پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 اردیبهشت 1393 - 28 April 2014


ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید پزشکی و همکاری بیمارستان میلاد با دانشگاه آزاد





قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی گفت: قراردادی با بیمارستان میلاد منعقد کرده ایم که این موضوع در شورای تامین اجتماعی هم مورد تایید قرار گرفت تا بیمارستان میلاد در آموزش فوق تخصصی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرگزاری مهر، باقر لاریجانی در نشست مدیران و معاونان حوزه علوم پزشکی، با بیان اینکه باید اعتبار بخشی در واحدهای درمانی جدی تر نگاه شود، اظهار داشت: سند توسعه علوم پزشکی که چندی پیش به تصویب رسید بیشتر بر توسعه کیفی تاکید دارد.

لاریجانی افزود: شرط دستیابی به توسعه کیفی ایجاد هم افزایی کاری میان بخش های مختلف حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این سیاست ها پشتوانه نقشه توسعه نظام سلامت کشور و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به برنامه های حوزه علوم پزشکی، اظهار داشت: توجه به بهداشت فردی، سلامت معنوی و ایجاد شرکت های دانش بنیان از جمله مواردی است که در سند توسعه به آن اشاره شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی با اشاره به موضوع ارتقای کیفی و اعتبار بخشی، گفت: در حال پیگیری دو مبحث عمده هستیم، یکی ارتقاء بحث اعتبار بخشی دانشگاه هاست، به گونه ای که واحدهایی که تجربه بیشتر دارند یا ارتقاء بیشتری پیدا کرده اند، واحدهای دیگر را مورد ارزیابی قرار دهند و راه های ارتقایی به آن ها توصیه کنند.

وی افزود: ما در پی انعقاد قراردادهایی در حوزه های مختلف در دنیا هستیم که بحث اعتبار بخشی را انجام می دهند. هدف این است که واحدها هم در سیستم درونی و داخل کشور و هم در عرصه های بین المللی وارد شوند و پیشرفت کنند.

لاریجانی به موضوع راهکارهای اعتبار بخشی بیمارستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم در سال جاری، در تمام واحدهایی که آموزش پزشکی ارائه می کنند، بیمارستان هایشان را تکمیل کنیم یا برای تاسیس بیمارستان برنامه ریزی کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بخش بالینی ارتباط زیادی با واحدهای درمانی دارد، تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم یک بسته از خدمات پیشرفته تر در اختیار واحدهای آموزشی و درمانی قرار دهیم که بتوانند مسیر پیشرفت را طی کنند.

لاریجانی همچنین با اشاره به سیاست های کلی ارتقای حوزه سلامت، افزود: در عرصه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه های پژوهشی رشد چندانی نداشته اند، بنابراین ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید در حوزه پزشکی، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان از اولویت های دانشگاه آزاد است، اما با ساختاری که متناسب با شرایط دانشگاه آزاد باشد.

وی افزود: در مورد وضعیت بیمارستان فرهیختگان، باید گفت پیشرفت فیزیکی این بیمارستان بالاست، اما نقایصی دارد که در حال برطرف شدن است. امیدواریم در سال جاری، بخش اعظمی از بیمارستان تجهیز شود.

لاریجانی گفت: به دنبال این هستیم که زنجیره ای از بیمارستان ها را در کشور ساماندهی کنیم که هم به لحاظ اصول و کارایی با هم مرتبط باشند و هم بتوانند برخی از خدمات را به صورت مرتبط ارایه کنند و در بعضی خدمات بتوانند از خدمات یکدیگر کمک بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد بیمارستان فرهیختگان بتواند به عنوان یک مرکز به این زنجیره شکل کامل تری بدهد و خدمات رادیولوژی و تخصصی آزمایشگاهی را در اختیار واحدها قرار دهد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی با اشاره به تفاهم های ایجاد شده میان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، گفت: سعی داریم با همکاری دانشگاه هایی که اجازه آموزش تخصصی و فوق تخصصی را دارند در این مسیر پیش برویم.

لاریجانی افزود: قراردادی هم با بیمارستان میلاد منعقد کرده ایم و در شورای تامین اجتماعی هم مورد تایید قرار گرفت که بیمارستان میلاد در آموزش فوق تخصصی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کند و به دانشکده ها این اجازه را داده ایم که با دانشگاه های مختلف وارد مذاکره شوند تا با همکاری هم این واحدها را سامان دهند.

وی خاطر نشان کرد: برای کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد هم بستری فراهم می شود که بتوانند در حوزه سلامت از خدمات بهتری بهرمند شوند و در صدد هستیم برنامه ای جامع برای گسترش آموزش های پزشکی در سطح دانشگاه در نظر گرفته شود.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی