پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1393 - 06 April 2014


دانشی که منجر به فناوری و تولید ثروت نشود، اثرگذار نخواهد بود





 رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مراسم آغاز سال نو در این دانشگاه با تشریح عملکرد یکساله ، موفقیت‌های این واحد دانشگاهی را مرهون تلاشهای معاونان، مدیران و همکاران خود دانست.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از (ایسنا) - منطقه سمنان، دکتر احمد دزیانیان ضمن تبریک سال نو به دانشجویان، اساتید و کارکنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت نام گذاری سال جدید به نام اقتصاد و فرهنگ و مدیریت جهادی، گفت: انشاءالله بتوانیم در سال نو فعالیت‌های خود را با توجه به محورهای مهمی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند به پیش ببریم.

وی افزود: اگربخواهیم مقوله مهم اقتصاد را در دانشگاه دنبال کنیم پرورش دانشجویان و سوق دادن کارهای علمی باید با این دیدگاه صورت گیرد.

دزیانیان با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصاد باید در فرایند آموزشی و پژوهشی مسیری را طی کرد تا منجر به تولید ثروت شود، افزود: به حتم دانشگاه تعیین کننده است و در این رابطه اگر دانشی را که ما به دانشجویان ارائه می دهیم منجر به فرآیند فناوری و تولید ثروت نشود عملا اثر گذار نخواهد بود.

وی مقوله فرهنگ را در زندگی روزمره مهم دانست و اظهار کرد: فرهنگ موضوعی جدا ناپذیر از زندگی روزمره ما است و ما باید تمام رفتار و آداب و رسومی که داریم منشاء فرهنگی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ در تمام شئونات زندگی شخصی و کاری ما انسانها جریان دارد، خاطرنشان کرد: ما از فرهنگ ناب اسلامی منابع ارزشمندی همچون قرآن و سخنان ائمه اطهار(س) و پیامبراسلام (ص) را داریم که باید در سرلوحه زندگی خود قراردهیم و از آنها بهره بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود در این مراسم که به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) برپا شده بود جایگاه این شخصیت گرانقدر را مهم دانست و افزود: با توجه به جایگاه حضرت فاطمه (س) که در قرآن کریم سوره کوثر به واسطه این بانو نازل شد ما باید به این جایگاه توجه ویژه داشته باشیم و از خداوند متعال بخواهیم رهرو واقعی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه (س) باشیم و بتوانیم سیره ائمه اطهار را درزندگی خود جاری کنیم.

وی در مورد برنامه‌های آینده دانشگاه نیز گفت: با تلاشهای صورت گرفته تا کنون 6 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته کارشناسی برای این دانشگاه تصویب شده و امید می رود بتوانیم 20 رشته دیگر در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به جمع رشته‌های این دانشگاه بیافزاییم که البته پرونده این رشته‌ها برای تصویب در کمیته گسترش رشته‌های وزارت علوم است.

عضوهیاًت امنای واحدهای دانشگاهی استان سمنان افزود: هم اکنون واحد شاهرود به واحد بین الملل تبدیل شده است و تلاش برای جامع شدن دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که مراحل نهایی خود را پشت سرمی گذراند.

دزیانیان در مورد فعالیتهای انجام شده برای افزایش رشته‌ها نیز گفت: تعداد زیادی رشته درسی برای تصویب در وزارت علوم منتظر تصویب نهایی است و امید داریم به این واحد دانشگاهی که قریب به نیمی از دانشجویان شهرستان شاهرود را دارد و البته امکانات بالاتری هم نسبت به خیلی از دانشگاه‌ها دارد با دیدی مثبت تر نگاه شود.

وی گفت: آزمایشگاه‌ها، مکانهای تحقیقاتی، علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی بالاتر از سطح استاندارد است و از این ظرفیت بالا باید استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه یادآورشد: انجام دهها برنامه فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری ، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان و جلسات هم اندیشی اساتید، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه استانی نماز، مسابقات سراسری قرآن و عترت و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال 92 در بعد فرهنگی برگزار شد.

دزیانیان در مورد سابقه این دانشگاه نیزگفت: واحد دانشگاهی شاهرود از سال 1361 با بازگشایی اولین واحدهای دانشگاهی در کشور راه اندازی شد و با هدیه یک میلیونی حضرت امام خمینی ( ره ) که باعث خیر و برکت برای این دانشگاه شده امروز به لحاظ کمی و کیفی جایگاه خوبی را در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 145 رشته تحصیلی توسط 530 عضوهیاًت علمی ثابت و قراردادی به تعداد 12 هزار و 500 دانشجو تدریس می شود.

ساخت و تجهیز 100 باب اتاق جهت استقرار اساتید

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود از ساخت، تاًمین و تجهیز یکصد باب اتاق جهت استقرار اساتید در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تاًسیس دفتر نظارت و ارزشیابی جهت افزایش کیفیت عملکرد اساتید و تشکیل کمیته‌هایی چون فن آوری اطلاعات، پژوهشی، رفاهی و امور معیشتی کارکنان و اعضای هیاًت علمی از جمله اموری است که محقق شده است.

وی از راه‌اندازی دانشکده مهندسی برق نیز خبر داد و بیان داشت: هم اکنون تمامی سطح دانشگاه و بیمارستان متعلق به آن مجهز به سیستم وایرلس اینترنت است و دانشجویان، اساتید و کارکنان می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

جذب بیش از 70 درصد بودجه پژوهشی در سال 92

دزیانیان در مورد فعالیتهای پژوهشی واحد دانشگاه آزاد شاهرود افزود: جذب بیش از 70 درصد بودجه پژوهشی در سال 92 که بالاترین میزان در استان سمنان می‌باشد از جمله دستاوردهای این حوزه است.

وی با تاکید بر گسترش کیفی فضای مجازی برای شناسایی و اطلاع رسانی بهتر پتانسیل‌های دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر در این رابطه راه اندازی وب سایت جدید دانشگاه با طراحی منحصربه فرد و قابلیتهای فراوان از جمله گرافیک بالا، داینامیک بودن و چند زبانه بودن آن بود که به حمد خدا اجرایی شد.

وی همچنین از راه اندازی اولین شرکت دانش بنیان در استان سمنان خبر داد و گفت: در این راستا دو فقره قرارداد برون دانشگاهی نیز با سازمانهای مختلف برقرار شد.

دزیانیان با مهم دانستن مقوله اطلاع رسانی در دانشگاه گفت: برای اولین بار در کشور با راه اندازی سیستمی قوی رادیوی درون دانشگاهی با نام رادیو صدای دانشگاه افتتاح شد و هم اکنون با مشارکت دانشگاهیان این مجموعه علاوه بر پخش برنامه‌های متنوع، اطلاع رسانی‌های مختلف نیز از این کانال صورت می گیرد.

وی از دیگر اقدامات سال 92 را افزایش سطح رضایت مندی مردم در بیمارستان وابسته به دانشگاه دانست و گفت: با عقد قرارداد با کلیه شرکت‌های بیمه گر توانستیم رضایتمندی مردم را به طور چشمگیری بالا ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ادامه افزود: در جهت اهداف بین المللی دانشگاه مرکز آموزشهای زبانهای خارجی راه اندازی شد که از جمله برنامه‌های آن درفاز اول آموزش زبان انگلیسی و در فازهای بعدی آموزش دیگر زبانهای زنده دنیا می باشد.

وی در پایان تکمیل و افتتاح مسجد دانشگاه و پیگیری و اقدام اخذ مجوزهای اولیه ایجاد و مرکز رشد فناوریهای نوین را از دیگر فعالیتهای انجام شده در سال 92 دانست و با تشکر از همه همکاران خود که در جهت ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه به او یاری می رسانند سالی همراه با نشاط و پیروزی را برای آنان آرزو کرد.

در این مراسم حجت الاسلام احمد نظری مسوول دفتر فرهنگ دانشگاه هم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید روح همدلی و تفاهم هر چه بیشتر بر فضای دانشگاه مستولی گردد تا امور مربوطه به خوبی پیش رود.

وی با اشاره به حدیث کساء محور آفرینش را محبت حضرت فاطمه (س) دانست و افزود: همه عالم آفرینش بر اساس شخصیت حضرت فاطمه و محبت به حضرت زهرا (س) که محور آفرینش و فلسفه اصلی عالم وجود است شکل گرفته است.

نظری با اشاره به سال 93 که سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده تاکید کرد: 3 چیز استقلال یک کشور را تثبیت می کند که علم ، اقتصاد و فرهنگ است.

وی گفت: انشاء الله بتوانیم درزمینه ‌ای اقتصاد و فرهنگ پیشرفت های چشمگیری داشته و بتوانیم اسلام ناب توحیدی را محقق سازیم.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی