پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 اردیبهشت 1393 - 01 May 2014


ردانشگاه محل بروز نشاط علمی، اجتماعی و سیاسی است





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ایرنا، «رسول زرگرپور» شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه محلی برای ارتقاء علم و فناوری است و از آن انتظار می رود که دغدغه های جامعه در این زمینه را به خوبی بشناسد، دسته بندی کند و راه حل ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولین نیز باید این موضوع را تشویق کنند و به آن بی تفاوت نباشند، اظهار کرد: از دانشگاه ها انتظار می رود که با باز تعریف شعار امسال یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» راهکار های علمی و پژوهشی خود را در جهت تحقق آن ارائه کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دانشگاه ها و اساتید در نظریه پردازی این مفاهیم نقش اساسی دارند، گفت: مدیریت ارشد استان نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

زرگرپور با بیان اینکه آنچه شان ما در استان اصفهان بوده رعایت نشده است، افزود: امروز ما در مقابل اساتید فرهیخته و ایثارگران جبهه علم و فناوری و مردمی خلاق و تلاشگر در استان قرار داریم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش معلم و استاد اظهار کرد: لازم است فرزندان اسلام همه معلم و متعلم باشند.

وی همچنین با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: این روز باعث وحدت مردم کشورمان و نماد صلح و دوستی ایران در جهان شده است.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز در این آیین با اشاره به وظایف استادان دانشگاه گفت: یک معلم و استاد لازم است چهار ویژگی داشته باشد.

«محسن رنانی» این چهار ویژگی را آموزش دادن، آموختن باهم زندگی کردن به منظور تولید سرمایه اجتماعی، آموزش اینکه چگونه آموزه های خود را به کار بگیریم و آموختن چگونه زندگی کردن عنوان کرد.

وی افزود: این چهار وظیفه همان فرایند تبدیل داده ها به دانش است تا دانش در زندگی شخصی مردم وارد شود.

به گزارش ایرنا در این آیین از اساتید بازنشسته سال 92 دانشگاه اصفهان، 13 استاد ارتقاء یافته به مرتبه استاد، چهار دانشمند ISI و دو استاد ایثارگر تجلیل شد.

دوازدهم اردیبهشت روز شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم نام گرفته است.

تعدادی از پزشکان اصفهان در سال 1325برای تأسیس آموزشگاه عالی بهداری با تلاش و پشتکار خود موفق شدند موافقت احداث مرکز آموزش عالی بهداری را که پایه گذاری دانشگاه اصفهان امروز است جلب نمایند.

با موافقت با تأسیس آموزشگاه عالی بهداری و افزایش تعداد متقاضیان شرکت کنندهی در این آموزشگاه، زمین های هزار جریب اصفهان تا نزدیکی کوه صفه، برای برپایی عظمتی باشکوه به نام دانشگاه اصفهان مهیا شد.

پس از تأسیس و انتقال آموزشگاه عالی بهداری به منطقه هزار جریب، دانشکده پزشکی نیز در ۷ آبان سال ۱۳۲۹ در کنار همان آموزشگاه احداث گردید.

در سال ۱۳۳۵ قدم دیگری در جهت تعالی دانشگاه اصفهان برداشته شد که آن، تأسیس دانشکده داروسازی در کنار پزشکی بود. پس از تأسیس دانشکده ی داروسازی، در دی ماه ۱۳۳۷ دانشکده ادبیات با برپایی دو رشتهی تحصیلی زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی در کوی شاهزاده ابراهیم، و گسترش رشته هایی همچون زبان و ادبیات فرانسه(۱۳۳۸) ، زبان و ادبیات ارمنی(۱۳۳۹) ، زبان و ادبیات عرب(۱۳۳۱)، تاریخ و جغرافیا(۱۳۴۵) ، گروه علوم اجتماعی(۱۳۴۸) و انتقال این دانشکده در سال ۱۳۴۸ از کوی شاهزاده ابراهیم به مجموعهی دانشکده های واقع در هزار جریب رونقی تازه به دانشگاه اصفهان بخشید.

مرداد سال ۱۳۴۳ یادآور خاطرهی تأسیس دانشکده های علوم و علوم تربیتی و روانشناسی به همت تلاش پیگیر و بی وقفهی استادانی همچون دکتر فاروقی است.

در اواخر سال ۱۳۴۷ با شکل گیری کلی دانشگاه اصفهان مدرسه عالی کورش کبیر به این دانشگاه الحاق شد و در همان سال نیز دانشکده علوم اداری و اقتصاد در دانشگاه تأسیس شد. در سال ۱۳۶۵ پس از سه دهه دانشکده های علوم پزشکی از دانشگاه اصفهان جدا شدند و راهی جداگانه برگزیدند.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی