پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اسفند 1392 - 01 March 2014




همکاری گسترده دانشگاه سوره با دانشگاههای خارجی





دکتر محمد روشن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه سوره در سال 1372 یعنی 20 سال پیش براساس احساس ضرورت، ایجاد ارتباط مناسب بین هنرمندان حرفه ای انقلاب و دانشگاه، توسط تعدادی از هنرمندان حوزه هنر اسلامی انقلاب اسلامی که تصمیم داشتند یک مرکز آکادمیک تاسیس کنند تا در کنار کارهای حرفه ای و تجربی کارآکادمیک صورت دهند تشکیل شد.

وی افزود: نام این مرکز را موسسه آموزش عالی سوره گذاشتند در آن زمان موسساتی که به ثبت می رسید به آنها موسسه نوع دوم گفته می شد این موسسه  با تلاش علمی و رعایت استاندارد آن زمان یعنی سال 76 تبدیل به موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی نوع اول شد.

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد: اساسنامه این موسسه 2 بار درسالهای 76 و 77 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اصلاح شده است. موسسه سوره تا سال 85 دوره تحصیلات تکمیلی نداشت از ابتدای 86،85 در شش رشته تحصیلات تکمیلی  ایجاد کرد و اکنون این دانشگاه دارای 12 رشته کارشناسی ،13رشته کارشناسی ارشد ،4 رشته کاردانی به کارشناسی و یک دوره مشترک دکتری معماری با ساپینزای روم است.

وی با بیان اینکه در سال 87 دانشگاه سوره به تدوین سند چشم اندازتوسعه  20 ساله پرداخت، افزود: ضرورت تدوین سند این بود که سوره  بتواند فعالیت خود را سمت و سویی بدهد که موسس آن یعنی سازمان تبلیغات اسلامی می خواهد برای همین سند توسعه خود را براساس اساسنامه سازمان تبلغیات اسلامی و سند چشم انداز توسعه این سازمان به عنوان سازمان مادر دانشگاه تدوین کرد.

روشن ادامه داد: فعالیت آموزشی خود را در سه دانشکده هنر، معماری و فرهنگی و ارتباطات شکل داد که این دانشکده ها به تصویب هیات امنا رسید و با توجه به منویات مقام معظم رهبری براساس سند چشم انداز، طرح تحولی دانشگاه سوره تدوین شد.

وی افزود: این طرح در سال87 به استحضار مقام معظم رهبری رسید که ایشان ضمن موافقت با کلیات طرح، خواستار اجرایی شدن آن شدند و قرار شد گزارش مستمرا این فعالیت ها از طریق رئیس سازمان تبلیغات به معظم له ارایه شود.

رئیس دانشگاه سوره به اصلاح هرم هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 54 عضو هیات علمی دانشگاه به جز 5 نفر یا دارای مدرک دکتری یا دانشجوی دکتری هستند که با فراغت از تحصیل دیگر دانشجویان دوره دکتری امیدواریم استانداردها را بیش از دانشگاه های دولتی رعایت کرده باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه سوره برای هم افزایی در داخل و خارج کشور اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه های داخلی و خارجی کرده است که از دانشگاه های داخلی می توان به تهران، شهید بهشتی، الزهرا(س)، پیام نور، خوارزمی، شاهد، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، امام صادق (ع) و موسسه امام خمینی (ره) و از دانشگاه های خارجی می توان به ساپینزا،ناپل،جنوا، میلان، باری، استانبول بیلگی، hff آلمان ،هنر بغداد، شریف هدایت الله جاکارتا و دولتی مسکو اشاره کرد.

روشن تاکید کرد: چون سمت و سوی دانشگاه سوره بیشتر سابقه هنری دارد گزارشی که می توانیم ارایه کنیم در حوزه هنر و انقلاب است برهمین اساس هفته فیلم داخل و خارج توسط دانشگاه تدارک دیده شد که می توان به هفته فیلم آلمان، هلند، سوئیس، کشورهای فرانسه زبان و لهستان اشاره کرد که این مساله منجر به تشکیل یک فستیوال بین المللی فیلم کوتاه سوره شد که دوسال است آن را انجام می دهیم و یک نمایش اختصاصی در سینما فلسطین داشتیم.

وی به ایجاد یک تریبون علمی به نام  رهپویه هنر اشاره کرد و گفت: این مجله از سال 86 تولید می شود و مقاله های دانشجویان کارشناسی ارشد و اعضای هیات علمی در آن درج می شود.

رئیس دانشگاه سوره افزود: دانشگاه سوره یکی از 8 دانشگاه و مراکز آکادمیک است که یونسکو مرمت آثار تاریخی تحت استانداردهای این دانشگاه را قبول دارد.

وی درخصوص ارتقا موسسه سوره به دانشگاه نیز گفت: براساس نظر شورای عالی گسترش در سال 89 با ارتقا موسسه آموزش عالی سوره به دانشگاه موافقت اصولی گرفت ولی روال این است که 3 تا 5 سال فعالیت های این دانشگاه رصد و نظارت شود اگر استاندارد لازم حفظ شده بود با موافقت قطعی به دانشگاه تبدیل می شود.

رئیس دانشگاه سوره گفت: دکتر فرجی دانا وزیر علوم در نشست روسای مراکز غیر دولتی غیرانتفاعی اعلام کردند که دانشگاه سوره قطعیت یافت و این نشان می دهد که از هرگونه تزلزل مصون خواهد بود ما امیدواریم ضمن حفظ استانداردهای فعلی استاندارها را چنان ارتقا بخشی کنیم که داوطلبان و متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تمایل بیشتری به انتخاب دانشگاه سوره به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشند.

وی افزود: در اینجا جا دارد که از وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس شورای عالی گسترش تشکر کنم که به موقع این خبر را اعلام کردند.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی