پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اردیبهشت 1393 - 29 April 2014


برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی





 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال جاری، گفت: معاونت آموزشی در نظر دارد تا دو سال آینده با افزایش آموزش‌های مجازی 30 درصد از کرسی‌های آموزشی را به صورت مجازی ارائه دهد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از (ایسنا)، دکتر صدوقی در نهمین جشنواره آموزشی تجلیل از استادان نمونه با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت و توسعه کمی هدفمند از جمله بحث‌های روز وزارت بهداشت است، اظهارکرد: جشنواره آموزشی سال جاری با هدف مطرح‌کردن بحث‌های آموزشی روز تشکیل شد و تببین سیاست‌های آموزشی و شاخص‌های مرتبط با آن از موضوعات این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی استادان، تقویت مراکز آموزشی و بازنگری برنامه‌ها و ارتقاء سیستم آموزشی از جمله سیاست‌هایی است که باید در بخش آموزش علوم پزشکی مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین جهت‌دهی و بهبود نظام ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی چه در سطح دانشگاهی و چه در سطح وزارت بهداشت از دیگر مواردی است که لازم است در معاونت‌های آموزشی مدنظر قرار گیرد، زیرا نظام ارزشیابی مناسب می‌تواند به ایجاد انگیزه و فضای رقابت در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در بین اعضای هیئت علمی کمک کند.

به گفته صدوقی توجه به آموزش در سطح تخصصی و فوق تخصصی، بهبود شیوه پذیرش دانشجو از نظر کمی و کیفی، اصلاح هرم هیئت علمی و استقرار رویکردهای نوین آموزشی از جمله برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال جاری است.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: تمرکز بر آموزش مجازی از برنامه‌هایی است که معاونت آموزشی در سال جاری درنظر دارد. به طوریکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امر ایجاد آموزش مجازی از دانشگاه‌های پیش‌رو بوده است و در سال‌های اخیر نیز به گسترش آموزش مجازی و پذیرش دانشجوی مجازی در طرح‌های تخصصی مبادرت کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه این دانشگاه تصمیم دارد تا دو سال آینده 30 درصد از کرسی‌های آموزشی را به صورت مجازی ارائه دهد، افزود: همچنین در حال حاضر بین گروه‌های آموزشی در دانشگاه پراکندگی‌هایی دیده می‌شود که لازم است با هم‌افزایی بیشتر گروه‌های آموزشی و مدیران این گروه‌ها همکاری بیشتری در درون دانشگاه ایجاد شود؛ زیرا این پراکندگی موجب اتلاف منابع است.

به گفته صدوقی تقویت ارتباط بین رشته‌ای، ایجاد ارتباط مناسب بین علوم پایه و بالین و همچنین ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و گسترش دوره‌های آموزشی خارج از کشور از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت در بخش‌های بین‌المللی به صورت پراکنده و نامنسجم انجام می‌شود که لازم است متمرکز شود و تبادل دانشجو و استاد خارجی به صورت برنامه‌ریزی شده‌ای انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه توسعه کمی در طی سال‌های 75 و 92 در بخش‌های آموزشی هدفمند نبوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 12700 دانشجو و 2300 رشته مختلف دارد و لازم است در حال حاضر به ارتقای کیفیت آموزشی در بخش‌های مختلف دانشگاه توجه شود.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آزمون‌های علوم پزشکی نیز از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجویان این دانشگاه تقریبا یک به 10 است لازم است راهکارهایی مانند افزایش جذب هیئت علمی در کنترل پذیرش دانشجو برای بهبود این نسبت انتخاب شود.

صدوقی همچنین با بیان اینکه توسعه کمی هدفمند در بخش‌های آموزشی از برنامه‌های معاونت آموزشی است خاطرنشان کرد: رشته‌های جدید باید همزمان با دریافت اعتبارات موردنیاز ایجاد شوند.

وی همچنین با بیان اینکه لازم است شاخص‌هایی جهت سنجش کیفیت آموزشی ایجاد شود گفت: ایجاد شاخص‌های کیفی قابل ارزیابی کار مشکلی است. همچنین در طرح ریفورمی که در دانشگاه شهید بهشتی در طی سال های گذشته مجری آن بوده است لازم است اصلاحاتی صورت بگیرد تا چالش‌های آن برطرف شود.

ایجاد کانون ارتباط با فارغ‌التحصیلان از نکات دیگری است که معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌های پراکنده‌ای برای ایجاد ارتباط با فارغ‌التحصیلان از سوی دانشکده‌ها انجام می‌شود که لازم است در این زمینه یک تسهیلات دانشگاهی منسجم ایجاد شود.

به گفته وی تمرکزبخشی به آموزش مداوم و مرکزیت دادن به برنامه‌های مرتبط نیز از نکاتی است که معاونت آموزشی این دانشگاه در سال جاری مدنظر قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر شیوه انتخاب مدیران گروه‌های آموزشی اظهار کرد:‌ با برنامه‌ای که دکتر پیوندی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه دارد طرحی در نظر گرفته شده است که طی آن مدیران گروه‌های آموزشی با مشورت و نظرسنجی استادان انتخاب شوند. که شیوه‌نامه آن در این جشنواره به اعضای هیئت علمی ارائه می‌شود.

صدوقی در پایان با اشاره به نقش جشنواره آموزشی و تجلیل از استادان نمونه در پایش فعالیت‌های آموزشی اظهار کرد: ایجاد دبیرخانه دائم از برنامه‌های دیگر معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی