پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 اردیبهشت 1393 - 27 April 2014


احداث نخستین برج فناوری در دانشگاه صنعتی شریف





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف از احداث نخستین برج فناوری در این دانشگاه تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: در گام نخست 100 شرکت دانش بنیان که در صحنه اقتصاد کشور موفق عمل کرده‌اند در این برج استقرار می‌یابند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف نخستین دانشگاهی است که از حدود 15 سال پیش مرکز رشد و کارآفرینی تاسیس کرده است، اظهار داشت: در این مدت با تشکیل هسته پژوهشی از میان اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه، مراکز رشد با هدف حمایت از این فارغ التحصیلان شکل گرفت و زمینه رشد آنها فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 30 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با دوره اقامت 3 تا 5 ساله مستقر هستند، گفت: سالانه 10 شرکت از مرکز رشد فارغ التحصیل می‌شوند که مطابق روال معمول همه جای دنیا برخی از آنها موفق و برخی ناموفق هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شرکت‌های موفق فارغ التحصیل از مراکز رشد تحت عنوان شرکت‌های جداشده از دانشگاه در سطح شهر ایجاد شده‌اند، افزود: برای ایجاد هم افزایی میان این شرکت‌ها، طراحی 3 برج فناوری در شمال دانشگاه صنعتی شریف در دستور کار قرار گرفت تا این شرکت‌ها به جای اینکه پراکنده باشند مجمتع شده و بتوانند در کنار همدیگر و ایجاد هم افزایی مجموعه‌های کاری فناور و قوی‌تری تشکیل دهند.

وی با تاکید بر اینکه احداث برج فناوری بعد از تجربه موفق مینی پارک فناوری در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: هم اکنون حدود 20 شرکت در مینی پارک فناوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر هستند که قصد داریم با افزایش مقیاس این پارک، 3 برج فناوری ایجاد کرده تا تعداد قابل توجهی از این شرکت‌ها به صورت مجتمع به فعالیت بپردازند.

روستاآزاد در مورد برنامه زمان بندی مدنظر برای اجرای این پروژه تاکید کرد: با توجه به منابع مالی و برنامه‌های مدنظر، درصدد هستیم کلنگ احداث این برج فناوری را امسال به زمین بزنیم و تصورمان این است که اولین برج را پس از یک دوره 2 ساله و با تکمیل ساختمان، اواخر سال 94 بتوانیم عملیاتی کنیم.

وی با تاکید براینکه قرار است حدود 100 شرکت در گام نخست در این برج استقرار یابند، اظهار داشت: شرکت‌های جدا شده از مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف که موفق شدند در صحنه اقتصاد دانش بنیان فعالیت داشته باشند در برج فناوری تجمیع خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در احداث برج فناوری، بحث حمایت مطرح نیست، اضافه کرد: تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که شرکت‌ها را با هزینه خودشان مجتمع می‌کنیم تا در پروژه‌های بزرگتر مشارکت داشته باشند و ما آنها را مدیریت می‌کنیم.

وی از شناسایی شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای استقرار در برج‌های فناوری خبر داد و گفت: باید بدانیم که هر یک از شرکت‌ها در چه فضایی مشغول به کار هستند تا حتی الامکان به صورت تخصصی شرکت‌ها را در یک جا تجمیع کنیم.

روستاآزاد افزود: پروژه برج فناوری، مدل جا افتاده‌ای در حوزه فناوری کارآفرینی محسوب می‌شود که در دنیا شناخته شده است و برج فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز الگو برداری از این پروژه است که mtb نام دارد به نحوی که ساختمان‌های مجتمع به صورت تخصصی ایجاد هم افزایی می‌کنند.

به گفته روستاآزاد این مدل در کشورهایی همچون چین و هند اجرایی شده اما در کشورهای همسایه تاکنون به اجرا در نیامده و برای نخستین بار در ایران در حال انجام است.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی