پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اردیبهشت 1393 - 30 April 2014


تدوین برنامه 5 ساله دانشگاه چمران تا پایان شهریور





 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز با بیان شاخص های آموزشی و برنامه دانشگاه در هفته آموزش، از تدوین برنامه پنج ساله دانشگاه تا شهریورماه خبرداد و گفت: مسیر حرکت دانشگاه در راستای این برنامه خواهد بود تا در آینده بتواند پاسخگوی نیازهای استان و کشور باشد.

به گزارش پرتال دانگشاهی به نقل از (ایسنا) - منطقه خوزستان، دکترسید محمود کاشفی پور در نشست خبری هفته آموزش که چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه در دفتر معاونت آموزشی این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که دانشگاه شهید چمران همواره هفته آموزش را هر سال به خوبی برگزار کرده است، اظهارکرد: امسال به دلیل تقارن روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری با روز جمعه، وزارت علوم زمان این هفته را 13 تا 18 اردیبهشت ماه اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهیدچمران به عنوان محور توسعه آموزش عالی در منطقه جنوب غرب کشور، این وظیفه را در سال‌های اخیر به خوبی انجام داده است که از جمله فعالیت‌های این دانشگاه برای توسعه آموزش در سطح استان تأسیس پنج دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خاتم الأنبیاء بهبهان، صنعتی جندی شاپور دزفول، کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان و صنعتی شهدای هویزه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر 16 هزار و 100 دانشجو دارد که از این تعداد نزدیک به چهار هزار و 800 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند؛ 440 دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای و در دانشکده دامپزشکی تحصیل می کنند؛ همچنین نسبت تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان دانشگاه، 30 درصد است که تقریبأ در حد استاندارد وزارت علوم است.

کاشفی پور افزود: نسبت 30 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای دانشگاه های مادر، حد خوبی است؛ البته تلاش دانشگاه این است که شرایط را بهبود ببخشیم زیرا معمولا دانشگاه‌های مادر وظیفه توسعه در سطح کارشناسی را ندارند و دانشگاه‌های دیگر استان باید این کار را انجام دهند؛ کار اصلی دانشگاه‌های مادر توسعه تحصیلات تکمیلی است.

وی با یادآوری این که در سال گذشته حدود 2 هزار و 285 دانشجو از دانشگاه شهید چمران فارغ التحصیل شدند، تصریح کرد: 680 نفر از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بودند. در سال گذشته 38 رشته در مقاطع ارشد و دکتری ایجاد شد؛ البته در حال حاضر تعداد کل رشته‌های دانشگاه 90 رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به فعالیت 535 عضو هیأت علمی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: بر این اساس نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه، یک به 30 است به همین دلیل درصدد هستیم این نسبت را تغییر داده و به یک چهاردهم یا یک پانزدهم برسانیم.

کاشفی پور درباره فعالیت پردیس بین الملل این دانشگاه، گفت: دانشگاه شهیدچمران دو سال پیش اقدام به تاسیس پردیس دانشگاهی کرد و در این مدت برای نزدیک به 53 رشته در مقاطع ارشد و دکتری مجوز اخذ شد؛ برخی رشته ها در پردیس به طور کامل راه اندازی شده و جذب دانشجو در تعدادی از رشته ها نیز هنوز انجام نشده است که امیدواریم امسال یا سال آینده این کار را انجام شود.

وی با یادآوری این که در سال گذشته 38 عضو هیأت علمی جذب و یک نفر بازنشسته شدند، تصریح کرد: همچنین سال گذشته 10 مورد بازنگری در برنامه های درسی انجام شد که از افتخارات دانشگاه است و در این مدت رشته های مختلفی در سطح وزارت تعریف شد که در حال حاضر در این رشته ها در سطح دانشگاه های کشور، دانشجو پذیرش می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهیدچمران اهواز با بیان این که در سال گذشته مجموعه هیات ممیزه دانشگاه، با ارتقاء مرتبه نزدیک به 67 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه موافقت کرد، افزود: 16 مربی به استادیار، 32 استادیار به دانشیار و 19 دانشیار به استاد در سال گذشته ارتقا یافتند و در مجموع 67 مورد تغییر مرتبه انجام شد.

کاشفی پور در خصوص برنامه‌های دانشگاه در هفته آموزش، گفت: در این هفته معمولا تعدادی کارگاه برای ارتقای اعضای هیأت علمی برگزار می شود و امسال نیز سه کارگاه در این زمینه در نظر گرفته شده است که 2 کارگاه مربوط به روش ها و فنون تدریس و یکی درباره آشنایی با قوانین ارتقای اعضای هیات علمی است. روز دوشنبه 15 اردیبهشت مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید بازنشسته و روز سه شنبه نیز آیین تجلیل از استعدادهای درخشان دانشگاه برگزار می شود.

کاشفی پور با بیان این که در سطح کارشناسی توسعه تنها در رشته‌های تقاضامحور یا خاص مدنظر است، یکی از برنامه‌های دانشگاه برای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی را تکمیل اتوماسیون آموزشی عنوان و از تهیه و تدوین برنامه پنج ساله دانشگاه در محورهای آموزش، پژوهش و دیگر حوزه ها تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: این برنامه پس از تدوین به وزارت اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت دانشگاه در راستای این برنامه پنج ساله خواهد بود تا در آینده دانشگاهی داشته باشیم که بتواند پاسخگوی نیازهای استان و کشور باشد. به طور کلی هدف دانشگاه، توسعه تحصیلات تکمیلی، ارتقاء و ترمیم هرم اعضای هیات علمی و توسعه مسایل بخش دانشجویی است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی