پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 فروردین 1393 - 19 April 2014


ریالی از بودجه فرهنگی دانشگاه نباید صرف سایر حوزه‌ها شود



معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از تجهیز کتابخانه های واحدهای سراسر کشور از آثار امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهید بهشتی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر طه هاشمی در اختتامیه همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است، تاکید کرد: همه ما مسئولان وظیفه داریم در جهت تحقق شعار سال و مصوبه های فرهنگی گام برداریم.

وی فرارسیدن و تقارن میلاد حضرت زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: بدون تردید هدف امام در تحقق آرمانهای انقلاب چیزی جز بازگشت به مکتب فاطمی و علوی نبوده است.

وی با اشاره به مسئله سبک زندگی و تأکید فراوان مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: سبک زندگی و همایش با این عنوان در حوزه فرهنگ بسیار مهم و با ارزش است، اما نکته حایز اهمیت آن است که همایش های سبک زندگی به گونه ای باشد که در رفتار ما تغییر ایجاد کند تا بتوانیم الگویی برای دانشجویان تعریف کنیم و آنها از این طریق به زندگی ائمه ورود پیدا کنند که این کار با همکاری حوزه و دانشگاه با موضوع شناسی می تواند مؤثر واقع شود.

نگاه جدید به حوزه فرهنگ لازم و ضروری است
هاشمی افزود: در جوامع امروزی الگوهای فراوان برای جوانان وجود دارد اعم از ورزشکار یا هنرپیشه که به راحتی با جوانان ما ارتباط برقرار می کنند، بنابراین ما باید الگوی نمونه اسلامی امروزی را با فهم جدید به جوانان معرفی کنیم، در واقع باید حضرت فاطمه زهرا(س) زمان را به جوانان معرفی کنیم، بنابراین نباید ائمه را در زمان خودشان متوقف کنیم و آنگاه به جوانان بگوییم به عقب برگردید این هیچ وقت قابل قبول نیست، پس نگاه جدید به حوزه فرهنگ لازم و ضروری و در این راه باید از ائمه اطهار(ع) الگو گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی روش و شیوه فرهنگی را روش و شیوه ائمه (ع)خواند و گفت: جوانان امروز بسیار با دهه قبل متفاوت هستند، بنابراین برنامه های فرهنگی باید با خلاقیت و هنر به جوانان و نیاز روز آنان القاء شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت فرهنگی کسی نباید جلوی برنامه های مشروع را بگیرد، در ادامه به استفاده از تمام این ظرفیت های هنری در جهت اشاعه فرهنگی اسلامی تأکید و خاطر نشان کرد: اگر از این ظرفیتها استفاده نکنیم جوانان به سمت غرب و غربزدگی گرایش پیدا می کنند، پس کسانی که جلوی هنر و فرهنگ را بگیرند همه آنها در گمراه کردن جوانان مقصر هستند.

هیچکس حق ندارد حتی یک ریال از بودجه فرهنگی را صرف حوزه هایی غیر از فرهنگ کند
هاشمی با اشاره به به پرداخت شهریه دانشجویان و رنج و مشقت خانواده ها در تهیه هزینه شهریه، گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه متعلق به دانشجویان است، بنابراین هیچکس حق ندارد حتی یک ریال آن را صرف چیزهایی غیر از حوزه فرهنگ و یا مسائل سیاسی و انتخابات کند.

وی افزود: نباید به گونه ای رفتار کنید که جامعه از روحانیت و مبانی ارزش های دینی فاصله بگیرد، ما باید پدرانه و با تکریم و احترام به جوانان نگاه کنیم.

وی وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان و رفع مشکلات فراوان آنها، گفت: در این دوره ما حضور اساتید و دانشجویان و کارکنان در تدوین برنامه های فرهنگی را ارج می نهیم.

هیچ کسی نباید از تیررس حوزه فرهنگ خارج باشد
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی باید همه را در برگیرد، خاطرنشان کرد: هیچ کسی نباید از تیررس حوزه فرهنگ خارج باشد.

وی به تشکیل شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تشکیل این شورا امری لازم در هیأت امنای استانهاست و معاون هماهنگی هر استان، رئیس شورای راهبری فرهنگی در آن استان است و تصمیمات فرهنگی هر استان در آن شورا انجام می شود.

طه هاشمی همچنین در پایان از تجهیز کتابخانه های واحدهای سراسر کشور از آثار امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهید بهشتی تا پایان سال خبر داد.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی