پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1393 - 06 April 2014


پدر علم و فناوری ایران:
متأسفانه دانشگاه‌ها نقش موثری در تولید دانایی ندارند/ سامانه ثبت نام فارغ التحصیلان بیکار گلستانی همچنان در انتظار

پدر علم و فناوری ایران گفت: مهم‌ترین مشکلی که در ایجاد شغل داریم فقر دانش و عدم مهارت است که نشان می‌دهد دانشگاه‌ها در حال حاضر نقش موثری در تولید دانایی ندارند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، علی اکبر جلالی ظهر امروز بدلیل اینکه این استان به عنوان پایلوت استان مجازی در کشور، الکترونیکی کردن بازار و سازمان ها را شروع کرده است، در اولین نشست شورای اداری استان گلستان در سال 93، حضور پیدا کرد و با اشاره به طرح ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی که از بهمن ماه سال گذشته در این استان شروع شده، گفت: واقعیت این است که در بسیاری از بخش ها تولید کم است و دلیل آن هم اطلاعات پایین است.

 متأسفانه دانشگاه های ما نقش موثری در تولید دانایی ندارند

 وی افزود: مهم ترین مشکل در ایجاد اشتغال، منابع انسانی و فقر دانایی است این نشان می دهد که دانشگاه ها نقش موثری در تولید دانایی ایفا نکرده اند و نمی توانند به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

 
پدر علم و فناوری کشور با تأکید بر اینکه باید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای پیشرفت کشور در حوزه الکترونیک و بازار سرمایه عملا دست به کار شویم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را نبایستی به حرف تبدیل کنیم و با تلاش مضاعف و همچنین بر اساس واقعیت، وارد عمل شویم.

 
جلالی همچنین بیان داشت: مطمئنا سیاست ها و مطالبات مقام معظم رهبری با فناوری دانش بنیان بر اساس آمار واقعی قابل تحقق و پیاده شدن خواهد بود.

 

وی در ادامه متذکر شد: در راستای دستور روحانی مبنی بر رواج مشاغل ICT و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رفع بیکاری و رونق بخشی به اقتصاد ملی، در استان گلستان به دلیل ظرفیت های موجه آن و با کمک چهار دانشگاه مرجع این استان و دانشگاه های علم و صنعت ایران و دانشگاه مهر البرز تهران، طرح استان مجازی در کشور را پایه ریزی کرده ایم.

 

پدر علم و فناوری ایران گفت: در اقدامات اجرایی این طرح تا کنون 100 درصد شهرهای این استان مجازی شده است و درصدد برنامه ریزی برای یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی استان، ایجاد ارتباط ویدئویی با شهروندان و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم که درصدی از این موارد باقی مانده است.

 سامانه ثبت نام فارغ التحصیلان بیکار گلستان همچنان در انتظار

 
جلالی با بیان اینکه آمارهای موجود نرخ بیکاری و سهم اشتغال قابل استناد نیست و دور از واقعیت است، گفت: برای تحقق هدف اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرحی با راه اندازی سامانه اکترونیکی به آدرس v-golestan.itثبت نام 5000 فارغ التحصیل بیکار استان را آغاز کردیم که از بهمن ماه تا کنون 2135 نفر ثبت نام کردند که این تعداد نشان می دهد که تعداد بیکاران با کارجویان متفاوت است و ما نیز آن هایی را برای اشتغال به کار در اولویت قرار می دهیم که جویا و به دنبال کار باشند.

با یک دهم یارانه، سالی 1 میلیون شغل ایجاد می شود

 وی این طرح را موفق ترین پروژه کشور دانست و تأکید کرد: با بازارهای سنتی هرگز اقتصاد رشد نمی کند از این رو باید به سمت مجازی سازی و الکترونیکی کردن بازار پیش رویم و بر اساس فناوری دانش بنیان به اشتغالزایی و سرمایه برسیم.

 
جلالی با بیان اینکه با این طرح می توانیم مسئله اشتغال کل کشور را حل کنیم، گفت: تنها با یک دهم یارانه ها می توان سالانه یک میلیون شغل ایجاد کرد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی