پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اردیبهشت 1393 - 30 April 2014


تاسیس مدارس کارورزی وابسته





 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ساماندهی دوره‌های کارورزی را از برنامه های این معاونت خواند و از تدوین نقشه راه برای اجرای کارورزی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر ساکی در این باره گفت: در برنامه‌های جدید، در صدد افزایش سهم کارورزی در واحدها به میزان حداقل 10 واحد هستیم. به دنبال بررسی و تحقق این امر هستیم که مدارس کارورزی وابسته را تأسیس نماییم. همچنین بررسی می کنیم که چگونه از حضور معلمان و مدیران مدارس در اجرای کارورزی بهره گیریم؛ هم اکنون ایده ای مطرح است که طی آن، ما مدیران و معلمان مستعد همکاری با دانشگاه در حوزه کارورزی را شناسایی و تحت آموزش های ویژه قرار دهیم که همیار ما در اجرای این مأموریت بسیار مهم و دشوار در درون مدرسه های خود باشند.

وی درباره جذف دانشجو در دوره کارشناسی ارشد نیز گفت:‌ پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد، یکی از برنامه های مهم دیگر معاونت آموزشی دانشگاه است که خوشبختانه با پی‌گیری‌های انجام شده، مسئولان دفتر گسترش وزارت علوم برای راه اندازی حداقل سه رشته کارشناسی ارشد در سال جاری قول مساعد دادند که رشته ها و مکان های اجرای آن ها با دریافت مجوز نهایی آن ها، به زودی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد؛ البته ما در پی دریافت مجوز برای حداقل 8 رشته بوده ایم که تلاش خود را برای محقق نمودن این درخواست در سال جاری همچنان ادامه خواهیم داد.

وی در عین اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان امسال در دوره کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد که ضوابط، شرایط و ظرفیت ها از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

معاون دانشگاه فرهنگیان درباره دوره کارشناسی ارشد بدو خدمت نیز گفت: این موضوع به عنوان یک ایده در حال بررسی است که در صورت تصویب آن در مراجع مربوط، دانشگاه بخشی از ظرفیت های خود را به آن اختصاص خواهد داد.

ساکی بااشاره به درخواست دانشگاه به شورای گسترش آموزش عالی درباره دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 93 نیز اظهار کرد: با توجه به مجوزهای دانشگاه، در این دوره ها نیز، در صورت داشتن متقاضی، پذیرش خواهیم داشت؛ در حال حاضر تعداد متقاضی در این موارد کاهش یافته و اغلب به دلیل تعداد اندک پذیرفته شدگان، تشکیل کلاس صورت نمی پذیرد. بر همین اساس، درخواستی به شورای گسترش آموزش عالی داده ایم که این دوره ها نیمه حضوری برگزار شود. همچنین، در پی آن هستیم تا مجوز برگزاری دوره های بدون آزمون ورودی در این سطوح را برای یک بار از وزارت علوم دریافت نماییم .

وی درپاسخ به این پرسش که در خصوص 35 واحد معارف و تربیت اسلامی، چه اقداماتی صورت پذیرفته است، گفت: در این زمینه، ابهامات و اشکالاتی مطرح بود که از طریق شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، در حال مرتفع نمودن مشکلات و نهایی کردن آن هستیم؛ از جمله مشکلات ما برای اجرا، محدود ساختن آن به دو سال اول تحصیل و همچنین مشخص نبودن تعداد واحدها، با توجه به تعداد واحدهای موجود معارف و تربیت اسلامی در برنامه کنونی بود که در آخرین جلسه ای که اخیرا دانشگاه با شورای اسلامی شدن دانشگاه ها داشت، مقرر شد، 35 واحد معارف و تربیت اسلامی طی چهار سال و مجموع آن ها با احتساب واحدهای موجود محاسبه گردد.

بدین ترتیب با در نظر گرفتن 14 واحد کنونی، دانشجو معلمان 21 واحد جدید را طی برنامه های آموزشی خود دریافت خواهند نمود که تدوین این برنامه های جدید نیز، در کارگروه تخصصی معارف و تربیت اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی