پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 فروردین 1393 - 13 April 2014


رییس منتخب دانشکده پزشکی تهران:‌ روحیه شاگرد و استادی را باید احیا کنیم





 رییس جدید و منتخب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدوارم دوستان باید بنده را به خاطر درازی آرزو مورد عتاب قرار ندهند اما گفته‌ام که روحم روزی آرام می‌گیرد که وقتی در گوگل عبارت Top The University را جستجو کردند اسم دانشگاه علوم پزشکی تهران بیاید؛ اگر زنده باشم و اگر نباشم؛ امیدوارم روزی برسد بتوانم ببینم و اگر هم ندیدم مهم نیست اما گام‌هایم را برای این کار برمی‌دارم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  ایسنا، دکتر سید امیر حسین امامی با قدردانی از حسن توجه همه اعضای هیات علمی برای شرکت در روند انتخابات رییس دانشکده افزود: امیدوارم شایسته این اعتماد دوستان باشم و بتوانم که به عنوان سی و دومین یا به عبارتی بیست و هشتمین رییس دانشکده - چون برخی دوبار رییس بودند - جایگاه دانشکده پزشکی را بیش از پیش اعتلا ببخشم. دانشکده پزشکی خانه اول ماست خانه دوم ما در شهر تهران و در هر محله دیگر است امیدوارم دانشکده پزشکی روز به روز نام درخشنده‌تری داشته باشد.

امامی در ادامه گفت: امیدوارم دوستان باید بنده را به خاطر درازی آرزو مورد عتاب قرار ندهند اما گفته ام که روحم روزی آرام می گیرد که وقتی در گوگل عبارت Top The University را جستجو کردند اسم دانشگاه علوم پزشکی تهران بیاید؛ اگر زنده باشم و اگر نباشم؛ امیدوارم روزی برسد بتوانم ببینم و اگر هم ندیدم مهم نیست اما گام هایم برا ی این کار برمی دارم.

وی با بیان اینکه دکتر نیری با تلاش هایی که می کرد به جز ریاست بر دانشکده و رهبری جنبه های مختلف دانشکده و جدا از همه امور بر قلبها حکومت می کردند بنابراین تحویل گرفتن دانشکده پزشکی برای بنده بسیار مشکل خواهد بود و برای هر کسی دیگری هم این کار مشکل است اما حسب فرمایش خود ایشان و انتخاب دوستان این کار باید انجام شود. رییس دانشکده پزشکی افزود: نکته صلی این است که علوم پایه باید تقویت شود؛ هیچ شک و شبهه ای دراین کار نداریم؛ علوم پایه ما جایگاهش این که امروز هست نیست البته در کشور جایگاه خوبی داریم اما جایگاه علوم پایه در دانشگاه ما و در کشور ما خوب نیست و ما باید بتوانیم علوم پایه ای بسازیم که جوابگوی ساختن یک بنای مستحکم بالینی بر روی آن باشد و بتوانیم علوم پایه ای داشته باشیم که آموزش های کاربردی داشته باشد و ضمن اینکه مرزهای دانش را می شکافیم بتوانیم به بخش بالینی هم کمک کنیم.

وی با تاکید براینکه دانشکده باید نقش نظارتی خود را در برنامه های آموزشی به شدت تقویت کند و ارزشیابی‌های آموزشی لازم را انجام دهد افزود: درست مشابه همین ایده باید در حوزه پژوهش انجام شود. در حوزه پژوهش هم نیاز داریم تا پژوهش در علوم پایه تقویت شود در سال های گذشته پیشرفتی که دکتر نیری فرمودند در حوزه مقالات حاصل شده که عمدتا ناشی از حرکتی است که در بین اساتید بالینی اتفاق افتاد و البته اساتید علوم پایه با یک روندی در حال رشد هستند اما به نظرم پرشی که باید انجام شود در آن جا انجام نشده و خودمان هم می دانیم علت چیست.

دکترامامی با بیان اینکه ساختار فیزیکی و تجهیزاتی ما فرسوده شده و بعضا بازسازی ناوگان تجهیزاتی انجام نشده گفت: به همین دلیل در قسمت هایی در علوم پایه و در آموزش و پژوهش و به همین ترتیب در قسمتهای بیمارستانی به خاطر بعضی از همین تجهیزات در آموزش های بالینی یک کندی رشدی حاصل شده و یکی از اهم وظایفی که متصور است بحث بازسازی ساختار فیزیکی و بازسازی تجهیزات است و برای این کار نیاز به منابع مالی داریم و هیچ چاره ای نداریم که بنشینیم و فکر کنیم و ببینیم از کجا می توانیم منابع مالی تهیه کنیم. منابع مالی در درون دانشگاه متاسفانه محدود است پس باید منابع جدیدی را پیش بینی و کسب و بتوانیم خودمان را تجهیز کنیم. در باب دانشجویان هم آن چیزی که مهم است باید بتوانیم سرزندگی و نشاط را در آنها بارور و احساس تعلق خاطر رابیش از پیش نسبت به دانشگاه ایجاد کنیم و در سمت مقابل در اعضای هیات علمی روحیه شاگرپروری و شاگرد واستادی زنده و احیا کنیم.

رییس دانشکده پزشکی با بیان اینکه در باب ساختار نیروی انسانی و هیات علمی حرکات خوبی انجام شد افزود: اما هنوز در تناسب بین فراگیر و هیات علمی در کشور هم در وضع مناسبی به سر نمی‌بریم بنابراین باید به سمت افق هایی حرکت کنیم که نیروهای نخبه را جذب کنیم .

وی گفت: خاضعانه از تک تک اعضای هیات علمی خواستار خرد جمعی هستم برای اینکه آنها هستند که می دانند چه کار باید کرد و در محضر همه دوستان و خداوند متعال سوگند یاد می کنم که همه تلاشم را برای اعتلای دانشکده پزشکی بکاربگیرم و از خدا می خواهم ما را در راه راست نگه دارد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی