پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 اسفند 1392 - 16 March 2014


دانشگاه فرهنگیان یک راهبرد و استراتژی غیرقابل انکار است





 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع مسوولان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه وجه اشتراک همه ما علم آموزی است، گفت: به اعتبار این سخن که وجه اشتراک همه ما علم آموزی است، می‌توان گفت هم معلمان و هم دانش آموزان متعلم هستند و ما تا آخرین لحظه‌ای که در قید حیاتیم، نباید این ویژگی را فراموش کنیم. همچنان که بزرگان ما نیز تا آخرین لحظه حیات، ضمن تولید علم، دانش آموزی و دانشجویی هم می کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی ایسنا، مخبر دزفولی در این باره افزود: امروزه با مدد اسناد کشور، در همه بخش‌ها، به نقش معلم و مربی، نگاهی محوری می شود، اینکه معلم در آموزش و پرورش و استاد در دانشگاه، چطور می توانند معلم شاخص تربیت کنند، پرسش‌هایی است که دانشگاه فرهنگیان پاسخ آن است، به همین دلیل ما به جد از این دانشگاه حمایت می کنیم تا جایی که تبدیل به قله رفیع آموزشی کشور شود.

وی با اشاره به کار سخت معلمان نسبت به استادان دانشگاه گفت: همه آنهایی که به کار تدریس مشغول هستند، معلم اند و از این لحاظ تفاوتی بین مدرسه و دانشگاه نیست. اتفاقا ما معتقدیم کسی که در آموزش و پرورش تدریس می کند، کار سخت تری نسبت به کسی که در دانشگاه تدریس می کند دارد. چرا که کار شخصیت پردازی و شخصیت سازی به مراتب سخت تر از این است که انسانی شکل گرفته را در اختیار گرفت و به او آموزش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دانشگاه فرهنگیان را یک راهبرد و استراتژی غیرقابل انکار نامید و گفت: به دلیل جایگاه ویژه این دانشگاه، تضعیف آن را به هیچ عنوان بر نمی تابیم، چه رسد به تخریب آن. آنهایی که تصور می کنند هر فارغ‌التحصیلی از دانشگاه می تواند تدریس کند، با نظام تعلیم و تربیت آشنا نیستند. چرا که به صرف داشتن مدرک نمی توان سر کلاس رفت و معلم شد. باید تربیت معلمی وجود داشته باشد که افراد را برای تدریس در کلاس درس تربیت و آماده کند.

مخبردزفولی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بعد از سال ها مطالعه شکل گرفته و معتقدیم که همکاران ما در این دانشگاه، برای رسیدن به آنچه که مد نظر داریم، نیاز به برنامه ریزی، حمایت و پشتیبانی دارند. دانشگاه فرهنگیان باید بماند و تقویت شود تا بتواند گره و مشکل آموزش و پرورش را باز کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان از برگزاری جلسه هیأت امنا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: از دوستانمان در این دانشگاه می خواهیم، مشکلات را در این جلسه طرح و حل و فصل نمایند تا بتوانیم در سال آینده، شاهد حرکت موفق و شکوفا و توام با برنامه ی این دانشگاه معلم ساز باشیم.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی