پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1393 - 06 April 2014


رئیس دانشگاه آزاد: مسوولین در زمینه روزهای تعطیل کشور تجدیدنظر کنند






 رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دانشگاه آزاد به خوبی دیده شده و بودجه سال 93 نیز بر این اساس تنظیم شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  ایسنا، دکتر حمید میرزاده در مراسم آغاز به کار دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهارکرد: امیدوارم از لحظه لحظه‌های سال جدید در جهت توسعه کیفی آموزش و پژوهش و افزایش ضریب تأثیر دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بهار امسال بوی فاطمی به خود گرفته است، افزود: لازم است ویژگیهای حضرت فاطمه (س) با نگاه علمی و جدید مورد تحقیق قرار گیرد.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در زمان جنگ بنا نهاده شده، اظهارکرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی علیرغم عهده‌دار بودن فرماندهی جنگ و در زمانی که توجه مردم و مسوولان به جنگ معطوف بود، به مسائل علمی و پژوهشی نیز توجه ویژه‌ای داشتند و همین موضوع باعث شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی در آن زمان شد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: امروز به همگان ثابت شده است که اگر دانشگاه آزاد نبود، ایران نمی توانست در حلقه 20 کشور اول برتر تولیدکننده علم قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی گفت: در کشور ایران بیش از 10 میلیون تحصیلکرده در مقطع آموزش عالی داریم که دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش 50 درصد از آنان را برعهده داشته است.

وی ضمن قدردانی از کوشش‌های دکتر جاسبی در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: مدیران قبلی دانشگاه زیربناها و مجموعه کارهای لازم برای توسعه کمی دانشگاه را انجام داده‌اند و در این مقطع حساس، توسعه کیفی دانشگاه برعهده ماست.

میرزاده با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان در جلسه ای که پیش از پایان سال با مسوولان کشور داشتند، بر اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با زیربنای دانش محوری تأکید کرده بودند که خوشبختانه این موضوع در برنامه‌های دانشگاه آزاد به خوبی دیده شده و بودجه سال 93 نیز بر این اساس تنظیم شده است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند 12درصد از درآمد دانشگاه را از منابع غیر از شهریه تأمین کنند که بخشی عمده‌ای از این منابع از فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان تامین می‌شود.

میرزاده به دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93 اشاره و اظهار کرد: بازنگری قوانین و مقررات، چابک سازی و هوشمندتر ساختن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و تغییر روش‌ها و منش‌های مدیریتی از برنامه‌های در دست اقدام است.

وی با تأکید بر دگرگونی کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوع بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برنامه‌های مهم است که لازمه آن توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی را تجربه‌ای کم نظیر در سطح بین المللی دانست و گفت: با تشکیل شوراهای راهبردی، شالوده کار توسعه کیفی در دانشگاه آزاد فراهم شده و برای این موضوع برنامه ریزی‌های بلند مدت نیز انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه چالش‌های اصلی دانشگاه مشخص شده است، افزود: باید کاری کنیم که میزان ضریب اثربخشی دانشگاه آزاد در توسعه کشور افزایش یابد و این موضوع تنها با پرکاری و دلسوزی و جدیت کارکنان و مدیران محقق می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به بالا بودن تعداد روزهای تعطیل در ایران اشاره کرد و گفت: طبق بررسی کارشناسان، هر روز تعطیل، به تعبیری 1.4 میلیارد دلار و به تعبیری دیگر یک میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر می رساند و این در حالی است که تعطیلات ایران از بسیاری از کشورها بیشتر است.

وی افزود: در طول هشت سال گذشته 800 میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتیم، ولی متاسفانه با این میزان درآمد تمامی شاخص های اقتصادی در این مدت افت کرده است.

میرزاده با مقایسه میان تعطیلات رسمی کشور ما و سایر کشورها گفت: امیدوارم مسئولین کشور در زمینه روزهای تعطیل کشور تجدید نظر کنند و با کاهش تعطیلات به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی پرکاری و نظم را یکی از راهکارهای اساسی در برون رفت مشکلات اقتصادی دانست و گفت: با وجود اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی، دانش است؛ اما دانشگاه‌های کشور ما تنها شش ماه از سال فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در طول سال در سه ترم هم فعالیت کنند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با استعدادها و امکاناتی که دارد، می‌تواند در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری یعنی محقق ساختن اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی همچنین به موضوع ساعت کاری مفید در ایران نیز اشاره اظهارکرد: افزایش ساعت کاری مفید در سازمان‌ها و اداره‌ها یک ضرورت اجتماعی است و اگر این موضوع محقق نشود، کشور پیشرفتی نخواهد



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی