونسیان با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان دکتری و بار منابع برای حمایت از پایان نامه های آنها در قالب طرح تحقیقاتی افزود: در سال 88 تعداد 245 دانشجو، در سال 89 تعداد 400 دانشجو، در سال 90 تعداد 380 دانشجو و در سال 91 تعداد 550 دانشجو در دوره دکتری داشتیم که در مقابل افزایش 30 درصدی تعداد دانشجویان منابع در اختیار دانشگاه و تجهیزات و امکانات ثابت مانده است. کمبود منابع قابل انکار نیست.


تگ ها پایان نامه دکتری پایان نامه پایان نامه های دکتری92 پایان نامه های دکترا93

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی