پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 اسفند 1392 - 10 March 2014


سند آمایش آموزش عالی تا پایان سال 93 نهایی می‌شود






 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که سند آمایش آموزش عالی تا پایان سال 93 نهایی شود.

دکتر رضا فرجی‌دانا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیش‌نویسی برای این سند تدوین شده، اما نهایی نشده بود، گفت: در حال حاضر کارشناسان در اصول حاکم بر این سند، حرف‌های کارشناسی دارند و نظرات نمایندگان مجلس هم که عملا در مناطق، امین ما هستند نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید اطلاعات و جزئیات این سند را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در میان بگذاریم، اظهار کرد: در حال حاضر جلساتی با نمایندگان مجلس در این زمینه برگزار می‌شود که در هر جلسه با نمایندگان سه تا چهار استان جلسه برگزار و محتوا را به آنها عرضه می‌کنیم.

وزیر علوم افزود: همچنین نظرات خود را درباره این سند با آنها در میان می‌گذاریم و در نهایت با جمع نظرات کارشناسان، سند آمایش آموزش عالی را نهایی خواهیم کرد.

فرجی‌دانا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در سال‌های گذشته صحبت‌های زیادی درباره نهایی شدن این سند انجام شده بود، گفت: پیش‌نویس این سند تهیه شده، اما نهایی نشده بود.

وی درباره زمان عملیاتی شدن این سند، خاطر نشان کرد: زمان عملیاتی شدن این سند مشخص نیست اما هر چه زودتر عملی شود، به نفع ماست چرا که می‌تواند توسعه غیرهدفمند آموزش عالی را ساماندهی کند.

وزیر علوم با بیان اینکه سند آمایش آموزش عالی در شش ماهه اول سال 93 قطعا نهایی نخواهد شد، اظهار کرد: چرا که در شش ماه اول سال آینده ما هنوز در حال کار کارشناسی همراه با روسای دانشگاه‌ها و ... در این زمینه هستیم.

فرجی‌دانا درباره احتمال تغییرات در پیش‌نویس تهیه شده برای این سند، گفت: حتما امکان تغییرات بعضا حتی در اصول این سند وجود دارد، چرا که تنها یک پیش‌نویس بوده است.

وی افزود: یکی از نهادهایی که ما در حال مطرح کردن بحث سند آمایش آموزش عالی در آنجا هستیم، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است که حتی این اصول را با آنها نیز مطرح می‌کنیم تا انشاءالله با جمع نظرات کارشناسان، این سند نهایی شود.

وزیر علوم در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال 93 بتوانیم این سند را نهایی کنیم تا ملاک توسعه آموزش عالی در سال آخر برنامه پنجم باشد اما اگر به برنامه پنجم نرسد، در برنامه ششم توسعه عملیاتی خواهد شد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی