پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 بهمن 1392 - 18 February 2014


سیاست‌گذاری دانشگاه با حفظ شأن دانشجو اعمال شود

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تغییر دولت، باعث ایجاد شور و هیجان در میان دانشجویان شده است، اما فضای باز سیاسی باید مدیریت شود.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از (ایسنا) - منطقه خراسان، درباره دو محور اصلی فعالیت‌های جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: کادرسازی نیروهای تربیتی برای انقلاب , موضع‌گیری و ورود به مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله اهدافی است که در راستای آن فعالیت می‌کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی بیان کرد: برنامه‌های اجرایی تشکل با واقعیت بیرون پیوند دارد که بحث مهم آن در این مسئله «گفتمان‌سازی» است.

وی در ادامه افزود: گفتمان‌سازی توسط جامعه اسلامی سراسر کشور دنبال می‌شود که این مسئله بستگی به تغییر احزاب در حال فعالیت دارد.

فاطمی‌نسب اظهار کرد: چون جامعه اسلامی در راستای ولایت فعالیت می‌کند، خود را موظف می‌داند به عنوان جریان دانشجویی اصیل با گفتمان‌هایی که هدف کسب قدرت و احاطه بر جریان سیاسی کشور را دارند، برخورد کند و درباره آنها تحلیل و بررسی کند.

وی درباره برنامه‌های اجرایی جامعه اسلامی متناسب با موضوعات مطرح دولت‌ها، بیان کرد: متناسب با بحث‌های متداول در دولت مانند عدالت و موضع‌گیری در مقابل مفاسد اجتماعی، اقتصادی و ... همایش‌ها و مناظره‌هایی را اجرا می‌کنیم.

فاطمی‌نسب افزود: بطور مثال برای تحلیل قرارداد ژنو هر هفته یا هفته در میان، بهترین تحلیل‌گران مشهد با حضور در تشکل‌های مختلف دانشگاه به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند.

وی درباره فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه گفت: در دولت قبل فضا به طور مطلق بسته و خفقان‌آور نبود، بلکه به کرات منتقدین دولت در سطح دانشگاه سخنرانی می‌کردند ولی برای دادن مجوز جهت برگزاری برخی برنامه‌ها، سلیقه‌ای برخورد می‌شد.

فاطمی‌نسب در ادامه به فضای دانشگاه در دولت جدید اشاره و افزود: نفس تغییر دولت، باعث ایجاد شور و هیجان در میان دانشجویان شده است، اما فضای باز سیاسی باید مدیریت شود تا مورد رضایت و مطلوب همه قرار گیرد.

وی با اشاره به جلسه مسوولان تشکل‌ها با رییس جدید دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: دکتر کافی شخصی فرصت محور است و قصد تعامل مطلوب با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را دارد که این امرامیدبخش و نشاط‌ آور است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی افزود: در بیانات ریاست دانشگاه فضای نشاط ایجاد شده است و باید در آینده نزدیک منتظرعمل به این وعده‌ها باشیم.

فاطمی‌نسب درباره سهیم شدن دانشجو در سیاست‌گذاری‌های کلی دانشگاه تاکید کرد: دانشجو فردی است که سیاست‌های اتخاذ شده در دانشگاه بر روی او اعمال می‌شود، بنابراین باید حق دخالت و نظردهی در مورد مسائل مربوط به خودش را داشته باشد.

وی افزود: سیاست‌گذاری دانشگاه باید با حفظ شأن دانشجو و مدیریتی دانشجویی اعمال شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی در پایان از ریاست دانشگاه درخواست کرد که از انتصابات غیر معقول جلوگیری شود تا افراد فتنه‌انگیر که درگیر جریان‌های سیاسی هستند، انتخاب نشوند و از بار علمی دانشگاه کاسته نشده و اولویت علم‌گرایی دانشگاه به فراموشی سپرده نشود.




تگ ها سیاست‌گذاری دانشگاه با حفظ شأن دانشجو سیاست‌گذاری دانشگاه حفظ شأن دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی