پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 بهمن 1392 - 18 February 2014


تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از کمی به کیفی

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرنگار فارس در زنجان،اسماعیل کرمی‌دهکردی اظهار داشت: در یک بررسی که در دانشگاه اندونزی صورت گرفت 301 دانشگاه از 61 کشور دنیا در این بررسی شرکت داشتند که از 10 هزار امتیازی که وجود داشت دانشگاه زنجان موفق به کسب 5 هزار و 25 امتیاز شد و رتبه 127 را کسب کرد.

وی با بیان اینکه این ارزیابی از سال 2010 آغاز شده است و امسال سومین سال را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: در این ارزیابی شش معیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره روابط بین‌الملل دانشگاه زنجان افزود: زیر ساخت‌ها و موقعیت‌هایی که دانشگاه‌‌ها دارند، معیار انرژی و توجه به مدیریت آن، و مدیریت ضایعات، آب، حمل و نقل و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه‌ها از جمله این معیارها به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه از دانشگاه‌های ایران دانشگاه زنجان تنها دانشگاهی بود که امسال در این ارزیابی حضور داشت، بیان کرد: این موضوع به معنای بالا بودن سطح دانشگاه زنجان از دیگر دانشگاه‌های ایران نیست بلکه مشارکت بین‌المللی دانشگاه زنجان را نشان می‌دهد.

کرمی دهکردی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید رویکرد خود را از کمی بودن به کیفی بودن تغییر دهند، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های کیفی بودن موضوع پایداری است چراکه دانشگاه نقش بسیار مهمی در جامعه دارد.

وی در رابطه با پایداری گفت: پایداری مفهومی است که از سال 1387 در دنیا به صورت جدی پیگیری شد و موسسه‌ها و نهادهای مختلف نیز سعی کردند این وظیفه را به عهده بگیرند و دانشگاه‌ها نیز متناسب با آن سعی کردند در این راستا حرکت کنند.

رئیس اداره روابط بین‌الملل دانشگاه زنجان افزود: پایداری از ابعاد زیست محیطی،اجتماعی و اقتصادی اهمیت دارد.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان الگو در جامعه به حساب می‌آیند که نه‌ تنها از لحاظ فعالیت‌های آموزشی که می‌توانند نیروهایی برای آینده تربیت کنند بلکه از جنبه پژوهشی نیز می‌تواند پاسخگوی مسائل مربوط به پایداری در جامعه باشد.

کری دهکردی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌هایی که در دانشگاه زنجان در زمینه پایداری به‌ویژه در بخش‌های اداری، مالی، پژوهشی و آموزشی تاکنون صورت گرفته است ادامه پیدا کند.

وی به درختکاری در محوطه دانشگاه زنجان اشاره و عنوان کرد: در چند سال اخیر موفق شده‌ایم حدود 30 الی 40 هکتار به درختکاری و حدود 20 هکتار به فضای سبز در داخل دانشگاه اضافه کنیم.

رئیس اداره روابط بین‌الملل دانشگاه زنجان در پایان از تبدیل سیستم آبیاری غرقابی به قطره‌ای در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: حدود 85 درصد سیستم آبیاری در دانشگاه از غرقابی به قطره‌ای تبدیل شده است.



تگ ها تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از کمی به کیفی رویکرد دانشگاه‌ها از کمی به کیفی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی