پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 اردیبهشت 1393 - 21 April 2014


تحصیل 5000 دین‌پژوه دختر در حوزه‌های علوم‌اسلامی






 رییس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: هم‌اکنون 579 کانون فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیتند که دبیری تمامی آنها را خواهران برعهده دارند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  (ایسنا)، سرور فاضلی پور با بیان اینکه به لحاظ تراز خلقت، سرمایه بی‌بدیل نقش‌آفرینی تربیتی در نهاد زن به ودیعه گذاشته شده است، اظهار کرد: در بحث مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ که مدیریت مبتنی بر فرهنگ جهادی است، نقش راهبری و ماهیت تربیتی زن به میدان آورده می‌شود و اصالت هویت مادرانه زن به معنای "امّ" که در ادبیات عرب از دامن به مقصد معنا می‌شود، خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه "سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های دینی" طرح تربیت مربی ویژه اساتید رشته‌های معارف،‌ علوم تربیتی و روانشناسی با هدف ارتقای سطح دانش و بروزرسانی اطلاعات آنها در 13 استان کشور در چهار محور «ازدواج و خانواده»، «تربیت فرزند و فرزندآوری»، «مدیریت اقتصادی مالی خانواده» و «زن، زیبایی و سلامت» برگزارشد و 982 استاد را آموزش داد.

ربیس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، افزود: چاپ دو جلد کتاب مقالات برگزیده،‌ دستاورد برگزاری همایش‌های استانی اندیشه راهبردی زنان و خانواده در چهار استان سیستان و بلوچستان، یزد، خوزستان و آذربایجان شرقی با موضوعات عدالت جنسیتی و سبک زندگی با دریافت 305 عنوان مقاله فعالیت دیگری در سال 92 بود.

فاضلی پور با بیان اینکه کارگاه‌های مذکور ویژه دانشجویان نیز ارائه شد، گفت: محوریت موضوعی این کارگاه‌ها "سبک زندگی اسلامی ایرانی" و "مباحث زنان و خانواده" بود که تعداد آنها به 1500 کارگاه رسید و حدود 130 هزار دانشجو را پوشش داد.

رییس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: هم‌اکنون 579 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیتند که دبیری تمامی آنها را خواهران برعهده دارند و اکثریت اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در همین رابطه 232 کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها با موضوعات مباحث "زنان و خانواده"، "ازدواج"، "جنگ نرم و اثرات ماهواره بر خانواده" و "حجاب و عفاف" برگزار شده‌ است.

فاضلی پور درخصوص اعزام کاروان‌های زیارتی از سوی نهاد، اضافه کرد: در سال 92، تعداد 16 کاروان عمره ویژه اساتید با حضور 1229 نفر استاد خانم، 65 کاروان دانشجویی با شرکت 3524 دانشجوی دختر(متأهل) و250 کاروان عتبات عالیات با شرکت بیش از 4000 دانشجوی دختر اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1518 استاد خانم در دانشگاه معارف نهاد فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد 202 نفر عضو هیأت علمی و 43 نفر مدیرگروه هستند، همچنین 166 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 31 نفر در مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیلند.

رییس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: تحصیل 5000 دین‌پژوه دختر در حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و اختصاص دو مرکز ویژه خواهران، نشان از دغدغه‌مندی دختران دانشجو و اساتید خانم و حضور جهادی بانوان در عرصه فرهنگ دارد.

فاضلی‌پور تصریح کرد: در فضای مجازی نیز در حوزه مباحث زنان و خانواده فعالیت‌های مفیدی صورت گرفته که در اشاره به برخی از آنها از سایت "حقوق زن" می‌توان نام برد که هدف آن پاسخگویی به شبهات و سوالات دانشجویان در این حوزه است و سرویس زنان و خانواده سایت «محراب» که ویژه تیم‌های رسانه‌ای دانشجویی فعالیت می‌کند و تاکنون حدود 1000 عنوان مطلب برای بهره‌برداری تیم‌های رسانه‌ای در دانشگاه‌ها بارگذاری کرده است.

به گفته وی، 16 عنوان جلد کتاب با موضوع مباحث زنان و خانواده توسط گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه و مرکز چاپ و نشر معارف نهاد تدوین شده است.

فاضلی‌پور در خصوص طرح دانش‌افزایی اساتید نیز، گفت: این برنامه با حضور 6000 نفر از اساتید خانم ویژه عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها اجرا شد.

رییس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نشست سراسری فعالان کانون‌های نماز را از جمله دیگر فعالیت‌های بخش خواهران خواند و اظهار کرد: این نشست با حضور 200 نفر از خواهران دانشجو شکل گرفته است.

وی برگزاری بیش از 500 محفل معرفت به اهل بیت به صورت هفتگی در خوابگاه‌های دانشجویی دختران و تشکیل 94 هیأت دانشجویی ویژه خواهران دانشجو، را از فعالیت‌های فرهنگی خواهران در خوابگاه ها برشمرد و آن را حضور هوشمندانه و فعالانه دختران که پیشگامان عرصه فرهنگ هستند، خواند.

فاضلی پور افزود: همچنین رصد، تحلیل و بازتاب و بازنشر 220 عنوان برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای در حوزه مباحث زنان و خانواده، عفاف و حجاب، هشت مارس،‌ جمعیت و.. برای اساتید و مخاطبان خاص فعالیت مهم دیگری در این حوزه بوده است.

نشست‌های علمی تخصصی با موضوعات بحران جمعیت، تحلیلی بر روابط دختر و پسر از منظر روانشناسی و... از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اجرای چند طرح پژوهشی در حوزه زنان و خانواده، فعالیت ارزشمند دیگری در این حوزه است که به برخی موضوعات آن مانند «آسیب‌شناسی نحوه تعامل مسئولیت‌های خانوادگی زنان متأهل دانشجو با تحصیلات» و «آسیب‌شناسی نحوه تعامل مسئولیت‌های خانوادگی اساتید زن با وظایف شغلی» اشاره می‌کنم.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی