پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اسفند 1392 - 01 March 2014


نگاه تبعیض آمیز به دانشجویان وزارت بهداشت تغییر کند





 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به احتمال افزایش 15 درصدی بودجه صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده، گفت: این افزایش بودجه اگرچه موجب خوشنودی صندوق می‌شود اما در برابر تورم و کاهش اعنبارات صندوق در بودجه سال 92 مناسب نیست.

دکتر فرهاد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دراین باره اظهار کرد: طبق جلساتی که در معاونت راهبردی رئیس‌جمهور و مجلس صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال آینده حداقل 15 درصد افزایش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه این میزان افزایش بودجه در حالی است که بودجه این صندوق در سال 92 نسبت به سال 91، 24 درصد کاهش داشت، تصریح کرد: با اینکه افزایش بودجه صندوق را از سویی می‌توان به فال نیک گرفت، اما از طرف دیگر در مقایسه با بودجه‌ای که این صندوق در سال 91 داشت، در نظر گرفتن این میزان افزایش بودجه حتی باعث نمی‌شود که صندوق رفاه بودجه دو سال قبل خود را نیز داشته باشد.

جعفری، کاهش اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان را یکی از علل محرومیت دانشجویان وزارت بهداشت از دریافت برخی از تسهیلات دانست و خاطر نشان کرد: نگاه تبعیض‌آمیز به دانشجویان وزارت بهداشت باعث شد همزمان با کاهش 24 درصدی اعتبارات این صندوق در لایحه بودجه سال 92، اعتبارات صندوق رفاه وزارت علوم 2.5 برابر و به تبع آن پرداختی وزارت علوم بیشتر شود.

وی در این باره تصریح کرد:این نگاه تبعیض‌آمیز بین دانشجویان کشور اصلا مناسب نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش 15 درصدی اعتبارات این صندوق در مقابل کاهش 24 درصدی اعتبارات آن در سال 92 رضایت‌بخش نیست، ادامه داد: امیدوار بودیم که مجلس و سازمان مدیریت راهبردی ریاست جمهوری در تقسیم اعتبارات به این امر توجه کنند زیرا با توجه به تورمی که در سال آینده نیز در کشور وجود خواهد داشت، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت حتی با افزایش 15 درصدی اعتبارات نیز 15 درصد از میزان تورم در کشور عقب‌تر است.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های ایاب و ذهاب و خرید کتاب و سایر هزینه‌های دانشجویان پزشکی این میزان بودجه ایده‌آل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیست. با این حال صندوق تلاش می‌کند با بهره‌گیری از سایر منابع درآمدزایی کرده و خدمات بهتری را به دانشجویان ارائه دهد.

جعفری با بیان اینکه یکی از راه‌های درآمدزایی صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده اخذ مطالبات این صندوق از دانشجویان بدهکار است، خاطر نشان کرد: صندوق رفاه برای آنکه بتواند هزینه ارائه وام به دانشجویان را تامین کند، علاوه بر دریافت این مطالبات با مشارکت در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی بخشی از اعتبارات وام‌ها را از این محل تامین می کند.

وی در این باره اظهار کرد: مجلس طبق قانون به صندوق‌های رفاه دانشجویی اختیاراتی داده است که بتوانند بر اساس آن منابعشان را از محل سرمایه‌گذاری تامین کند. بنابر همین قانون یکی از زمینه‌هایی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در آن سرمایه‌گذاری می‌کند تجهیزات پزشکی و آموزشی و کمک آموزشی گروه پزشکی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه صندوق علاوه بر سرمایه‌گذاری، در زمینه فروش نقدی این تجهیزات نیز فعالیت می‌کند، تصریح کرد: نرخ تجهیزاتی که روی سایت صندوق نیز قرار داده شده است از نرخی که این تجهیزات در بازار ارائه می‌شود کمتر است. بنابراین به نفع دانشجویان است که از این تجهیزات خریداری کنند.

به گفته وی، صندوق رفاه دانشجویان کلیه تجهیزاتی را که ارائه می‌دهد از مارک‌های معتبر تهیه می‌کند و در ارائه آنها به دانشجویان نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته است به عنوان مثال صندوق برای دانشجویان تا سقف 200 هزار تومان و برای دانشجویان دوره تخصصی به میزان دو برابر به صورت اقساط 48 ماهه امکان خرید جنس در نظر گرفته است.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی