پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 فروردین 1393 - 30 March 2014


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:نشریات دانشجویی کانون تبلور اندیشه های متفاوت و گاه متضارب است



سید طه هاشمی گفت: کانونهای فرهنگی، نشریات و تشکلهای اسلامی به عنوان محملی مناسب برای تربیت استعدادهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی میتوانند ایفای نقش کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه آزاد  با بیان اینکه دانشجویان به عنوان  قشر جوان جامعه در حال حاضر به عنوان مهمترین حلقه واسط میان لایه های مختلف اجتماع باید شناخته شوند و از توان آنها برای برقراری ارتباط میان بخشهای مختلف جامعه استفاده شود، گفت:  از یکسو به واسطه حضور در محیط های دانشگاهی و ارتباط با اقشار نخبه دانشگاه، دانشجویان سفیران انتقال آگاهی های فرهنگی و اجتماعی از دانشگاه به متن جامعه و از سوی دیگر بیانگر مطالبات و کاستی های مردم و نخبگان به قدرت حاکم هستند.

وی ادامه داد:  با توجه به این ضرورتها گشودن فضای فرهنگی دانشگاه در فراهم شدن امکان طرح مطالبات و پرسشگری و نهادینه شدن فضای نقادی و امر به معروف و نهی از منکر مسوولان وظیفه مهمی است که در این زمینه برعهده حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: کمک به نهادینه شدن فعالیتهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشجویی در همین راستا جزیی از سیاستهای اصلی معاونت فرهنگی در دوره جاری خواهد بود تا بتواند عمل به اصول مغفولی چون تعاون، تشکل و شورا که مورد تاکید بزرگان انقلاب همچون شهید آیت الله دکتر بهشتی و مرحوم آیتالله طالقانی بود را محقق کند

وی ادامه داد: بی تردید نهادینه شدن فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سازمان یابی مجموعه فعالان این عرصه ها در قالب انجمن ها، کانون ها و تشکلها زمینه را برای اعتلای سطح امر به معروف و نهی از منکر و رشد توامان جامعه و دانشجویان فراهم خواهد کرد و در نهایت نیروهایی خبره، به لحاظ بهره مندی از تواناییهای اجتماعی را در اختیار جامعه قرار خواهد داد.

هاشمی اضافه کرد: کانونهای فرهنگی، نشریات و تشکلهای اسلامی به عنوان محملی مناسب برای تربیت استعدادهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان میتوانند ایفای نقش کنند. در این میان کانونها با تنوع و تعدد فعالیتهای ذوقی اعم از مذهبی، ادبی، هنری و اجتماعی زمینه مساعد را برای فعالیتهای طیف گستردهتری از دانشجویان با گرایشهای مختلف فکری فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد یادآور شد:  تشکلهای دانشجویی نیز با رعایت ضوابط مندرج در مقررات دانشگاه میتوانند جزء پویاترین مجموعه های دانشجویی قلمداد شوند. تحلیل اوضاع سیاسی و فرهنگی جامعه در محیط دانشگاه نتایج درخشانی به دنبال خواهد داشت که حتی میتواند مورد استفاده احزاب سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به این نکته که آنچه در گذشته از اغلب تشکلهای دانشجویی در اذهان شکل گرفته مجموعه های گوش به فرمان احزاب خارج از دانشگاه بود که توانایی تحلیل و موضع گیری مناسب در برابر تحرکات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداشت، گفت: توانمندسازی تشکلها در جهت تجزیه و تحلیل رویدادها امری ضروری است. نشریات دانشجویی نیز کانون تبلور اندیشه های متفاوت و گاه متضارب است. گاه مطالب برگرفته از تفکر دانشجویان آن چنان بر مخاطبان دانشگاهی اثرگذار است که کمتر مقاله علمی و پژوهشی متقن میتواند تا آن اندازه اثرگذار باشد.

به گفته هاشمی، در واقع نشریات دانشجویی پویا، حاوی سخنانی از دل برآمده اند و ناگزیر بر ضمیر دانشجویان نیز اثرگذار خواهند بود. حمایت و هدایت نشریات دانشجویی ضامن بهره گیری از اندیشه های دانشجویان است و معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه بر تحقق این امر مصمم است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی