پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 اردیبهشت 1393 - 28 April 2014


یونسکو جهت رفع سلطه برخی اعضا در حوزه علوم و فناوری تلاش کند





 وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ملاقات با مدیر کل یونسکو با اشاره به ظرفیت های بسیار ایران در حوزه علوم و فناوری خواستار ارتقای روابط بین ایران و یونسکو شد .

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین اعضای یونسکو از سال 1948 بوده است، گفت : اطمینان می دهیم که در گسترش و تعمیق روابط با یونسکو صادق و جدی هستیم .

وی افزود : سرمایه ما در این زمینه ، جوانان تحصیلکرده در آموزش عالی و بویژه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ایران است .

فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 60 در صد دانشجویان را در ایران زنان تشکیل می دهند ، گفت : این آمار مایه افتخار و غرور ایران است زیرا مشارکت زنان باعث ارتقای جامعه در ایران شده است .

وزیر علوم افزود : یونسکو در حوزه فعالیت خود در ایران بیشتر از جنبه میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان آگاه است و نیاز است این سازمان بین المللی در زمینه علوم و فناوری و آموزش و پرورش که جزئی از ماموریت یونسکو است ، با ایران همکاری داشته باشد .

فرجی دانا با اشاره به بخش هایی از سخنرانی خود در مجمع عمومی یونسکو گفت : علم بدون مرز است و یونسکو باید در زمینه رفع سلطه برخی از اعضای آن سازمان در حوزه علوم و فناوری تلاش کند .

وزیر علوم افزود : یونسکو باید از اعمال تحریم هایی که سبب جلوگیری از دسترسی مردم به علوم و فناوری و آموزش و پرورش می شود جلوگیری کند و در این زمینه جدیت نشان دهد .

فرجی دانا با تشکر از فعالیت ها و خدمات دکتر جلالی به عنوان نماینده ایران در یونسکو گفت : انتخاب و معرفی ایشان و پذیرش او توسط یونسکو نشان از صداقت و جدیت ایران در ارتقای روابط خود با یونسکو است .

در ادامه این دیدار آیرینا بوکووا مدیرکل یونسکو ضمن تشکر از حمایت هایی که در زمینه ارتقای روابط ایران با یونسکو صورت می پذیرد، گفت : ایران و یونسکو می توانند در زمینه مدیریت آب ، تغییرات آب و هوا و نوآوری با هم همکاری کنند .

وی تاکید کرد : من با این پیام آمده ام که فصل جدیدی در ارتقای روابط ایران و یونسکو بگشایم .

مدیر کل یونسکو همچنین عدالت و مساوات را چالش بزرگ یونسکو و سازمان ملل دانست و گفت : در سازمان علمی ، فرهنگی وآموزشی یونسکو ، هیچ فرهنگی بر فرهنگ دیگر برتری ندارد .

گفتنی است مدیرکل یونسکو پیش از دیدار با وزیر علوم، با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و با حضور درتالار ابوریحان بیرونی دانشگاه تهران در جمع دانشگاهیان سخنرانی کرد .


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی